فونیکسریمکسبهتام

تصادف های جاده ای زنجان در یک هفته اخیر ۱۳ کشته برجا گذاشت

عصر خودرو- رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: تصادف های رانندگی در سطح جاده های ارتباطی این استان طی یک هفته اخیر (۵ تا ۱۲ مرداد) ۱۳ کشته و قریب ۲۰ مصدوم برجا گذاشت.

تصادف های جاده ای زنجان در یک هفته اخیر ۱۳ کشته برجا گذاشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی روز شنبه  با بیان اینکه این تعداد کشته در مدت هفت روز، رقم بالایی است، افزود: انحراف به چپ ناشی از سبقت غیرمجاز و خواب آلودگی بیشترین عامل وقوع سوانح و تصادف رانندگی در سطح جاده های ارتباطی این استان است.
    وی با بیان اینکه با آغاز سفرهای تابستانی، حضور پلیس راه در سطح مسیرهای ارتباطی استان پررنگ شده است اظهار داشت: اگر رانندگان قبل از اقدام به رانندگی، استراحت کافی داشته باشند و حین رانندگی از مکالمه با تلفن همراه نیز به جد خودداری کنند به حتم میزان وقوع سوانح رانندگی با کاهش مواجه خواهد شد.
    شیرمحمدی با بیان اینکه پلیس راه، خیرخواه رانندگان و سرنشینان خودروها هستند و سخت گیری در اعمال قانون نیز به خاطر حفاظت از جان آنان است، افزود: رانندگان یقین بدانند که عوامل پلیس راه اگر راننده ای را حین مکالمه با تلفن همراه مشاهده کنند، یک میلیون ریال جریمه و پنج نمره منفی برای آنان در نظر خواهد گرفت و هیچ اغماضی نیز در کار نخواهد بود.
    وی با بیان اینکه پلیس اجازه نمی دهد رانندگان با بی توجهی به قوانین و مقررات رانندگی، جان خود، سرنشینان و سایرین را با خطر مواجه سازد، تاکید کرد: متاسفانه برخی رانندگان و سرنشینان نسبت به بستن کمربند ایمنی، بی توجه هستند درحالیکه اگر از این وسیله استفاده کنند در هنگام سوانح رانندگی نه فقط از پرت شدن به بیرون بلکه از صدمات وارده در درون خودرو نیز در امان می مانند.
    شیرمحمدی، تاریکی جاده و نبود حفاظ نیوجرسی بتنی ( بلوک سیمانی) در مسیرهای ارتباطی این استان را نیز عاملی دیگر در وقوع سوانح رانندگی، خواند و افزود: انتظار می رود این مهم که نقش اثرگذار در کاهش تصادفات و مرگ و میر و مصدومیت ها دارد، در سطح جاده های زنجان نیز به مرحله اجرا درآید.
    به گزارش ایرنا، از ابتدای امسال تاکنون 93 نفر در مسیرهای ارتباطی این استان به دلیل وقوع تصادف رانندگی جان باختند که اغلب این سوانح نیز در آزادراه های زنجان - قزوین و زنجان - تبریز و به علت واژگونی اتفاق افتاده است.
    در چهار ماه نخست امسال (فروردین تا پایان تیر) 73 نفر و در مدت مشابه سال قبل 63 نفر بر اثر وقوع تصادف های جاده ای در زنجان کشته شدند.
    کشته های تصادف های رانندگی جاده ای زنجان طی سال 95 به تعداد 222 نفر، سال 94 نیز 238 نفر و سال گذشته به 219نفر رسید.
    عمده دلیل وقوع حوادث رانندگی در سطح جاده های ارتباطی زنجان، توجه نداشتن رانندگان به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ است.
    استان زنجان پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزادراه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط