فونیکسریمکسبهتام

انتقال خط تولید هارلی-‌دیویدسن به خاطر تعرفه‌های اروپا

عصر خودرو- شرکت هارلی-‌دیویدسن آمریکا اعلام کرده که خط تولید برخی موتورسیکلت‌های خود را در ظرف ۹ تا ۱۸ ماه به کشورهای دیگر منتقل خواهد کرد تا هدف تعرفه‌های جدید اتحادیه اروپا قرار نگیرد.

انتقال خط تولید هارلی-‌دیویدسن به خاطر تعرفه‌های اروپا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایران جیب ، اتحادیه اروپا هفته گذشته در واکنش به تعرفه های جدید آمریکا برای واردات فولاد، موتورسیکلت، توتون، کره بادام زمینی و نوعی از توت آمریکا را هدف تعرفه های جدید خود قرار داد. به این ترتیب، تعرفه محصولات هارلی-‌دیویدسن از شش درصد به 31 درصد رسید؛ هارلی‌دیویدسن می گوید که هزینه تولید محصولاتش بین 30 تا 45 میلیون دلار افزایش می یابد.

    این شرکت که بیش از 117 سال قدمت دارد همچنین در آمریکا با افزایش هزینه‌های تولید مواجه است زیرا دولت دونالد ترامپ برای واردات فولاد به آمریکا تعرفه سنگینی وضع کرده است.

    روز دوشنبه (25 ژوئن) سهام هارلی-‌دیویدسن در بازارهای بورس آمریکا با حدود شش درصد کاهش به 41 دلار و 37 سنت رسید.

    هنوز مشخص نیست که هارلی-‌دیویدسن قصد دارد مراکز تولیدات خود را به کدام کشور یا کشورها منتقل بکند. هارلی-‌دیویدسن در برزیل، هند و استرالیا هم کارخانه دارد. این شرکت قصد افتتاح یک مرکز تولید در تایلند را نیز دارد.

    دولت ترامپ در ماه مارس اعلام کرد که برای واردات فولاد به آمریکا 25 درصد و برای آلومینیوم 10 درصد تعرفه وضع خواهد کرد.

    وضع تعرفه‌ها برای مدتی به تاخیر افتاد اما در نهایت دولت آمریکا از اول ماه ژوئن تعرفه‌ها را وضع کرد که بیش از همه بر کشورهای دوست آمریکا مثل کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا اثر می‌گذارد.

    اتحادیه اروپا نیز در واکنش تعرفه‌های خود را افزاش داد و اقلامی مانند آب پرتقال، موتورسیکلت و ویسکی آمریکایی (بربن) را هدف قرار داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم