فونیکسریمکسبهتام

با افزایش پایگاه‌های اورژانس هوایی اتفاق افتاد

کاهش تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای در البرز

عصر خودرو- البرز با برخورداری از هزار و ۴۵۰کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی نیم درصد از جاده‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

کاهش تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای در البرز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱:۰۰
     
    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صداوسیما مرکز البرز، البرز در روزهای مختلف سال به ویژه ایام تعطیل با حجم وسیعی از ترافیک مواجه است و به گفته مسئولان 18درصد ترافیک کشور از راه های این استان است.

    البرز با جمعیتی حدود 3میلیون نفر، افزون بر تحمل مشکلات ترافیکی بزرگترین شهر کشور یعنی تهران در مسیر مسافران 14 استان دیگر کشور نیز قرار دارد.

    واقع شدن این استان در مسیر جاده گردشگری شمال کشور نیز بر شدت ترافیک مسیرهای مواصلاتی استان افزوده است و صف های طولانی خودرو حتی شب ها هم در جاده های استان مشاهده می شود.

    این حجم از عبور و مرور در کنار وجود مسیرهای کوهستانی باعث شده است رسیدگی به مصدومان حوادث رانندگی با مشکلاتی از جمله دیر رسیدن خودروهای اورژانس همراه شود. در چنین شرایطی استفاده از اورژانس هوایی می تواند به رسیدگی سریعتر به حادثه دیدگان منجر شود.

     افتتاح نخستین پایگاه اورژانس هوایی در البرز

    این شرایط باعث شد چندی پیش نخستین پایگاه اورژانس هوایی استان با رونمایی همزمان از شش فروند بالگرد امدادی در نقاط مختلف کشور به بهره برداری برسد. یکی از این بالگردها ویژه اورژانس هوایی استان البرز است و 5 بالگرد دیگر متعلق به شهرهای گرگان، تهران، ایرانشهر، گناباد و سمنان است.

    این بالگردها از پیشرفته ترین بالگردهای هوایی با اتاق آی سی یو و با ظرفیت 8نفر است و برای اولین بار در کشور مخصوص حمل بیمار در طول پرواز برای امداد رسانی به آسیب دیدگان جاده‌ای و برون شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بالگردها متعلق به شرکت هواپیمایی ایرباس است که طی دو سال گذشته وارد کشور شده است و دو فروند دیگر نیز در آستانه ورود به کشور است.

    وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم رونمایی از این بالگردها گفت: بعد از 2سال تلاش، امروز این بالگردها به پرواز در می آیند و امیدواریم به زودی 6فروند بالگرد دیگر به ناوگان هوایی اورژانس کشور اضافه شود.

    قاضی زاده هاشمی افزود: از ویژگی های این بالگرد ها سبک و کم صدا بودن است و به دلیل بالهای کوتاه در محیط های پر رفت و آمد به راحتی پرواز می کنند و فرود می آیند.

    تا پیش از افتتاح این پایگاه، البرز با استان قزوین دارای یک پایگاه هوایی مشترک بود.

     کاهش فوت در جاده ها با افتتاح اورژانس هوایی

    پس از افتتاح این پایگاه هوایی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی البرز این استان را جزء سه استان فعال در حوزه اورژانس هوایی کشور خواند و گفت: یکی از اقدامات موثر راه‌اندازی اورژانس هوایی بود که در کاهش آمار فوت ناشی از تصادفات جاده ای تاثیر به سزایی داشت.

    بابایی در ادامه با اشاره به بهره برداری از چند مسیر جدید طی سال جاری در استان خواستار افزایش امکانات لازم برای احداث پایگاههای جدید اورژانس شد و گفت: پس از آغاز به کار اورژانس هوایی آمار فوت‌شدگان بر اثر حوادث از 26نفر به 8نفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته رسیده است.

    وی افزود: به تازگی در شورای عالی ترافیک استان 15مکان برای فرود بالگرد امدادی در مناطق مختلف، از جمله محور کرج- چالوس، آزاد راه کرج- قزوین، طالقان و دیگر نقاط استان اختصاص یافته است که در صورت تامین اعتبار نسبت به ساخت آن اقدام می شود. بابایی همچنین اداره کل راه و شهرسازی استان را مسئول ساخت بخشی از این پایگاهها خواند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو