فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل ستاد معاینه فنی شهر تهران خبر داد

مردودی ۲۰ درصدی اتوبوس‌ها در مراکز معاینه فنی پایتخت

پایان تابستان آخرین فرصت تجهیز اتوبوس‌های تندرو به فیلتر دوده

عصر خودرو- حسینی منش گفت: میزان مردودی اتوبوس‌ها در مراکز معاینه فنی تهران ۲۰ درصد است و پیش‌بینی می‌شود که میزان مردودی‌ها افزایش یابد.

مردودی ۲۰ درصدی اتوبوس‌ها در مراکز معاینه فنی پایتخت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید نواب حسینی منش مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با اشاره به بخشنامه‌ معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران مبنی بر ممنوعیت تردد اتوبوس‌های دودزا و فاقد معاینه فنی، اظهار کرد: بر اساس این بخشنامه اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی نیز باید به مراکز معاینه فنی تهران مراجعه کنند.

    وی افزود: تنها نیمی از 4 هزار اتوبوس فعال شرکت واحد که بیشتر بی.آر.تی هستند، به مراکز معاینه فنی تهران و تعداد زیادی از اتوبوس‌های فرسوده به مراکز اقماری اطراف تهران مراجعه می‌کنند که بر اساس این بخشنامه اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی ملزم شدند که تنها به دو مرکز معاینه فنی تهران مراجعه کنند.

    مدیر عامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با بیان اینکه از این‌ پس آلایندگی تمام اتوبوس‌ها با یک خط کش و معیار سنجش می‌شود، عنوان کرد: میزان مردودی اتوبوس‌ها در مراکز معاینه فنی تهران 20 درصد است، اما پیش‌بینی می‌شود با مراجعه اتوبوس‌های فرسوده به این مراکز، میزان مردودی‌ها افزایش یابد.

    وی ادامه داد: در بازه زمانی سه‌ماهه تعیین‌شده تمام ظرفیت و تلاش خود را به کار می‌بندیم؛ چراکه نیروها ظرفیت دارند که با افزایش مراجعه به‌صورت دو شیفت خدمات‌رسانی کنند تا بتوانیم با سخت‌گیری بیشتر اجازه فعالیت را به خودروهای سالم‌تر بدهیم.

    لازم به ذکر است که معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران با صدور بخشنامه‌ای مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی را موظف کرده است که تمامی اتوبوس‌های عمومی و خصوصی وابسته به این شرکت در اسرع وقت به‌صورت ضربتی مورد بازدید و معاینه فنی قرار گیرند.

    بر اساس این بخشنامه از ابتدای مهرماه 1397 از تردد همه اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی معتبر جلوگیری خواهد شد. همچنین حداقل 10 درصد از ناوگان شرکت‌های خصوصی و 50 درصد از اتوبوس‌های بی آر تی، قبل از مهرماه باید به فیلتر دوده مجهز شده باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو