فونیکسریمکسبهتام

مزدا۳ تیپ ۴ را بیشتر بشناسید

عصر خودرو -نسل دوم مزدا ۳ در سال ۲۰۰۸ رو نمایی و در سال ۱۳۸۹ به بازار ایران عرضه شد.

مزدا۳ تیپ ۴ را بیشتر بشناسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲:۰۰
  • مزدا3 تیپ 4
  • مزدا3 تیپ 4
  • مزدا3 تیپ 4
  • مزدا3 تیپ 4
  • مزدا3 تیپ 4 را بیشتر بشناسید

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، نسل دوم مزدا 3  که همه با نام مزدا 3 new آنرا می‌شناسند، در سال 2008 رو نمایی شد.
این
ودرو  از پلتفرم نسل قبلی مزدا بهره می‌برد،  اما 90 درصد از قطعات شاسی آن بهینه‌سازی شده  و نسبت به نسل قبلی 15 کیلوگرم سبک‌تر و استفاده از فولاد مقاوم در شاسی نیز 28 درصد نسبت به قبل رشد داشته است.

این خودرو که داری پنج ستاره ایمنی است در دسته خودرو‌های سدان خانوادگی قرار دارد. توسط شرکت خودروسازی بهمن در سال 1389 با موتور 2000 و گیربکس 5 دنده اتوماتیک در ایران رونمایی و عرضه شد.

همانطور که گفته شد این خودرو از یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ با 1999 سی سی حجم بهره می‌برد که قادر به تولید 147 اسب بخار در دور 6500 و حداکثر گشتاور تولیدی 187 نیوتن متر در دور 4000 توسط جعبه دنده‌ اتومات 5 سرعته  است.

مصرف سوخت ترکیبی آن 7.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است و در 9.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن 210 کیلومتر در ساعت است.

مزدا 3 همانطور که گفته شد در دسته خودرو‌های سدان خانوادگی قرار دارد، به طوریکه  طول آن 4580 عرض آن 1755 و ارتفاع آن 1470 میلیمتر است، در بخش طراحی داخلی هم نسبت به مزدا 3 نسل قبل تلاش‌های بیشتری کرده‌اند.

از امکانات این خودرو در بخش صندلی‌ها می‌توان به تجهیزاتی همچون سیستم تنظیم صندلی راننده در 4 جهت برقی به همراه گرمکن صندلی‌های جلو و قابلیت تنظیم دما در 5 دمای متفاوت، پشت سری‌های جلو با قابلیت عکس العمل در برابر ضربه و صندلی‌های عقب دارای روکش چرمی و 3 عدد پشت سری قابل تنظیم اشاره کرد.

در بخش ایمنی هم تجهیزاتی همچون 6 کیسه هوا‌ی ایمنی که شامل 2 عدد برای راننده و سرنشین,2 عدد جانبی نصب شده برای سرنشینان جلو,2 عدد پرده‌ای نصب شده برای سرنشینان جلو و عقب قفل مرکزی دارای ریموت کنترل، سیستم قفل دوبله، سیستم ضد سرقت و دزدگیر، کمربند ایمنی با قابلیت پیش کشنده و دیگر امکاناتی نظیر فرمان الکترو هیدرولیک با قابلیت تنظیم در 4 جهت به همراه روکش فرمان چرمی، سیستم تهویه مطبوع به همراه کنترل اتوماتیک و سیستم خروجی دوگانه هوا با قابلیت تنظیم در 2 دمای متفاوت برای هر خروجی، سیستم صوتی MP3 به همراه ورودی AUX و کنترل از روی فرمان، دارای 6 بلند گو، کامپیوتر  سفر به همراه نشان دادن اطلاعات ضروری و مصرف سوخت و مسافت پیموده شده، کیلومتر شمار اسپرت با قابلیت تنظیم شدت نور، نمایشگر نشان دهنده دمای داخل و خارج خودرو،  آیینه‌های جانبی با قابلیت جمع شونده خودکار، به همراه چراغ راهنما بر روی آیینه و گرمکن، آیینه وسط با حسگر کاهش دهنده شدت نور، شیشه بالابر برقی درب‌ها و قابلیت برگشت اتوماتیک درب راننده، سانروف، چراغ  Bi-Xenon به همراه قابلیت اتوماتیک روشن و خاموش شدن و مه شکن، تنظیم کاملا اتوماتیک با افق، چرخش همزمان چراغ‌ها داخل پیچ به همراه شیشه شوی چراغ‌های جلو، چراغ‌های  عقب LED به همراه مه شکن، سنسور باران و کروز کنترل اشاره کرد.

در بخش ترمز‌ها و پایداری مزدا 3 نیو  از سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراه EBD , EBA و DSC ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی استفاده کرده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط