فونیکسریمکسبهتام

گزارش هفتگی بورس -خودرو؛

پرش حجم و ارزش معاملات خودرویی ها در این هفته

عصر خودرو- در هفته ای که گذشت بازدهی گروه ۴ درصد بیشتر شد و حجم و ارزش معاملات به ترتیب ۱۳۳ و ۱۴۳ درصد رشد کردند که عمدتا به دلیل معاملات آخرین روز کاری هفته بود.

پرش حجم و ارزش معاملات خودرویی ها در این هفته
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، در جریان معاملات اولین روز کاری هفته گروه خودرو جو مثبتی داشت تا جایی که خساپا صف خرید تشکیل داد و تعدادی قطعه ساز نیز رشد مثبت کامل تجربه کردند. در گروه خودرو نماد خزامیا پس از برگزاری مجمع که هیچگونه سودی به دلیل زیانده بودن تقسیم نکرد، با رشد 5.9 درصدی بازگشایی شد. از طرفی خساپا نیز با رشد 4.9 درصدی صف خرید تشکیل داده بود. خموتور نیز رشد 5.11 درصدی را به ثبت رسانید. همینطور نمادهای ختوقا، خرینگ و خلنت با رشد مثبت کامل صف خرید تشکیل داده بودند.با این وجود نماد خودرو به رشد 0.8 درصدی اکتفا کرد و در قیمت 2,347 ریال معاملاتش را خاتمه داد. سایر نمادهای نیز متعادل و عمدتا مثبت بودند.
    گروه خودرو روز یکشنبه نیز شروع خوبی داشت تا جایی که خساپا صف خرید شد اما نتوانست صف خود را حفظ کند و نهایتا شاخص گروه تنها با رشد 22 واحدی اکتفا کرد تا در مدار 15 هزار و 453 واحد قرار بگیرد.
    روز بعد خساپا در حاشیه 4 درصد مثبت به قیمت 890 ریال رسید این درحالیست که صورت مایل تلفیقی 12 ماهه حسابرسی شده شرکت منتشر و زیان سال 96 با رشد 12 درصدی همراه شد و به 290 ریال رسید. از طرفی خودرو در حاشیه 1 درصد منفی 2,285 ریال بود. از طرفی نمادهای خاذین، خمحور، خزر، ختراک، خکمک، خفنر، خلنت، خنصیر و خپویش همگی  5 درصد مثبت و صف خرید بودند. در نقطه مقابل خموتور با افت 4.9 درصدی بیشترین کاهش را داشت مابقی نمادها متعادل و عمدتا منفی بودند.
    چهارمین روز کاری هفته، خساپا در حاشیه 3 درصد مثبت 914 ریالی شد، این درحالی بود که خودرو در حاشیه 1 درصد منفی به 2,267 ریال رسید. نمادهای قطعه ساز خاذین، خمحرکه، خمحور، خزر، خوساز، خکمک، خلنت، خشرق، خریخت، خچرخش، ختور و خفنر صف خریدهای گروه بودند. در این میان خلنت پس از انتشار شفاف سازی با رشد حدود 10 به گردونه دادوستدها بازگشت و در پایان دادوستدهای امروز برای برگزاری مجمع عادی سالیانه تصویب صورت های مالی متوقف شد و مجمع سالیانه خپارس نیز تشکیل شد.
    آخرین روز کاری، نماد معاملاتی شرکت سایپا تا حوالی 5 درصد مثبت رشد کرد ولی صف خرید نشد و در قیمت 952 ریال قرار گرفت، با این وجود جو کلی گروه نسبت به دیروز که عمده قطعه سازان صف خرید داشتند، منفی تر شد. با این وجود حجم معاملات 825  وارزش معاملات گروه به 84 میلیارد تومان رسید که احتمالا نوید پرتقاضا شدن گروه در هفته پیش رو را می دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط