فونیکسریمکسبهتام

تا پایان امسال؛

پرداخت عوارض در تمامی آزادراه‌ها الکترونیکی می‌شود

عصر خودرو- میرشفیع گفت:تا پایان امسال پرداخت عوارض در تمامی آزادراهها الکترونیکی می شود.

پرداخت عوارض در تمامی آزادراه‌ها الکترونیکی می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،محمد حسین میرشفیع معاون آزادراهی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه پروژه آزادراه اصفهان- ایزدخواست-شیراز، پیشرفت بسیار خوبی دارد،اظهار کرد: قطعه ایزدخواست تا شیراز حدود 222 کیلومتر است که روکش و آسفالت روسازی بتنی آن  در حال انجام است.
    وی توضیح داد: وزارت راه و شهرسازی به عنوان شریک دولتی این پروژه حدود 500 میلیارد تومان منابع مالی تزریق کرده و حدود 16 کیلومتر از 50 کیلومتر روسازی بتنی این پروژه انجام شده است.

    میرشفیع بیان کرد: متاسفانه به دلیل مشکل تأمین قیر ،روسازی بتنی برخی از پروژه‌ها به کندی انجام می‌شود.

    معاون آزادراهی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور یکی از مشکلات اخیر پروژه‌های عمرانی را مسئله قیر و قیمت آن مطرح کرد و افزود: تا سال گذشته از محل مصوبه ،قیر رایگان در اختیار تمامی پروژه‌ها قرار می‌گرفت اما امسال تحویل قیر با چالش مواجه شده زیرا که هر تن قیر از یک میلیون و 200 هزار تومان به 2 میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافته است.

    میرشفیع با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر جذب سرمایه گذار در جهت ساخت و بهره برداری قطعه اصفهان تا ایزدخواست،افزود:همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی شده اما خوشبختانه مطالعات قطعه یک و 2 این پروژه آغاز شده و در صورت انعقاد قرارداد ساخت آن از امسال آغاز می‌شود.

    وی تصریح کرد: پروژه آزادراهی اصفهان شیراز پیشرفت بسیار مناسبی داشته به همین منظور وزارت رفاه همکاری مناسبی در ساخت این پروژه داشته به طوری که 500 میلیارد تومان از منابع خود را اختصاص داده و وزارت دفاع نیز آماده واگذاری منافع پروژه است.

    میرشفیع در ادامه به کنارگذر جنوبی تهران اشاره کرد و افزود: پیشرفت فیزیکی این پروژه بسیار موثر بوده به طوری که حدود 158 کیلومتر از ساخت آن به اتمام رسیده و در حال انجام مراحل روسازی هستیم.

    وی بیان کرد: در قطعه 4 این پروژه حد فاصل چرم‌شهر به آزادراه قم و اتوبان تهران قم به ساوه نیز عملیات زیرسازی در حال انجام است.

    معاون آزادراهی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور اظهار کرد: در این پروژه روسازی حد فاصل آزادراه ساوه تا جاده اشتهارد  به طول 16 کیلومتر در حال انجام است و روسازی قطعه یک این پروژه حد فاصل آبیک تا جاده اشتهارد به طول 10 کیلومتر  انجام شده،‌ در نتیجه امیدوار هستیم در نیمه سال 98 این کنار گذر جنوبی به بهره‌برداری برسد.

    میرشفیع در ادامه به آزادراه همت_کرج اشاره کرد و گفت:‌این پروژه در بحث تأمین مالی دچار مشکل شده که همین موضوع ساخت آن را به تعویق انداخته است.

    وی با بیان اینکه برخی معارضان مسکونی باید به صورت نقدی تملک شوند گفت: البته برخی از این معارضان سند ملکی ندارند و همین موضوع باعث ایجاد مشکل پرداخت نقدی شده است.

    معاون آزادراهی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور اظهار کرد: هزینه تکمیل این پروژه 200 میلیارد تومان برآورد شده که البته شهرک المهدی که یکی از معارضان این پروژه محسوب می‌شود با حدود 20 میلیون تومان رفع معارض می‌شود.

    میرشفیع در پاسخ به سوال خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت پروژه حرم تا حرم گفت:‌ مسیر این پروژه آزادراهی حد فاصل حرم حضرت معصومه تا حرم امام رضا (ع) است که به نوع خود یکی از بزرگترین پروژه‌های آزادراهی محسوب می‌شود.

    وی افزود: طول این پروژه حدود یک هزار کیلومتر است که قطعه قم به چرم‌شهر این پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

    معاون آزادراهی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور اظهار کرد: در صورت تأمین مالی این پروژه ساخت سایر قطعات آن آغاز می‌شود که خوشبختانه بخشی از منابع مالی این پروژه تأمین شده در نتیجه از نظر قانونی  امسال ساخت این پروژه بزرگ عمرانی آغاز می شود.

    میرشفیع تاکید کرد: در صورتی که این قطعه از پروژه به بهره‌برداری برسد 40 کیلومتر از مسیر آن کوتاه می‌شود.

    وی از الکترونیکی شدن پرداخت عوارض تمامی آزادراه‌ها خبر داد و گفت: تا پایان سال تمامی عوارض کاغذی جمع‌آوری می‌شود و طی قراردادی که با یک شرکت خصوصی منعقد کرده‌ایم تا پرداخت عوارض در تمامی آزادراه‌ها الکترونیکی می‌شود.

    معاون آزادراهی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: مدت قرارداد اجرایی این پروژه 9 ماه است که نقش موثری در صرفه‌جویی کاغذ و همچنین کاهش گره‌ های ترافیکی دارد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو