فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

کاهش روند تولید خودرو در تیرماه متوقف شد

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی مدیرکل سابق دفتر صنایع ماشین سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت از توقف کاهش تولید خودرو در کشور در تیرماه سال جاری خبرداد . کیومرث فروتنی با اشاره به آخرین وضعیت تولید خودرو در کشور افزود: مقایسه چهارماهه سال جاری با مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد که روند کاهشی تولید خودرو تیرماه سال جاری نسبت به ماه قبل از آن متوقف شده است.

کاهش روند تولید خودرو در تیرماه متوقف شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، به گفته وی، تولید خودرو در تیرماه به نسبت خرداد ماه کاهش نیافته بلکه با تولید 83 هزار و 629 دستگاه خودرو، نسبت به خرداد ماه که معادل 83 هزارو 522 دستگاه بود، اندکی افزایش تولید نیز داشته است.
    فروتنی تصریح کرد: مقایسه آمار تولید تیر با خرداد ماه در مورد خودروهای سواری، که بیشترین تعداد را در بین خودروهای تولیدی دارد، بیانگر رشد تولید 8/1 درصدی است و در خودروهای گروه کامیون رشد 21 درصدی را نشان می دهد .
    این مقام مسئول پیش بینی کرد ، با تداوم و سرعت گرفتن روند افزایشی تولید در ماه های آینده شاهد جبران کاهش تولید در ماه های قبل باشیم.
    وی در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو در سال 91 که در هفته گذشته برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه مدیران گروه های صنعتی ایران خودرو و سایپا به بیان آمار تفکیکی خودروهای تولیدی گروه خود پرداختند که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
    فروتنی همچنین یادآور شد: در این جلسه، چگونگی پرداخت مطالبات قطعه سازان خودرو از سوی خودروسازان، به بحث و مذاکره گذاشته شد که ادامه آن به جلسه بعد موکول شد.
    http://www.asrekhodro.com/News/19438

    محرومیت خودروسازان آمریکایی از بازار ایران
    شش سال پیش در چنین روزی رادیوی بین‌المللی چین در گزارش خود نوشت شرکتهای خودروسازی آمریکایی مانند فورد و جنرال‌موتورز که اکنون برای بازاریابی محصولات خود نیاز به مشتریهای جدید دارند، از حضور در بازار همیشه داغ و پرهیجان خودرو در ایران محروم شده‌اند. رادیوی بین المللی چین از تهران گزارش داده در صورت ورود خودروسازان آمریکایی به بازار ایران به اعتقاد کارشناسان اقتصادی آنها می توانستند جدیدترین محصولات خود را به راحتی جایگزین تویوتای ژاپن کنند.
    رادیوی بین المللی چین در ادامه گزارش داده که با توجه به این که ایرانی ها 115 درصد عوارض واردات خودرو را به دولت پرداخت می کنند، در حقیقت دو برابر قیمت دیگر مردم جهان برای اتومبیل سواری خود هزینه می کنند. به این ترتیب می توان با اطمینان به این نتیجه رسید که آنها کشوری ثروتمند را در شمال خلیج فارس تشکیل داده اند.
    علاقه ایرانی ها به خریدن خودروهای جدید چنان رو به افزایش است که اروپا نیز آن را احساس کرده و مدتی قبل شرکت پورشه آلمان اعلام کرد از 24 پورشه بسیار گران سفارش داده شده به این کارخانه توسط کشورهای خاورمیانه، 12 دستگاه از آن به ایران ارسال شده است.
    پیشتر شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا از فروش 17 میلیون دلاری شرکت خودروسازی پورشه در ایران خبر داده بود. براساس آمار گمرک ایران در سال 1390 بالغ بر 563 دستگاه انواع خودروهای پورشه به ارزش حدود 50 میلیون دلار وارد ایران شد. خودروهای پورشه بیشتر از امارات وارد ایران شدند. تعداد بسیاری محدودی از این خودرو نیز از طریق بحرین، اتریش و آلمان وارد ایران شدند. مدلهای وارداتی پورشه به ایران شامل پانامرا، کاین، باکستر، کررا و کیمن می شوند. پورشه برنامه خود را برای سال جاری واردات 800 دستگاه از خودروهایش به ایران اعلام کرده بود.

    http://www.asrekhodro.com/News/19457

     
    سیل واردات خودروهای کره ای مسئولان فرانسوی را نگران کرده است
    شش سال پیش در چنین روزی همزمان با افزایش بحران تولید در شرکت های خودروسازی فرانسه، مسئولان اقتصادی و صنعتی این کشور نگرانی خود را از موج واردات خودروهای ساخت کره جنوبی که با کیفیت قابل مقایسه با خودروهای فرانسوی، بهای کمتری دارد، اعلام کردند. براساس گزارش های انتشار یافته، واردات روزافزون خودروهای ارزان قیمت و دارای کیفیت ساخت کره جنوبی زمینه ساز نگرانی مسوولان فرانسوی شده است.
    آمارها نشان می دهد در شرایطی که فروش خودروهای ساخت فرانسه از اول سال جاری میلادی با کاهش چشمگیر در داخل این کشور مواجه شده است، خودروهای تولید دو شرکت عمده خودروسازی کره جنوبی بین شهروندان فرانسوی و اروپایی با استقبال بیشتر مواجه شده است.
    ارزان بودن قیمت خودروهای ساخت کره، بالا بودن استانداردهای زیبایی و کیفی از جمله پنج و هفت سال گارانتی از دلایل فروش بیشتر در فرانسه و برخی بازارهای اروپایی معرفی شده است.
    این درحالی است که کارخانه های بزرگ خودروساز فرانسوی شامل ' پژو - سیتروئن' و ' رنو' نیز اعلام کرده اند که از ماهها پیش به دلیل افت فروش داخلی با کاهش نسبی درآمد مواجه شده اند.
    دراین میان، پژو اعلام کرده که در نظر دارد افزون بر تعطیلی کارخانه خود نزدیک پاریس با سه هزار پرسنل، تا سال 2014 نیز حدود هشت هزارتن از کارکنان خود در فرانسه را برکنار کند.
    با توجه به این تصمیم که با هدف اشتغالزایی دولت سوسیالیست فرانسه همخوانی ندارد، مسوولان صنایع این کشور از جمله ' آرنو مونتبور' وزیر احیای تولید را به تکاپو و چالش انداخته است.
    مسوولان صنایع خودروسازی فرانسه معتقدند که واردات آزاد خودروهای ساخت کره زمینه ساز بی نظمی درعرضه و توزیع محصولات خودروهای فرانسوی شده است. براین اساس، دولت فرانسه از این کمیسیون خواسته برنحوه واردات خودرو از کره جنوبی به شماری از کشورهای اروپایی نظارت بیشتری داشته و محدودیت هایی قایل شود.
    این درحالی است که دولت فرانسه نیز تلاش می کند با ارایه طرح های حمایتی از صنایع خودروسازی که شاهد افول است و با بحران مالی کم سابقه ای دست و پنجه نرم می کند، مانع اخراج انبوه کارکنان صنایع خودروسازی در ماههای آتی شود.
    از سوی دیگر، فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه که در چارچوب شعار انتخاباتی احیای صنایع و اقتصاد، وعده کرده دستکم سالانه فقط در حوزه آموزش و پرورش 150 هزار شغل ایجاد کند، اکنون در برابر این واقعیت قرار دارد، ظرف ماههای اخیر روند رشد نرخ بیکاری همچنان ادامه یافته است.
    براساس مقررات در حال اجرا و درچارچوب تجارت آزاد جهانی، کره جنوبی بخشی از خودروهای تولیدی خود را به بازارهای اروپایی صادر می کند.
    بررسی ها نشان می دهد که در ماههای ژانویه و فوریه 2012 شمار خودروهای کره ای وارد شده به بازار های اروپایی درمقایسه با مدت مشابه سال 2011 حدود 50 درصد افزایش داشته و در این میان خودروهای کوچک گازوئیل سوز در فرانسه و دیگر بازارها خریداران بیشتری داشته است.
    دولت فرانسه معتقد است که برای کنترل و نظارت بیشتر برنحوه واردات خودروهای کره ای، کمیسیون اروپایی باید داشتن مجوز واردات را برای وارد کنندگان خودروهای ساخت این کشور به اروپا الزامی کند.
    http://www.asrekhodro.com/News/19460

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو