فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

کاهش ۳۱درصدی فروش پژو درپی تحریم ایران

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی شرکت پژو فرانسه با اشاره ضمنی به زیان خود از تحریم‌ها علیه ایران تصریح کرد که تحت تاثیر این تحریم‌ها فروش سی‌کی‌دی این شرکت در نیمه نخست ۲۰۱۲ با کاهش ۳۱.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۴۳ هزار دستگاه رسید. شرکت فرانسوی پژو سیتروئن در گزارش عملکرد خود در نیمه نخست ۲۰۱۲ به کاهش شدید فروش خود در اثر تحریم ها علیه ایران اذعان کرد.

کاهش ۳۱درصدی فروش پژو درپی تحریم ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخورو» ، بر اساس این گزارش، فروش محصولات این شرکت در قالب سی کی دی در جهان طی نیمه نخست 2012 با کاهش 31.1 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد. ایران محصولات این شرکت را در قالب سی کی دی وارد می کند.
    پژو در گزارش عملکرد خود در این باره نوشت: فروش واحدهای سی کی دی این شرکت در نیمه نخست 2012 به 143 هزار واحد رسید که کاهش 31.1 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.
    این گزارش افزود: «تحریم های فزاینده علیه ایران تامین مالی فروش واحدهای سی کی دی به مقصد ایران را غیرممکن ساخت که در نتیجه این شرکت فروش چنین واحدهایی به ایران در نیمه نخست 2012 و در راستای مقررات بین المللی را متوقف کرد».
    بر اساس این گزارش کل فروش محصولات پژو سیتروئن در جهان طی این مدت با کاهش 13 درصدی نسبت به نیمه نخست 2012 مواجه شده و به 1.619 میلیون دستگاه رسیده است. از این رقم 1.476 میلیون دستگاه به صورت مونتاژ بوده که با کاهش 10.7 درصدی مواجه شده است، 143 هزار دستگاه به صورت سی کی دی بوده و بقیه به صورت تولید کامل در کارخانه های اختصاصی این شرکت تولید شده است.
    http://www.asrekhodro.com/News/19228


    بیشترین شکایت از خودروسازان مربوط به کدام حوزه است؟
    شش سال پیش در چنین روزی اعلام شد که روزانه حدود 40 شکایت از عملکرد خودروسازان در حوزه‌های فروش و خدمات پس از فروش خودرو به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارسال می‌شود. اگرچه در سال های اخیر قوانین مختلفی به ویژه قانون ارتقای کیفیت خودرو و خدمات پس از فروش خودرو به تصویب رسیده و به خودروسازان ابلاغ شده است، اما با این حال مصرف کنندگان ایرانی باز هم از عملکرد خودروسازان داخلی ناراضی هستند.
    براساس اطلاعات به دست آمده، در حال حاضر به طور متوسط روزانه حدود 30 تا 40 شکایت از عملکرد خودروسازان در حوزه های فروش و خدمات پس از فروش خودرو به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارسال می شود که حدود 80 درصد این شکایت ها مربوط به نارضایتی از خدمات پس از فروش خودرو است.
    شکایات مطرح در حوزه فروش خودروهای داخلی نیز بیشتر مربوط به مواردی همچون تاخیر در تحویل خودرو، عدم پرداخت سود مشارکت و عدم تقید خودروساز به مفاد قرارداد منعقده با مشتری است.
    البته براساس گزارش های رسمی، عملکرد خودروسازان و سطح کیفی خدمات فروش و پس از فروش آن ها در سال های اخیر بهبود داشته، اما با این حال وجود روزانه 40 شکایت شاخص مناسبی برای صنعت خودرو کشور محسوب نمی شود.

    http://www.asrekhodro.com/News/19227


    وام 2 هزار میلیاردی، جان دوباره به صنعت قطعه سازی
    شش سال پیش در چنین روزی و به گفته کارشناسان تامین مالی، بخش عمده ای از مشکلات صنعت قطعه سازی را رفع می کند. حدود یک ماه و نیم پیش کارگروه حمایت از تولید، پرداخت وام 2 هزار میلیارد تومانی به خودروسازان تصویب کرد و این مصوبه 28 تیرماه از جانب معاون اول رئیس جمهور به بانک مرکزی ابلاغ شد.
    براساس این گزارش به گفته بیشتر کارشناسان این میزان اعتبار تا حدود زیادی مشکلات کمبود نقدینگی واحدهای خودروساز و قطعه ساز را برطرف می کند.
    پوستین دوز مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این خصوص اظهار کرد: سهم سایپا از این میزان تامین مالی هزار میلیارد تومانی است که می تواند بسیاری از مشکلات مالی این شرکت را مرتفع کند و خودروسازی سایپا را به دوران طلایی گذشته خود بازگرداند.
    همچنین احمد نعمت بخش رئیس انجمن خودروسازان با بیان اینکه این تامین مالی مناسب، کاهش 36 درصدی تولید خودرو را طی سال جاری جبران می کند افزود: این میزان تامین مالی مشکل کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی را مرتفع می سازد و در نهایت منجر به این می شود که روند تولید خودرو به حالت عادی بازگردد.
    وی ادامه داد: البته این تسهیلات باید هر چه سریعتر و در زمان مناسب به خودروسازان پرداخت شود تا این حمایت مالی تبدیل به نوش دارویی پس از مرگ تبدیل نشود.
    در همین ارتباط نجفی منش دبیر انجمن قطعه سازان نیز اظهار کرد: هم اکنون قطعه سازان به دلیل عدم دریافت مطالبات خود از خودروسازان با مشکلات مال متعددی دست و پنجه نرم می کنند و بیشتر واحدهای تولیدی با نیمی از ظرفیت تولید خود فعالیت دارند.
    وی ادامه داد: همچنین مشکلات مالی قطعه سازان موجب شده تا حدود 30 درصد از نیروی کار در این صنعت تعدیل شود.
    نجفی منش با بیان اینکه این تامین مالی صنعت خودرو می تواند بخشی از مشکلات صنعت قطعه سازی را مرتفع کند افزود: اگر خودروسازان به موقع این تسهیلات را دریافت کنند، توان پرداخت بدهی های خود به قطعه سازان را خواهند داشت.
    http://www.asrekhodro.com/News/19221

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو