فونیکسریمکسبهتام

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران:

تولید مجدد موتورسیکلت‌های کاربراتوری خلاف قانون است

عصر خودرو- رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبه سال ۹۵ هیات وزیران مبنی بر ممنوعیت تولید و شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری،گفت: تولید مجدد موتورسیکلت‌های کاربراتوری خلاف قانون است.

تولید مجدد موتورسیکلت‌های کاربراتوری خلاف قانون است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، صدر اعظم نوری  با بیان اینکه تولید و شماره گذاری مجدد موتورهای کاربراتوری خلاف قانون است، اظهارکرد: بنا بر مصوبه سال 95 هیات وزیران هیچ موتور سیکلت کاربراتوری نباید مجوز پلاک بگیرد؛ البته در همان مقطع تعداد قابل توجهی موتور  سیکلت مجوز گرفتند و بعد از آن دیگر قرار نبود که موتور سیکلت کاربراتوری مجوز بگیرد.

    وی با اشاره به اینکه درخواستی که وزیر کشور و وزیر صنعت و معدن در این زمینه از هیات دولت دارد خلاف قانون‌ و مصوب هیات دولت است و نباید مجوز داده شود، گفت: بیشتر نگاه حمایت از بخش خصوصی و تولیدکنندگان قطعات است و به نظر می رسد اشتغال و درآمدزایی بر مباحث سلامت افراد ارجح است.

    رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: هر موتور سیکلت کاربراتوری 4 برابر یک خودرو، آلودگی ایحاد می‌کند و امروز شهر تهران از آلودگی ناشی از منابع متحرک رنج می‌برد و به شدت دچار مشکلات عدیده شده به طوری که بیماری‌ها و بسیاری از مسائل ناشی از همین آلودگی است.

    نوری در ادامه گفت: مجدانه از دولت، وزیر کشور و وزیر صنعت و معدن می‌خواهیم که به سلامت مردم توجه بیشتری کنند. همچنین از وزیر بهداشت نیز می خواهیم که سلامت مردم را در اولویت قرار دهند.

    به گزارش ایسنا، مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست روز گذشته به ایسنا گفت: در جلسه روز یکشنبه 27 خرداد ماه هیأت دولت درخواست صدور مجوز تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری رأی نیاورد و این موضوع تمام شده تلقی می‌شود.

    از قطع درختان محدوده استادیوم آزادی گزارشی نشده است

    رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا  خبرقطع درختان محدوده استادیوم آزادی صحت دارد یا خیر گفـت: گزارشی در این خصوص  برای ما نیامده است اما اگر هم موضوعی در این زمینه باشد با آن برخورد خواهیم کرد ضمن اینکه از طریق شهرداری‌ منطقه هم پیگیر خواهیم شد. زیرا نمی توانیم  بپذیریم که به دلیل توسعه درختان و فضای سبز نابود شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو