فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد:

تحریم شرکت های خارجی در صنعت خودرو امکانپذیر نیست

عصر خودرو – سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بازار ایران بازار چندان قوی برای شرکت های خارجی نیست که با تحریم این شرکت ها از سوی ایران، مشکلی برای خارجی ها ایجاد شود.

تحریم شرکت های خارجی در صنعت خودرو امکانپذیر نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲:۰۰

    ولی ملکی در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» ، در پاسخ به این که چرا صنعت خودرو ایران خود وارد تحریم شرکت ها و کشورهای خارجی نمی شود، گفت: صنعت خودرو هنوز به اندازه ای قوی نشده که قادر به تحریم شرکت و کشورهای خارجی باشد چرا که هنوز به درجه ای نرسیده که صفر تا صد آن در داخل کشور انجام شود.
    وی افزود: وضعیت صنایع در همه دنیا به این شکل است و نمی توان همه اقدامات را در یک کشور انجام داد و همواره یک کشور در یک قطعه و کشوری دیگر در قطعه ای دیگر موفق است و در بسیاری از موارد برخی از قطعات به صورت انحصاری تنها در برخی از کشورها تولید می شود.
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با برداشتن تحریم ها، صنعت خودرو ایران زیرساخت های مشترک و همچنین بسترهایی با شرکت های خارجی دارد و در عین حال قالب هایی به صورت مشترک با آن ها طراحی کرده و قراردادهایی به امضا رسانده که آن ها را ملزم به ادامه همکاری می کند چرا که توان ما به اندازه ای نیست که قادر به قطع همکاری با آن ها باشیم.
    ملکی با بیان این که شرکت های خارجی همواره موافق همکاری با ایران بوده اند، اظهار کرد: این شرکت ها همیشه به دلیل تهدیدهای امریکا اقدام به خروج از ایران کرده اند ضمن آن که میزان فروش این شرکت ها به ایران به اندازه ای نیست که با قطع فروش به ایران متحمل ضررو زیانی شوند بلکه قادر خواهند بود به راحتی کشوری دیگر را جایگزین ایران کنند.
    نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تلاش صنعت خودرو با هدف افزایش عمق داخلی سازی نیز نتوانسته وابستگی از کشورهای خارجی را به صفر برساند زیرا صنعت خودرو در دوره ای از زمان اقدام به تلاش هایی برای بهبود شرایط خود می کند اما با تحریم های دوباره به جای اولیه باز می گردد.
    وی مشکلات فعلی صنعت خودرو را نبود ثبات در مراودات سیاسی اعلام و تصریح کرد: تا زمانی که شاهد نبود ثبات در مراودات سیاسی، مبادلات ارزی، نرخ ارز، تبادلات بانکی، تورم و ... وقتی باشیم اقتصاد سامان نخواهد گرفت. این در حالیست که در همه کشورها این موارد جزو موارد ثابت و قابل پیش بینی است.

    نویسنده:میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو