فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

تولد دوباره شرکت‌های لیزینگ در صنعت خودرو ایران

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی تاکید شد که با لغو محدودیت سقف سود شرکت‌های لیزینگ‌ خودرو، این شرکت‌ها دوباره در فروش اقساطی این محصول فعال خواهند شد.

تولد دوباره شرکت‌های لیزینگ در صنعت خودرو ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در گذشته سقف سود حدود 17 درصدی برای شرکت های لیزینگ کننده خودرو تعیین شده بود. در آن زمان بیشتر شرکت های فعال در این حوزه با این عنوان که فعالیت با این مقدار سود اقتصادی نیست، از این بازار خارج و تعداد قابل توجهی از شرکتهای لیزینگ خودرو تعطیل شدند.به دنبال چنین شرایطی بود که در چند سال اخیر خودروسازان سعی کردند جای خالی شرکتهای لیزینگ را پر کرده و خودشان به فروش اقساطی خودرو و ارائه وام به خریداران پرداختند؛ به گونه ای که در حال حاضر حدود 3500 میلیارد تومان از نقدینگی خودروسازان در گرو فروش اقساطی محصولاتشان است.
    در این شرایط براساس اطلاعات به دست آمده، در جلسه مشترکی که با حضور معاون اول رئیس جمهوری و اعضای کارگروه حمایت از تولید، شورای سیاستگذاری خودرو و شورای پول و اعتبار در شرکت ایران خودرو برگزار شد، موضوع شرایط فعالیت شرکت های لیزینگ در صنعت خودرو نیز مطرح و مقرر شد که محدودیت سقف 17 درصدی برای سود فعالیت شرکت های لیزینگ کننده خودرو برداشته شود.طبق تصمیم های این جلسه با توجه به افزایش نرخ سود و بهره سیستم بانکی، شرایط جدید و درصد سود فعالیت شرکت های لیزینگ خودرو در آینده تعیین و اعلام خواهد شد. با افزایش نرخ سود، شرکتهای لیزینگ مجددا فعالیت خود را در صنعت خودرو از سر خواهند گرفت.

    http://asrekhodro.com/News/18557

    عقب‌نشینی 2 کشور از تحریم  خودرو پس از تهدید ایران به قطع روابط
    شش سال پیش در چنین روزی معاون سابق اول رئیس‌جمهور از عقب نشینی دو کشور از تحریم ایران در باره مساله پژو و خرید نفت پس از تهدید ایران به قطع روابط اقتصادی خبر داد و گفت: 10درصد اقتصاد ما وابسته به نفت است و تحریم نفتی هم باعث خودکفایی می‌شود.
    حمدرضا رحیمی امروز با بیان اینکه حجم اقتصاد ایران به بیش از هزار میلیارد دلار افزایش یافته و اقتصاد ایران تنها 10 درصد به نفت متکی است، افزود: امروزه ایران به یک ابرقدرت تبدیل شده و به همین دلیل همه کشورهای متخاصم در مقابل ایران قرار گرفته اند به گونه ای که یک سرمایه گذار خارجی از کشور آفریقایی برای ایجاد انبار غله و ترانزیت آن در خوزستان تقاضا کرده بود اما آمریکایی ها با او صحبت کردند که از سرمایه گذاری در ایران که مقدار آن 200 میلیون دلار بود صرفنظر کند.
    معاون اول رئیس جمهور افزود: اقتصاد ما هفدهمین اقتصاد جهانی است که علی رغم هشت سال دفاع مقدس و بیش از هزار میلیارد دلار ضرر در جنگ تحمیلی، که شهر ها را زدند، جوانان را کشتند و ظرفیت های زیادی از بین بردند اما این مملکت آباد شد و امروز هواپیمای بدون سرنشین درحد کاردستی دست چندم در تشکیلات صنعت دفاعی ساخته می شود. قبلا تفنگ ژ-3 داشتیم که اگر فشنگ آن و یا پوکه گم می شد دردسر بود اما امروز غرش موشک های رنگارنگ ساخت داخل در کشور وجود دارد.
    رحیمی یادآور شد: وقتی به شرکت پژو فرانسه گفتیم اگر فلان کار انجام دهید قطعا پژو را نمی خریم بلافاصله با وزیر صنعت مذاکره کردند و فشار آوردند که خواهشا این کار را نکنید.
    وی افزود: با مجوز مجلس 20 درصد از کل منابع صندوق توسعه ملی که هم اکنون بیش از 30 میلیارد دلا در آن گردآوری شده برای جذب سرمایه گذار خارجی اختصاص می یابد.

    http://www.asrekhodro.com/News/18561


    بازار خودرو جهان تحت سیطره اژدهای زرد
    رشد اقتصاد چین در سال های اخیر و تاثیر آن در اقتصاد سایر کشورها اعجاب تحلیلگران و اقتصاددانان را برانگیخته است. شناخته شدن چین به عنوان بزرگ ترین بازار خودروی جهان و صدور محصولات خودروسازان مطرح دنیا به این کشور و احداث کارخانه خودروسازی در آن، صاحبان صنایع این کشور را برآن داشته است به دنبال یافتن بازارهای مناسب برای محصولاتشان باشند.
    هم اکنون محصولات صنعتی چین به خصوص خودروهای ساخت این کشور در حال تسخیر بازار کشورهای مختلف و حتی کشورهای اروپایی است. به طوری که یکی از محصولات این کشور با برند چینی اقدام به راه اندازی خط تولید در کشور بلغارستان کرده است.
    چری یکی از برندهای مشهور چین است که در سال 2007 میلادی تاسیس شد و در طی پنج سال از زمان تاسیسش چنان رشدی را تجربه کرده که ورود به بازار اروپا را تا سال 2013 هدف گذاری کرده است. این شرکت براساس ذائقه و سلیقه مشتریان اروپایی خود مدل جدیدی را با نام کوانتوم طراحی کرده که صرفا با هدف صادرات و عرضه در بازارهای اروپایی تولید خواهد شد.
    خواسته جمعی مشتریان در دنیا خرید خودرویی ارزان، باکیفیت، کم مصرف و پاک است که چین هم نسبت به این خواسته ها بی توجه نبوده و برای برخورداری از سهمی در بازار جهانی و به وی‍ژه بازار اروپا ناگزیر از رعایت استانداردهای روز جهان و جلب رضایت مشتریان بین المللی است.

    http://asrekhodro.com/News/18554
     

    برای اطلاع از جدیدترین اخبار جهان خودرو به کانال عصر خودرو در روبیکا بپیوندید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو