فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۱۹۲»

بنزین داریم، دولت پاسخگوی ضعف مدیریت توزیع باشد

عصر خودرو- توقف عرضه سوخت در برخی جایگاهها، هر چند به صورت موقت، به باورپذیرتر شدن شایعه کمبود سوخت کمک کرده و در واقع این ضعف مدیریتی در بخش توزیع سوخت، مردم را نسبت به وجود بنزین کافی در کشور و ترس از عدم دسترسی به بنزین در روزهای آینده، به اشتباه انداخته است

بنزین داریم، دولت پاسخگوی ضعف مدیریت توزیع باشد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، گزارش های مردمی حاکی است که امروز در حداقل 3 جایگاه عرضه بنزین در شهرستان کرج، بنزینی برای عرضه برای حداقل یک ساعت وجود نداشت.

    در روزهای اخیر، برخی جایگاههای عرضه سوخت در شمال کشور (مازندران و گیلان) نیز برای نیم ساعت تا یک ساعت، وقفه در عرضه سوخت را تجربه کردند و این نبود بنزین در جایگاه های عرضه برای یک ساعت، به تشکیل صف های طولانی انتظار برای سوخت منجر شد.

    اگرچه دلیل تشکیل صف های طولانی توزیع سوخت در جایگاههای عرضه سوخت مایع، باورپذیری یک شایعه (شایعه کمبود بنزین و یا افزایش قیمت آن) اعلام شد و این موضوع تا حد زیادی در هجوم مردم به جایگاهها تأثیر داشت، اما در طی سالهای اخیر، هیچ گاه شاهد دیر رسیدن نفتکش های حامل بنزین و وقفه در عرضه بنزین به علت خالی شدن مخازن جایگاه نبودیم؛ موردی که در طی روزهای اخیر در استان های مازندران، گیلان و امروز در استان البرز مشاهده می شود.

    سیدمحمدرضا موسوی خواه مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی روز چهارشنبه (10 مرداد) در خصوص توقف عرضه بنزین در برخی جایگاهها گفته بود: "نفتکش‌های جاده‌پیما فرآورده‌های نفتی را از انبارهای این شرکت در سراسر کشور توزیع می‌کنند و ترافیک‌های جاده‌ای و بالطبع تردد و معطلی نفتکش‌ها در برخی مسیرهای مواصلاتی کشور در هفته گذشته سبب تعطیلی موقت و گاه و بی گاه برخی جایگاه‌های عرضه سوخت در شهرهای شمالی کشور مانند چالوس، نوشهر، تنکابن و... شده است."

    همانطور که مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تأیید کرده، توقف عرضه بنزین در برخی جایگاههای سوخت به کمبود بنزین در کشور ربطی ندارد و وجود مشکل در بخش توزیع (معطل ماندن جایگاه برای رسیدن نفتکش حامل بنزین) منجر به این مسئله شده است. این در حالی است که اگر مدیریت بخش توزیع زمان بندی ارسال نفتکش ها را دقیق تر مدیریت می کرد، شاهد این توقف عرضه نبودیم.

    توقف عرضه سوخت در برخی جایگاهها، هر چند به صورت موقت، به باورپذیرتر شدن شایعه کمبود سوخت کمک کرده و در واقع این ضعف مدیریتی در بخش توزیع سوخت، مردم را نسبت به وجود بنزین کافی در کشور و ترس از عدم دسترسی به بنزین در روزهای آینده، به اشتباه انداخته است.

    بر اساس گزارش های مردمی از استان البرز، امروز می توان این ضعف مدیریتی را در سوخت رسانی به جایگاههای این استان مشاهده کرد. در روزهای گذشت آثار این ضعف در استان های مازندران و گیلان مشاهده شد و قبل از اینکه ضعف در این بخش به سایر استانها نیز کشیده شود، بهتر است دولت ضمن پاسخگویی در این زمینه، ایرادات مدیریت نظام توزیع سوخت را پذیرفته و اصلاح کند.

    انتهای پیام/

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو