فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس :

تحقیق و تفحص از صنعت خودرو را ادامه می‌دهیم

عصر خودرو- یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره نظارت بر بازار خودرو کشور گفت: قصدمان از تحقیق و تفحص رسیدن به یک طرح تحول در صنعت خودرو است تا این وضعیت نامطلوب را سر و سامان دهیم.

تحقیق و تفحص از صنعت خودرو را ادامه می‌دهیم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا ،  محمدرضا نجفی  درباره مشکلاتی که در زمینه صنعت خودرو ایجاد شده است، گفت: حقیقت این است که سازوکارهای مجود در عمل دارای اشکالاتی هستند که همین امر اسباب نارضایتی برای مشتریان و شهروندان را به وجود آورده است.

    این عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: همین نارضایتی ها کفایت می‌کند تا این ساختار معیوب مورد ارزیابی و تجدیدنظر قرار گیرد که متاسفانه در بحث تحقیق و تفحصی که داشتیم انجام نشد.

    وی تشریح کرد: مهمترین رئوس تحقیق و تفحص عبارت بود از بررسی تولید خودرو، فروش و خدمات پس آن که دارای یک زنجیره معیوب بود و اشکالات متعددی هم پیدا کردیم.

    نجفی تاکید کرد: این فرآیند فروش و خدمات پس از آن نیازمند یک بررسی دقیق، مستمر و جامع است که به این کار در فرآیند تحقیق و  تفحص حتما خواهیم پرداخت.

    وی با بیان این که در گذشته هم گفته شده است قصدمان از تحقیق و تفحص رسیدن به یک طرح تحول در صنعت خودرو است، بیان کرد: وضعی که امروز در حوزه خودور وجود دارد، غیرقابل قبول است باید شاخصه‌های آن به سمت و سویی برود که یک وضع مناسب‌تری را برای ذی نفعان آن به وجود آورد .

    نماینده مردم تهران با اشاره به فروش مزدا 3 گفت: همین ماجرای پیش فروش خودرو مزدا 3 می‌تواند یک پروژه مطالعاتی در این حوزه باشد و ما باید به رفع نابرابری و ناعدالتی و احیانا جا به جایی حقوقی که صورت گرفته بپردازیم و این موارد را جبران کنیم.

    وی تاکیدکرد: اگر انحرافات عمدی در این قضیه صورت گرفته باشد قطعا با آن برخورد خواهیم کرد و من به شخصه در بحث تحقیق و تفحص آن را دنبال خواهم کرد.

    این نماینده دهمین مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا در بازار خودرو کشور اساسا بین قیمت کارخانه و آن‌چه که در بازار به فروش می‌رسد اختلاف قیمت چند ده میلیونی وجود دارد و گاهی به بالای یکصد میلیون تومان می‌رسد، بیان کرد: مجموعه‌ای از اقدامات در این قضیه دخیل هستند و شاید کسانی که متولی این امر هستند از روش‌های ناصواب استفاده کرده‌اند و حقوقی هم جا به جا شده است.

    وی ادامه داد: دو عامل محیطی و سیاست‌های بازار خودرو بر این قضیه اثرگذار هستند که هر دو این موارد باید مورد بررسی قرار گیرند.

    این نماینده مجلس تاکید کرد: وضعیت نامطلوب و بسیار بدی که نه در شان مردم است و نه اقتصاد کشور وجود دارد، ما باید این خسارت‌ها را جبران کنیم.

    نجفی تاکید کرد: اما نقش نیروی انسانی و مدیران در این قضیه بی‌تاثیر نیست ما باید راهبردی را پیش بگیریم که به توسعه اقتصاد و صنعت بیانجامد نه این که سرمایه‌های اجتماعی ما را تخریب کند.

    وی خاطرنشان کرد: دوباره بحث تحقیق و تفحص را ادامه خواهیم داد و ظرف سه الی چهار ماه آینده نتایج خوبی را به دست خواهیم آورد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو