فونیکسریمکسبهتام

آمادگی سوئد برای نوسازی ناوگان مسافربری کشور

فرسودگی اتوبوس ها هزینه های بسیاری به کشور تحمیل کرده است

عصر خودرو- عضو کمیسیون عمران مجلس، از آمادگی کشورهای اسکاندیناوی و سوئد برای همکاری با ایران در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافربری خبر داد.

آمادگی سوئد برای نوسازی ناوگان مسافربری کشور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، علیم یارمحمدی   با اشاره به آمارهای منتشر شده در خصوص اینکه بیش از 50 درصد اتوبوس های کشور فرسوده است، گفت: متاسفانه فرسودگی ناوگان حمل و نقل مسافری در کشور هزینه های بسیاری را بر دوش اقتصاد تحمیل کرده است.

    نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای با هدف کاهش مصرف سوخت و همچنین کاهش تصادفات ضرورت دارد، افزود: باید دولت طبق برنامه های بالادستی خروج خودروهای فرسوده را در دستور کار قرار دهد.

    ضرورت استفاده از توان سفرا برای رایزنی اقتصادی

    وی با اشاره به جلسات کمیسیون عمران مجلس با حضور سفرای کشورهای مختلف، تصریح کرد: در این جلسات بر ضرورت استفاده از توان سفرا برای رایزنی اقتصادی تاکید شده که یکی از موارد مورد توافق نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای بوده است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه در کنار صدور خدمات فنی و مهندسی و مواردی از این دست باید بتوانیم از تکنولوژی کشورهای پیشرفته در مسیر بهسازی ناوگان جاده ای استفاده کنیم، گفت: خوشبختانه طبق اظهارات سفرا بسیاری از کشورها خواهان برقراری ارتباط با ایران از حیث تجاری هستند.

    باید با تقویت دیپلماسی اقتصادی نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای را سرعت ببخشیم

    یارمحمدی با بیان اینکه باید با تقویت دیپلماسی اقتصادی نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای را سرعت ببخشیم، افزود: در دیدار با سفرا بر ضرورت استفاده از توان شرکت های پیشرفته دنیا در مسیر بهبود وضعیت حمل و نقل کشور در حوزه های مختلف به ویژه حمل و نقل جاده ای بحث و بررسی شد.

    وی ادامه داد: انتقال تکنولوژی ساخت اتوبوس های پیشرفته نیز از دیگر مواردی است که سفرا باید در مذاکره با کشورهای دیگر مدنظر قرار دهند.

    کشور سوئد و اسکاندیناوی تمایل به فروش اتوبوس های ولوو و اسکانیا به ایران را دارند

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه کشور سوئد و همچنین اسکاندیناوی تمایل به فروش اتوبوس های ولوو و اسکانیا به ایران را دارند، تصریح کرد: در حال حاضر نیز ایران در تولید این دو نوع خودرو با شرکت ولوو و اسکانیا همکاری دارد.

    یارمحمدی ادامه داد: خوشبختانه دیگر حواشی در خصوص اسکانیا و مشکلات آن با توجه به همسویی تولید با استانداردهای روز دنیا به گوش نخواهد رسید و با توجه به وجود خط تولید اسکانیا در داخل به روز شدن ناوگان حمل و نقل جاده ای تسریع خواهد شد.

    وی با بیان اینکه بهره مندی از اتوبوس های به روز و پیشرفته تاثیر به سزایی در کاهش تصادفات جاده ای دارد، گفت: تقویت رایزنی و دیپلماسی اقتصادی مهم ترین اقدامی است که می تواند نوسازی ناوگان مسافربری را سرعت ببخشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو