فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس:

کاهش معطلی مردم با پرداخت الکترونیکی عوارض

ورود مجلس به مصادیق افزایش غیرمتعارف عوارض آزادراهی

عصر خودرو- رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس، الکترونیکی شدن سامانه اخذ عوارض را اقدامی برای کاهش معطلی مردم دانست و گفت: مجلس به مصادیق افزایش غیر متعارف نرخ عوارض آزادراهی ورود می کند.

کاهش معطلی مردم با پرداخت الکترونیکی عوارض
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو » به نقل از خانه ملت ، شادمهر کاظم زاده  با اشاره به به راه اندازی سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض در بسیاری از آزادراه های کشور، گفت: این اقدام مناسبی برای صرفه جویی در وقت مردم بوده و از تشکیل صف های طولانی برای پرداخت عوارض جلوگیری می کند.

    نماینده مردم دهلران، دره شهر، آبدانان و چرداول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه الکترونیکی شدن سامانه اخذ عوارض مزایای بسیاری از حیث شفافیت منابع در بر دارد، افزود: اطلاعات مناسبی با این سامانه جدید در اختیار دولت قرار خواهد گرفت.

    افزایش کیفیت جاده ها مطالبه مردم است

    وی با تاکید بر اینکه مردم انتظار دارند که دولت ضمن توجه به نحوه اخذ عوارض بر افزایش کیفیت آزادراه ها نیز تاکید داشته باشد، تصریح کرد: اینکه سال به سال نرخ عوارض آزادراهی افزایش یابد انتظار بهبود وضعیت مسیرها را در مردم ایجاد می کند.

    کاظم زاده با بیان اینکه باید قرارداد اولیه مبنای افزایش نرخ عوارض آزادراهی در سال باشد، گفت: هر چند مبنای افزایش نرخ عوارض در قراردادهای اولیه مندرج است اما اگر دیده شود که شرکتی بیش از آن اقدام به افزایش نرخ کرده مورد برخورد جدی واقع خواهد شد.

    سرمایه گذار باید انگیزه ای برای حضور در پروژه های عمرانی داشته باشد

    وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذار باید انگیزه ای برای حضور در پروژه های عمرانی داشته باشد، افزود: اینکه نرخ عوارض برای سالیان متمادی هم ثابت باشد برای سرمایه گذار هم مناسب نیست.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: تعیین نرخ سالانه برای عوارض آزادراهی باید متناسب با تورم و در نظر گرفتن توان مالی مردم باشد.

    کاظم زاده افزود: مجلس در گذشته به موضوع عوارض آزادراهی و نرخ های آن ورود داشته و اکنون نیز اگر با نرخ غیرمتعارفی در این حوزه برخورد کند به طور حتم دستور لازم به مسئولان داده خواهد شد.

    رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مبنای اصلی افزایش نرخ عوارض آزادراهی باید رشد کیفیت خدمات در حوزه نگهداری راه ها و اصلاح مسیرها در این حوزه باشد در غیر این صورت برای مردم قابل قبول نیست.

    برای اطلاع از جدیدترین اخبار جهان خودرو به کانال عصر خودرو در روبیکا بپیوندید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط