فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل رنو‌پارس:

با قدرت در ایران می‌مانیم

عصرخودرو: مدیرعامل شرکت رنوپارس از عزم جدی رنو برای حضور و گسترش فعالیت‌های خود در ایران خبر می‌دهد. پیمان کارگر تاکید می‌کند که اگرچه تحریم‌ها مشکلاتی را در راه همکاری‌های دوجانبه ایجاد کرده، اما در نهایت تمام این مشکلات برطرف خواهد شد.

با قدرت در ایران می‌مانیم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۳:۱۱
    به گزارش «عصرخودرو» به نقل از ایسنا به گفته وی رنو به دنبال تبدیل شدن به شریک استراتژیک صنعت خودرو ایران بوده و علاوه بر ادامه حضور در ایران، فعالیت های خود را نیز گسترش خواهد داد. او معتقد است \\\\\\\\\\"اینها همان اقدامات اساسی است که آینده را خواهد ساخت.\\\\\\\\\\"
    مدیرعامل رنو پارس درباره اثرات برخی تحریم های خارجی بر فعالیت های رنو در ایران، اظهار کرد: از حدود یکسال پیش بحث تحریم های اقتصادی مطرح شده و فعالیت های اقتصادی را هم برای ما و هم شرکتهای قطعه ساز طرف قرارداد و هم خودروسازان مقداری سخت کرده است.
    وی ادامه داد: برنامه شرکت رنو حضور طولانی مدت و استراتژیک در ایران است؛ بنابراین سختی های ناشی از تحریم را نیز باید با همکاری دوستان ایرانی حل کرده و جلو برویم.
    وی در پاسخ به این سوال که با وجود اظهارات شما به هر حال دولت فرانسه یکی از پیگیرترین کشورها در بحث تحریم ایران بوده است، اظهار کرد: در این زمینه دو موضوع مطرح است. مسائل سیاسی غیر دائمی بوده و می آیند و می روند. انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نیز در پیش است و به هر حال چنین مسائلی تغییر می کنند. ضمن این که در هر کشوری یک سیستم سیاسی و یک سیستم اقتصادی وجود دارد که فارغ از مسائل سیاسی، اقتصاد پابرجا می ماند.
    کارگر با بیان اینکه در فرانسه فعالیت های مربوط به صنعت خودرو به هیچ وجه در بحث تحریم ها مطرح نیست، خاطرنشان کرد: البته به دلایلی همچون مشکلات نقل و انتقال پول در سیستم بانکی، فعالیت رنو در ایران مشکل شده است، اما خود صنعت خودرو به هیچ وجه در شمول تحریم ها نبوده و نخواهد بود، بنابراین مشکلی در ادامه فعالیت های رنو در ایران وجود ندارد.
    مدیرعامل این شرکت ایرانی فرانسوی ادامه داد: رنو تصمیم گرفته که با وجود تمام مشکلات در کنار مشتریان و دوستان ایرانی خود در دراز مدت بماند. فراتر از آن تصمیم ما این است که رنو به شریک استراتژیک صنعت خودرو ایران تبدیل شود، بنابراین علاوه بر ماندن در ایران، تصمیم به گسترش فعالیت های خود در اینجا داریم.
    وی افزود: به هیچ وجه تصمیم ما این نیست که مانند برخی خودروسازان به دلیل اینکه فشار و ریسک فعالیت در ایران افزایش یافته، تنها به فعالیت های فعلی خود در ایران ادامه داده و برای گسترش فعالیتها به کشورهای دیگر برویم تا در آینده پس از حل مشکلات فعلی دوباره برگشته و به دنبال گسترش فعالیتهای خود در ایران باشیم.
    مدیرعامل رنوپارس با بیان اینکه ما الان در کشورهای دیگری همچون برزیل، مراکش و روسیه پروژ ه هایی را در دست اجرا داریم، تصریح کرد: ولی ایران از اولویت های اصلی رنوست. البته ایران در گذشته در اولویت فعالیتهای رنو نبود، اما در حال حاضر جزو اولویتها قرار گرفته است.
    کارگر در پاسخ به این سوال که اگر بازار خودرو ایران تا این حد جذاب است، پس چرا خودروسازان ژاپنی و کره ای فعالیتهای خود در ایران را کاهش داده اند؟ توضیح داد: خودروسازان ژاپنی و کره ای نیز به هیچ وجه فعالیت های خود در ایران را متوقف نکرده اند. خودروساز کره ای در حال حاضر پروژه جدیدی را در ایران در دست اجرا دارد. شرکت ژاپنی نیز پروژه های جدیدی با ایران خودرو دارد. البته این خودروسازان نیز به هر حال با مشکلاتی روبرو بوده اند، اما به هیچ وجه فعالیت های خود را متوقف نکرده اند.
    وی ادامه داد: به هرحال فشار هایی در زمینه تحریم روی رنو نیز وجود داشت و حتی به رنو می گفتند که چرا در ایران فعالیت می کنید. ما نیز در پاسخ گفتیم که تحریم ها مربوط به مسائل دیگری است و ربطی به صنعت خودرو ندارد.
    نماینده رنو در ایران افزود: این فشارها وجود داشت، اما در نهایت رنو تصمیم گرفت به حضور خود در ایران ادامه دهد. مسلما دولت فرانسه نیز اجازه ادامه برخی فعالیتهای مشترک را داده که صنعت خودرو نیز از جمله این فعالیتهاست. دولت فرانسه اعلام کرده که مشکلی برای ادامه فعالیت ما در ایران به وجود نمی آید.
    کارگر با تاکید بر این که ورود خودروهای لوکس رنو به ایران نیز تحت تاثیر تحریم ها قرار نخواهد گرفت، اظهار کرد: اقدامات مربوط به واردات خودرو های لوکس در همین شرایط تحریم انجام شد. چهار تا پنج ماه است که در وضعیت تحریم های جدید این خودروها را عرضه کرده ایم.
    وی گفت: واردات خودروهای لوکس را نه قطع کرده و نه در همین حد نگاه خواهیم داشت، بلکه واردات آنها گسترش می یابد.
    او خاطرنشان کرد: رنو یک شرکت بین المللی بوده و تنها یک شرکت فرانسوی محسوب نمی شود. در حال حاضر رنو در کشورهای مختلفی همچون برزیل، مکزیک، کره، هند و مراکش فعالیت های زیادی دارد. در مجموع می توانم بگویم که مسائل سیاسی از سیستم اقتصادی یک کشور جداست. در سیستم اقتصادی رنو، یکسری کشورها مهم هستند و اولویت دارند. درواقع رنو به دنبال آن نیست که بیاید به سرعت یکسری خودرو را فروخته و برود، بلکه به دنبال حضور بلند مدت و اساسی در ایران است.
    وی تصریح کرد: البته ممکن است مشکلات از ناحیه تحریم حتی در آینده نیز بیشتر شود، اما تمام آنها در نهایت حل خواهد شد. ممکن است یکسری مشکلات نیز لازم باشد که با همکاری شرکای ایرانی و حتی بانک مرکزی و دولت ایران حل شود، اما در نهایت موضوع نگران کننده ای وجود ندارد.
    مدیرعامل رنوپارس اظهار کرد: در سه سال آینده، خودروهای کیفی و با ایمنی بالا را در بهترین شرایط به مشتریان ایرانی عرضه خواهیم کرد. اینها همان اقدامات اساسی است که آینده را می سازد.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو