فونیکسریمکسبهتام

حمل خودرو با جرثقیل درآمدزایی یا کنترل ترافیک شهر گلستان

عصر خودرو- خودروهای پارک شده در اطراف معابر شهری گلستان در حالی با جرثقیل به پارکینگ هدایت می شوند، که پارکینگی برای معابر پر تردد شهری در نظر گرفته نشده است.

حمل خودرو با جرثقیل درآمدزایی یا کنترل ترافیک شهر گلستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، کافی است، جستجوی مختصری در گوگل انجام دهید، تا متوجه شوید، این روزها که در خیلی از شهرهای کشور شاهد جمع آوری و کاهش تابلوهای « حمل با جرثقیل»  هستیم، به طور تعجب آوری در شهر گلستان برعکس آن عمل می شود، زیرا نه تنها از تعداد این تابلوها در شهر کاسته نمی شود، بلکه شاهد افزایش آن ها هم هستیم.

    بدون شک احترام به قانون و قانون مداری از الزامات جامعه بشری است و همه‌ مردم در قبال آن سر تعظیم فرود می‌آورند، اما در نحوه‌ اجرای آن مسائلی پیش می‌آید که حاصل عملکرد سلیقه ای در اجرای قوانین است.

    اجرای طرحی به نام جمع‌آوری و حمل خودروهای متوقف در محل ایستادن ممنوع در خیابان‌ها توسط جرثقیل در شهر گلستان هم یکی از این موارد است، که اعمال سلیقه در آن سبب نارضایتی هایی شده است.

    این‌که اجرای طرح به کاهش تخلفات در کوتاه مدت یا بلندمدت کمک می‌کند یا نه، بحث امروز بنده نیست.

    اما اینجا یک سوال پیش می آید، وقتی شما در دو طرف جاده اصلی شهر امکان پارک ندارید، پس کجا باید پارک کنید، آیا پارکینگ جایگزینی در نظر گرفته شده؟ سوالی که تاکنون پاسخ آن بی جواب مانده است. البته ناگفته پیدا است و برای دریافت پاسخ این سوال نیاز به گفتگو با یک مسئول ندارید، کافی است شهروند گلستان باشید، تا بدانید، پاسخ منفی است.

    زمانی که پارک کردن در کنار معابر شهری ممنوع می شود، خودروهایی که متوقف می شوند، با جرثقیل به پارکینگ می روند، پارکینگ عمومی نیز در گلستان دیده نمی شود، یعنی اجزا استفاده از خودروی شخصی در معابر این شهر وجود ندارد.

    طرح مذکور اغلب در کلان‌شهرها آن‌هم در شرایط حاد و خاص اجرا می‌شود نه در شهری که جایی برای پارک خودرو وجود نداشته باشد، تا این امر به حربه‌ای برای درآمدزایی استفاده شود.

    از تبعات منفی اجرای این طرح قهری می‌توان به اضطراب دائمی وارده به صاحبان خودرو اشاره کرد، طرحی که بدون اطلاع آغاز شده و طی آن نسبت به جمع‌آوری خودروها اقدام می‌ شود و  بدبینی مردم نسبت به دست‌اندرکاران تصویب چنین مصوبات در شورای ترافیک یا هر مرجع دیگر را ایجاد شود.

    اینجا توصیه‌ای دوستانه برای دوستان تصمیم‌گیر داریم و آن این‌که ابتدا برای مشکل موجود راهکار و راه حلی بیندیشید و بعد از قوه قهری استفاده کنند و قبوض جرایم و ساعت ها معطلی برای ترخیص خودرو را برای آن ها ایجاد کنند.

    نباید با برخی بی تدبیری ها سبب افزایش فشار بر مردم شویم و در این خصوص نیاز به عمل دل گرم کننده منتخبان مردم در پنجمین دوره شورای شهر گلستان، بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

     
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو