فونیکسریمکسبهتام

موتورسیکلت‌های کاربراتوری شماره گذاری نمی‌شوند

وقوع ۲۰ درصد تصادفات در نقاط حادثه‌خیز

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بر اساس قانون، در حال حاضر هیچ موتورسیکلت کاربراتوری شماره گذاری نمی‌شود و هم اکنون قوانین شماره گذاری بر اساس استانداردهای یورو۴ اعمال می‌شود.

موتورسیکلت‌های کاربراتوری شماره گذاری نمی‌شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، سردار تقی مهری در حاشیه نشست روسا و مدیران پلیس راه و راهور ناجا با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص پیشنهاد وزارت راه مبنی بر کاهش سرعت در جاده‌ها اظهار کرد: پلیس موافق این طرح نیست که سرعت در همه راه‌ها کاهش داشته باشد اما با کاهش سرعت به صورت محلی و منطقه‌ای در حاشیه شهرها و آن هم البته با نظر کارشناسان موافق هستیم.

    رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص نقاط حادثه خیز جاده‌ها نیز گفت:‌ ما نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای در سراسر کشور را شناسایی کرده‌ایم و این موارد را به مسئولان ذی‌ربط اعلام کرده‌ایم اما متاسفانه در طرح نوروزی امسال شاهد بودیم که 20 درصد تلفات ترافیکی و حوادث رانندگی در نقاط حادثه خیز اتفاق افتاده است.

    وی با اشاره به آمار 80 درصدی تصادفات که مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران است افزود: با توجه به این موضوع باید زیرساخت‌های مناسب شهری از جمله احداث زیرگذر و پل‌های عابر پیاده مکانیزه در دستور کار باشد.

    به گفته مهری بیشترین تصادفات تابستان سال گذشته در شهریور 96 رخ داده و استان‌های سمنان، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی در صدر سوانح بوده و 45 درصد از تصادفات به دلیل واژگونی وسیله نقلیه رخ داده است.

    وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره تکلیف شماره گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری نیز گفت: بر اساس قانون، در حال حاضر هیچ موتورسیکلت کاربراتوری شماره گذاری نمی‌شود و هم اکنون قوانین شماره گذاری بر اساس استانداردهای یورو4 اعمال می‌شود.

    رئیس پلیس راهور ناجا در پایان در پاسخ به سوالی درخصوص حمل حیوانات در خودروها نیز گفت: پلیس با افرادی که اقدام به در آغوش گرفتن حیوانات حین رانندگی کرده یا با حالت نامتعادل در اثر مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر مبادرت به رانندگی کنند برخورد خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو