فونیکسریمکسبهتام

رشد تولید خصوصی‌ها درتیر ماه

عصر خودرو- آمار تولید خودروسازان در تیرماه اعلام شد. براساس آمارهای منتشرشده در چهار ماه اول سال، خودروسازان خصوصی در مجموع ۴۹ هزارو‌۱۸۵ خودرو تولید کردند که این میزان به نسبت مدت مشابه سال گذشته رشد بیش از ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد. در مدت مشابه سال قبل در مجموع خودروسازان خصوصی توانسته بودند ۳۹ هزار و ۵۶۶ دستگاه خودرو روانه بازار کنند.

رشد تولید خصوصی‌ها درتیر ماه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، بعد از خروج ایالات‌متحده آمریکا از برجام، خودروسازان ژاپنی و کره‌ای شریک خودروسازان خصوصی کشور، روابط خود را با این خودروسازان قطع کردند؛ با این حال تحکیم روابط میان خصوصی‌ها با خودروسازان چینی، سبب شد تا نه‌تنها تیراژ این خودروسازان کاهش نیابد، بلکه همان طور که اشاره شد با افزایش بیش از 24 درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل مواجه شوند. این در شرایطی است که خودروسازان دولتی در این مدت با کاهش تولید روبه‌رو بوده‌اند و تیراژ آنها به نسبت مدت مشابه سال قبل روند کاهشی داشته است.

    اما طبق آماری که دفتر آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر کرده، سهم هر یک از خودروسازان بخش خصوصی از تولید به این ترتیب است: مدیران خودرو 1/ 47 درصد، کرمان خودرو 33 درصد، صنعت خودروی آذربایجان 7/ 8 درصد، بهمن موتور 6/ 7 درصد، کارمانیا 5/ 1 درصد، خودروسازان بم 3/ 1 درصد و ریگان خودرو 6/ 0 درصد.به این ترتیب مدیران خودرو در شرایطی بیشترین سهم را از تولید در چهار ماه ابتدایی سال جاری به خود اختصاص داده است که به نسبت مدت مشابه سال قبل رشد 6/ 10 درصدی را تجربه کرده است. کرمان موتور نیز به نسبت مدت مشابه سال قبل از رشد 1/ 4 درصدی برخوردار شده است. اما سومین شرکتی که بیشترین سهم از تولید را در تیرماه سال‌جاری داشته شرکت صنعت خودروی آذربایجان است. این خودروساز خصوصی که سال گذشته تعداد کمی خودرو تولید کرده به نسبت مدت مشابه سال قبل توانسته رشد 3 هزار و 947 درصدی را تجربه کند. شرکت کارمانیا نیز در تیرماه امسال 751 دستگاه خودرو تولید کرده در‌حالی‌که در همین مدت در سال گذشته 759 خودرو در خطوط تولید این خودروساز تکمیل شده است؛ بنابراین این شرکت خصوصی رشد منفی 1/ 1‌درصدی را در این مدت تجربه کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو