فونیکسریمکسبهتام

فصل فروش سانتافه

عصر خودرو- سانتافه دومین کراس‌آور هیوندای بود که سال ۲۰۰۷ تولید شد. زمانی که نسل دوم سانتافه به کشور آمد در دو مدل شش سیلندر با موتور ۲.۷ و دیگری ۳.۳ لیتری توجه همه را به خود جلب کرد. پیشرانه کوچکتر آن همچنین به صورت دنده اتوماتیک پنج سرعته عرضه می‌شد اما پیشرانه بزرگ‌تر تنها یک مدل اتوماتیک پنج سرعته داشت.

فصل فروش سانتافه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، نسل بعدی سانتافه سال 2012 با تغییرات دیگری به بازار آمد. این خودرو در دو نسخه چهار سیلندر و 2.4 لیتری و شش سیلندر 3.5 لیتری تولید شد که از اسب بخار و گشتاور پرقدرتی برخوردار بود.
    جدیدترین سانتافه sport نام دارد که با سه مدل مشخصات فنی متفاوت وارد بازار شده است و هنوز فروش آن در ایران آغاز نشده. تا برداشته شدن برخی از محدودیت‌ها برای فروش خودروی لوکس واردات آن آزاد نخواهد افتاد.
    سانتافه اگرچه با صلابت زیادی وارد کشور شد اما به مرور افراد را از خود دلزده کرد. در سال‌های گذشته دیفرانسیل نسل دوم درمدل موتور 2.4 لیتری با شکایت خریداران همراه شد و رکورد بیشترین فراخوان سانتافه در آمریکا را زد.
    همچنین اعتراض‌هایی که به سیستم انتقال قدرت این مدل شده بود گروهی را برای فروش هیوندا تشویق کرد. به مرور زمان اعتراض‌هایی که به سانتافه شد در سال‌های گذشته فروش آن را کاهش داد.
    اگرچه روی کاغذ سانتافه را به خودرویی هفت‎نفره می‌شناسند اما به شما قول می‌دهیم که هیچ مسافری حاضر نمی‌‌شود در دخمه نزدیک به صندوق عقب این خودرو بنشیند. آن عقب جا به حدی تنگ است که با قد یک مترو 65 سانت هم باید پاها را داخل شکمتان فرو کنید.
    از سوی دیگر سانتافه خودرو پرخرجی بوده و ممکن است خرید دست دوم آن شما را به هزینه بیندازد. چراکه افراد با فروش به موقع آن از به خرج افتادن خودرو پیشگیری کرده‌اند.
    گاهی سانتافه با مشکلاتی روبرو می‌شود که جبران آن دیگر امکان‌پذیر نیست. برای مثال کاربری نوشته که کلیدهای روی داشبورد او گم شده اما نتوانسته آن را در بازار لوازم‌یدکی پیدا کند.
    با ورود خودروهای جدید شاسی‌بلند سلیقه عمومی تغییر و میل به فروش هیوندای سانتافه بیشتر شده‌ است. سانتافه سال 2001 وارد بازار شده واز آن مدت خودروهای رقیب دیگری در این کلاس قیمتی تولیده شده‌اند که شما را جذب خود بکند. برای مثال کابین  سانتافه با طراحی ساده دیگر در شاسی بلندهای جدید تکرار نشده بلکه با امکانات جدیدتری همراه است.
    نسل اول سانتافه علاوه بر مشکلات فوق از ضعف دیگری هم رنج می‌برد. در نسل دوم حجم موتور تناسبی با بدنه بزرگ و سنگین آن نداشت. نسل چهارم آن هم به دلیل موتور 2.5 لیتری اجازه ورود به عنوان یک خودرو لوکس را ندارد. برای همین توصیه می‌شود که سانتافه متعلق به قبل از سال 2012 را بفروشید و به جایگزین‌های آن فکر کنید.
    سانتافه در نسل سوم اگرچه فروش بهتری در ایران داشته اما از خود عملکرد خوبی در تست تصادف نشان نداده است. در یک آزمون به دلیل فرورفتن سپر جلو و تنظیم نبودن ایربگ با قد راننده هنگام تصادف این خودرو حداقلی‌ترین امتیاز را از لحاظ امنیت گرفت که در نسخه فیس‌لیفت 2017 این مشکل حل شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو