فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر مطرح کرد:

فعالیت ۵ رسته شغلی آلاینده در تهران

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر گفت: طبق رویکرد جدید، تمام مشاغل قابلیت فعالیت در پایتخت را دارند، مشروط به اینکه الزامات فعالیت خود را رعایت کنند.

فعالیت ۵ رسته شغلی آلاینده در تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، فرهاد افشار با اشاره به مصوبه سال 96 وزارت کشور نسبت به الزام انتقال 25 رشته شغلی آلاینده به شهرداری ها، اظهار کرد: در تهران 20 رسته شغلی آلاینده به مناطق حاشیه‌ای منتقل شده و 5رسته شغلی هنوز فعالیت دارند.

    وی با اشاره به فعالیت 5 رسته شغلی آلاینده در تهران اظهار کرد: تعمیرگاه های خودرو های سنگین، انبارهای پسماند، مراکز اسقاط موتورسیکلت ها و خودروها، مراکز شارژ گاز در کپسول و دامداری ها و دامپزشکی های حاشیه شهر از جمله رسته‌های شغلی آلاینده هستند که باید از شهر تهران منتقل شوند.

    مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با اشاره به اینکه از 1100 رسته شغلی در تهران 25 رسته شغلی به عنوان صنایع بارز آلاینده شناخته شده‌اند، عنوان کرد: باید تعریف جدیدی درمورد صنایع آلاینده و مزاحم در شهر داشته باشیم، اما عمده رستههای شغلی خدماتی برای فعالیت در شهر مشکلی ندارند و در حوزه واحدهای تولیدی نیز در گام اول در حال تدوین الزاماتی برای ادامه فعالیت آن‌ها در تهران هستیم.

    وی ادامه داد: رویکرد جدید در دنیا و تهران این است که تمام مشاغل قابلیت فعالیت در شهر را دارند، مشروط بر اینکه الزامات فعالیت خود را رعایت کنند.

    افشار با بیان اینکه انتقال رستههای شغلی در گذشته مشکلات جدیدی را برای شهر تهران ایجاد کرده است، گفت: انتقال صنایع آلاینده به قسمتهای دیگر با توجه به پیوستگی که تهران دارد، همان آلایندگی را ایجاد می‌کند. همچنین با توجه به افزایش رفت و آمد به شهرک‌های صنعتی مناطق حاشیهای، شاهد افزایش ترافیک در برخی از محدودهها هستیم. به عنوان مثال در میدان آقانور منطقه 15 علی‌رغم عرض زیاد معبر، ترافیک بالایی به وجود آمده است.

    وی خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته پردازش پسماند در مجاورت شهر و در کنار حساسترین مراکز شهری با رعایت استانداردهای لازم انجام می‌شود؛ ما نیز با رویکرد جدید به دنبال این هستیم که الزاماتی را برای ادامه فعالیت های رسته های شغلی در شهر فراهم کنیم.

    بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، به گفته افشار، مطالعه 80 رسته شغلی در شهر فضایی را فراهم می‌کند تا با رعایت استانداردها فعالیت کنند. این کار برای تمام فعالیت‌های شهر قابل انجام است تا در نهایت بتوانیم همزمان با سکونت، فعالیت را نیز در شهرها داشته باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو