فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خبر داد:

افزایش ۹.۸ درصدی تولیدات خودرو در کشور

عصر خودرو-رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در اسفراین گفت: تولیدات خودرو در کشور در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نه و ۸ دهم درصد افزایش داشته است.

افزایش ۹.۸ درصدی تولیدات خودرو در کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از شاتا ، منصور معظمی در سفر به شهرستان اسفراین اظهار کرد: تولید خودرو در کشور در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 و 8 دهم درصد افزایش داشته و این نشان‌دهنده این است که بازار خودرو ازنظر میزان تولید هیچ مشکلی نداشته است.

    وی گفت: متأسفانه اتفاقی که در بازار رخ داد به خاطر این بود که ثبت سفارش متوقف شد و تغییراتی که در نرخ ارز به وجود آمد و از طرفی اعلام عدم همکاری لازم شرکت‌های خارجی در خصوص ثبت سفارشات باعث التهاب بازار خودرو در کشور شد و درنتیجه نگرانی برای بعضی از مصرف‌کنندگان در کشور به وجود آمد.

    رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود: در حال حاضر افزایش تولید ایجاد شده و بازار نیز در حال حاضر خوشبختانه آرامش نسبی پیداکرده و شرکت‌های خارجی که دارای قرارداد بودند نیز تا سوم مردادماه تعهدات خود را انجام می‌دهند و اتفاق خاصی نیفتاده است.

    وی همچنین از تاکید وزارت صنعت به خودروسازان درخصوص خریداری نیاز تولید تا انتهای سال گفت:وزارت صنعت معدن تجارت بر اساس تأکیدی که به خودروسازان داشته، بخش قابل‌توجهی از نیازهای آنان تا پایان سال خریداری شده و به‌تدریج منتقل خواهد شد.

    رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ادامه داد: پیش بینی‌ این است که تا پایان سال به لحاظ نیاز بازار از منظر تولید هیچ مشکلی نخواهیم داشت و مصرف‌کنندگان مطمئن باشند که نیاز خودشان را بر اساس تولیدی که در بازار وجود دارد می‌توانند از واحدهای تولیدی خریداری کنند.

    وی همچنین گفت: تلاش ما بر این است که مردم بتوانند خودروی با قیمت درست و کیفیتی که مورد انتظارشان هست از طریق خودروسازان تأمین کنند.

    معظمی در خصوص نظارت بر افزایش قیمت‌ها نیز گفت: افزایش قیمت در بحث خودروسازی با شورای رقابت هست و خودروسازان به‌شدت به دنبال افزایش قیمت هستند ولی شورای رقابت که مقام مسئول در این خصوص است با این افرایش موافقت نکرده.

    وی افزود: از ابتدای سال تا کنون درمجموع یک افزایش 7 و 6 دهم درصدی داشته‌ایم اما درخواست خودروسازان اعداد و ارقام بسیار بیشتری بوده که درحال دارند مذاکره هستند اما فکر نمی‌کنم که نظر خودروسازان تأمین شود.

    معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت تصریح کرد: از خودروسازان خواسته‌شده که باید به تعهدات خودشان عمل کنند و بر اساس آخرین گزارشی که شب گذشته از خودروسازان گرفته شد تمام تعهداتشان را تا پایان سال انجام خواهند داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو