فونیکسریمکسبهتام

۲۶۲ خودرو در هر ساعت از جاده های زنجان تردد کرده اند

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در تیرماه امسال میانگین نرخ جریان تردد وسایط نقلیه در جاده های این استان ۲۶۲ خودرو در هر ساعت ثبت شد که میانگین کشوری این رقم در این مدت ۳۷۴ وسیله بوده است.

۲۶۲ خودرو در هر ساعت از جاده های زنجان تردد کرده اند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، ایرج دست نشان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به کنترل تردد وسایط نقلیه با 74 دستگاه تردد شمار برخط در جاده های بین شهری استان زنجان، در تیر امسال تردد 14 میلیون و 161 هزارو 332 خودرو ثبت شد.
    به گفته وی، این ترددها در 37 مقطع از جاده های ارتباطی این استان که دارای تردد شمار برخط (رفت و برگشت) فعال است، ثبت شد.
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: تیر امسال ترددها در جاده های کشور حدود 602 میلیون مورد بود که این استان رتبه چهاردهم را دارد.
    دست نشان، بیشترین ترددها را در آزادراه قزوین - زنجان با 599 هزار و 510 تردد و خرمدره – ابهر نیز با 458 هزار و 797 مورد بیان کرد و افزود: کمترین تردد در جاده گرماب - زرین رود نیز 18 هزار و 475 مورد ثبت شده است.
    وی ادامه داد: 22 درصد از کل ترددها با سه میلیون و 118 هزار و 36 مورد به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است در حالیکه میانگین کشوری 14درصد بود.
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان اضافه کرد: این استان در رتبه هشتم کشور به لحاظ درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده ها قرار دارد.
    دست نشان یادآوری کرد: میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در جاده های استان زنجان طی تیر امسال، 262 وسیله نقلیه در هر ساعت بود که میانگین کشوری این نرخ در این مدت 374 وسیله نقلیه ثبت شده است.
    به گفته وی، استان زنجان به لحاظ نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در جاده ها، رتبه شانزدهم کشوری دارد.
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، بیشترین نرخ جریان تردد را در آزادراه زنجان- قزوین با 827 تردد و کمترین آن را نرخ در جاده گرماب - زرین رود با 26 تردد در ساعت بیان کرد.
    دست نشان خاطرنشان کرد: نرخ جریان تردد وسایل نقلیه سنگین در همه جاده های استان زنجان در این مدت 57 وسیله نقلیه سنگین در ساعت ثبت شد در حالیکه میانگین کشوری این نرخ 54 وسیله نقلیه سنگین بود که این استان رتبه دهم در کشور را دارد.
    به گفته وی، با توجه به آمار موجود تعداد تردد در آزادراه های استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت آزادراه زنجان- قزوین و آزادراه زنجان-تبریز می شود هفت میلیون و 628 هزار و 89 مورد 54 درصد از کل ترددهای استان است.
    به گزارش ایرنا، استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو