فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

تولید موتور دیزل ملی از سال ۹۲ آغاز می شود

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی اعلام شد که به منظور کاهش میانگین سهم سبد سوختی محصولات و جایگزینی بخشی از سهم بنزین با گازوییل و توسعه بازارهای صادراتی، بعضی از محصولات ایران خودرو با قوای محرکه دیزل ملی عرضه خواهند شد.

تولید موتور دیزل ملی از سال ۹۲ آغاز می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، جواد نجم الدین مدیرعامل سابق گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب افزود: موتور ملی دیزل که فرایند طراحی و ساخت آن در پروژه ای به نام ای. اف. دی. از سال 89 آغاز شد، گامی در اجرای راهبرد 5 ساله قوای محرکه ایران خودرو به شمار می رود.
    وی افزود: با توجه به ابلاغیه استراتژی قوای محرکه تا سال 95، 10درصد از سبد سوختی ایران خودرو به این موتور اختصاص خواهد یافت.
    نجم الدین موتور ملی دیزل را به دلیل داشتن قطعات مشترک با موتور ای اف 7 و قابلیت انطباق با استانداردهای آلایندگی یورو 5 از نظر اقتصادی و زیست محیطی دارای اهمیت ویژه ای دانست و گفت: موتور ملی دیزل از 120اسب بخار توان و 256 نیوتن متر گشتاور برخوردار و گنجایش آن 1500سی سی است.
    مدیرعامل سابق گروه صنعتی ایران خودرو مصرف سوخت موتور دیزل را پنج و نیم لیتر در 100 کیلومتر در چرخه ترکیبی عنوان کرد و گفت: از سال 92 تا سال 95 تعداد تولید این موتور به مرز 100هزار دستگاه خواهد رسید.
    وی با اشاره به طراحی خط مونتاژ موتور ملی دیزل توسط متخصصان ایران خودرو، انطباق خودرو با موتور و آماده سازی خط مونتاژ سواری سازی برای مونتاژ این موتور را از اهم فعالیت های انجام شده و در دست انجام برای طراحی و تولید موتور دیزل ذکر کرد.
    نجم الدین دست یابی به مالکیت دانش طراحی و ساخت قوای محرکه دیزل از راه به کارگیری خلاقیت و نوآوری متخصصان ایران خودرو، طراحی چیدمان خط و ماشین آلات، توسعه بازارهای صادراتی و کاهش ارزبری بنزین را از مهم ترین دستاوردهای طراحی و ساخت موتور ملی دیزل ذکر کرد.
    مدیرعامل سابق گروه صنعتی ایران خودرو افزود: این موتور بر روی سورن نصب خواهد شد و برنامه نصب آن بر روی پلتفرم سمند نیز در دستور کار قرار دارد. به منظور انطباق این موتور با پلتفرم های مختلف، قطعات جانبی موتور و گیربکس تغییر می یابد و طراحی این قطعات در معاونت طراحی و توسعه محصول شرکت ایران خودرو در حال انجام است.
    http://www.asrekhodro.com/News/19639

    عرضه 780 میلیارد تومان اوراق مشارکت از سوی سایپا در آینده

    شش سال پیش در چنین روزی مدیر سابق امور سهام گروه خودروسازی سایپا از برنامه ریزی برای اجرای طرح متمرکز استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه در این گروه خبر داد و گفت: با احتساب اوراق مشارکت پروژه تکمیل سایپا کاشان که از فردا توزیع می شود در مجموع 780 میلیارد تومان عرضه اوراق خواهیم داشت. مجید سوری در جریان معرفی برنامه های سایپا برای عرضه اوراق مشارکت تکمیل طرح سایپاکاشان اظهار کرد: مبلغ اوراق مشارکت تکمیل طرح سایپا کاشان 150 میلیارد تومان است که بخشی از آن صرف تکمیل این طرح و فراهم کردن امکانات جانبی و بخشی هم صرف سرمایه در گردش خواهد شد.
    وی افزود: ظرفیت تولید خودرو در سایپاکاشان نسبت به سال اول افتتاح کارخانه افزایش چشمگیری پیدا کرده و به همین دلیل افزایش ظرفیت تولید باید سرمایه در گردش نیز افزایش یابد.
    سوری در خصوص مبلغ در نظر گرفته شده برای تکمیل سایپاکاشان بیان کرد: در حال حاضر سایپاکاشان قابلیت تولید 180 هزار دستگاه خودرو را دارد و به همین علت 50 تا 60 میلیارد تومان از مبلغ حاصل از فروش اوراق مشارکت صرف سرمایه در گردش این شرکت و مابقی صرف تکمیل پروژه خواهد شد.
    http://www.asrekhodro.com/News/19664
    جنرال‌موتورز برای پژو تعیین تکلیف می‌کند! 
    شش سال پیش در چنین روزی شرکت خودروسازی جنرال‌موتورز که 7 درصد از سهام گروه پژوسیتروئن فرانسه را در اختیار دارد، قصد دارد بخشی از تولید خود را به اوپل، واحد اروپایی بحران‌زده خود منتقل کند. نشریه آلمانی فرانکفورتر گزارش داد که جنرال موتورز قصد دارد تولید خودروهای سیتروئن DS5 و پژو 508 را به کارخانه روسلهایم اوپل در آلمان منتقل کند.
    یک سخنگوی پژو با اشاره به این که گزارش نشریه فرانکفورتر در حد یک گمانه زنی است، گفت: پژو و جنرال موتورز همچنان در حال کار روی این موضوع هستند که چطور می توانند با یکدیگر همکاری کنند. پژو و جنرال موتورز در فوریه امسال اتحادی را با یکدیگر تشکیل دادند.
    خودروسازان اروپایی شامل اوپل و پژو برای حذف اضافه ظرفیت تولید خود تحت فشار زیادی قرار دارند.
    به گزارش خبرگزاری فرانسه، پژو در نیمه نخست سال 2012 متحمل زیان 819 میلیون یورویی شد. جنرال موتورز هم در اروپا زیانی معادل 656 میلیون دلار را در نیمه نخست امسال تجربه کرد.
    http://www.asrekhodro.com/News/19643

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط