فونیکسریمکسبهتام

سرپرست دفتر هوای اقلیم محیط زیست:

کاهش ۱۰ درصدی آلودگی فنی با معاینه فنی خودروها

عصر خودرو- سرپرست دفتر هوای اقلیم محیط زیست گفت: دریافت معاینه فنی برای هواپیما و کشتی‌ها هم جدی شده و آنها مکلف هستند معاینه فنی دریافت و سازمان محیط زیست در این زمینه نظارت می‌کند.

کاهش ۱۰ درصدی آلودگی فنی با معاینه فنی خودروها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، زندی سرپرست دفتر هوای اقلیم محیط زیست در جمع مدیران معاینه فنی گفت: معاینه فنی خودرو بسیار مهم است، اواخر دهه هشتاد طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهران مطرح شد و یکی از محورهای آن بحث معاینه فنی خودرو بودد.

    وی افزود: با اجرای طرح کاهش آلودگی هوا، معاینه فنی رونق پیدا کرد و در چند سال گذشته شرایط تغییر کرده است.

    به گفته زندی، در گذشته برگه معاینه فنی در کنار خیابان به فروش می‌رسید و در حال حاضر این مشکل برطرف شده است.

    سرپرست دفتر هوای اقلیم محیط زیست با بیان اینکه اقدامات خوب محیط زیستی صورت گرفته است، گفت: ما نیز در بحث معاینه فنی حدود مجاز را سخت‌گیرانه‌تر کرده‌ایم و  در خصوص کاتالیست خودروها دقت بیشتری به خرج می‌دهیم.

    وی با بیان اینکه 10 درصد آلودگی هوا از طریق معاینه فنی کاهش می‌یابد گفت: تعدادی از کلان‌شهرهای کشور درگیر آلودگی هوا هستند و باید معاینه فنی برای کاهش آلودگی هوا جدی گرفته شود.

    زندی با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه آلودگی هوا گفت: در این جلسات نه تنها موضوع معاینه فنی بلکه موضوعات دیگر هم مطرح می‌شود.

    زندی ادامه داد: بعد ازقانون هوای پاک و الزامات معاینه فنی برای خودروی سواری معاینه فنی برای هواپیماها و کشتی‌رانی نیز جدی شده و  مکلف هستند که آنها هم معاینه فنی بگیرند و سازمان محیط زیست در این زمینه نظارت می‌کند.

    سرپرست دفتر هوای اقلیم محیط زیست با تأکید بر بازنگری آئین‌نامه معاینه فنی گفت: با این کار وظایف سازمان‌ها شفاف‌تر و مشخص‌تر می‌شود.

    زندی تأکید کرد: در سال گذشته یک میلیون و 600 هزار خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند که تعدادی از آنها رد شدند، اما به شهرستان‌ها رفته و در آنجا معاینه فنی گرفتند، باید دادن معاینه فنی در استان‌ها هم سختگیرانه‌تر شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو