فونیکسریمکسبهتام

مشکل خاصی در حمل و نقل حجاج وجود ندارد

روزانه ۵۰ تا ۶۰ اتوبوس زائران ایرانی را از مدینه به مکه منتقل می‌کنند

عصر خودرو- روزانه ۵۰ تا ۶۰ اتوبوس زائران ایرانی را از مدینه به مکه منتقل می کنندرئیس سازمان حج و زیارت گفت: روزانه ۵۰ تا ۶۰ اتوبوس زائران ایرانی را از مدینه به مکه منتقل می‌کنند.

روزانه ۵۰ تا ۶۰ اتوبوس زائران ایرانی را از مدینه به مکه منتقل می‌کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت به تشریح آخرین جزئیات حج تمتع سال جاری پرداخت.

    محمدی در این خصوص اظهار کرد: روزانه 2 هزار تا 2 هزار و 500 نفر از حجاج ایرانی از هتل‌های محل اسکان خود به سمت میقات شجره می‌آیند و در این فضای معنوی محرم می‌شوند و پس از اذان مغرب، احرام بسته و در کاروان‌های مختلف به سمت مکه مکرمه اعزام می‌شوند.

    وی در ادامه تصریح کرد: به طور متوسط هر شب زائران ایرانی در قالب کاروان‌های مختلف و به وسیله 50 تا 60 اتوبوس به سمت مکه مکرمه حرکت می‌کنند و برنامه ریزی به صورتی است که همه زائران پس از رسیدن به مکه شب را استراحت کنند و بعد از نماز صبح برای طواف و اعمال عمره تمتع به مسجدالحرام منتقل می‌شوند.

    رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم برای سازمان حج موضوع حفظ سلامت و تأمین آرامش حجاج ایرانی است و موضوع حمل و نقل زائران حج تمتع سال جاری نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

    محمدی همچنین تاکید کرد: حجاج ایرانی باید مثل سایر زائران حج مسیر 490 کیلومتری مدینه تا مکه را با اتوبوس‌های اختصاص داده شده طی کنند و شاخص‌های بسیار دقیقی برای انتخاب شرکت‌های حمل و نقل زائران لحاظ شده است و اغلب این شرکت‌ها اتوبوس‌های مدل 2018 به بالا دارند و به ندرت در میان آن‌ها اتوبوس‌های مدل 2017 وجود دارد.

    وی یادآور شد: اتوبوس‌های ویژه حمل و نقل زائران ایرانی به لحاظ فنی به طور مستمر توسط ناظران کنترل می2شوند و اگر مشکلی وجود داشته باشد، از اتوبوس جایگزین برای جابجایی حجاج استفاده خواهد شد و تا زمان رفع نواقص فنی، مجوز تردد به اتوبوس‌ها داده نمی‌شود.

    رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: تاکنون مشکلی در حوزه حمل و نقل زائران ایرانی در سرزمین وحی وجود نداشته است و حدود 32 هزار تن از زائران ایرانی تا کنون با همین سرویس های حمل و نقل فعلی به مکه مکرمه انتقال داده شده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط