فونیکسریمکسبهتام

علیخانی در نطق پیش از دستور:

معاون ترافیک شهرداری تهران با کمیسیون تخصصی و بخش‌های میانی تعامل ندارد

عصر خودرو- رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافیک گفت: این معاونت با کمیسیون تخصصی تعامل ندارد.

معاون ترافیک شهرداری تهران با کمیسیون تخصصی و بخش‌های میانی تعامل ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محمد علیخانی‌ رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در هشتاد و ششمین‌ جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در جریان ارائه نطق پیش از دستور خود نسبت به احضار‌ سید محمود میرلوحی‌ عضو شورای شهر تهران به دادگاه واکنش نشان داد و اظهار کرد: این احضار به دلیل انجام مصاحبه‌ و اظهارنظر‌ در چارچوب‌ وظایف نظارتی انجام شده است.

    عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: البته به خاطر کم لطفی آقای میرلوحی‌ در سانسور‌ یادداشت‌ اینجانب‌ در گزارش عملکرد کمیسیون حمل و نقل از او گلایه دارم و اعلام می‌کنم تفکر همه ما مبتنی بر آزادی بیان و اندیشه است که با حذف و سانسور‌ مغایرت‌ دارد.

    وی افزود: ما که به خاطر سانسور‌ به دیگران انتقاد می‌کنیم، نباید کاری انجام دهیم که بگویند‌ اگر کار دست خود این‌ها باشد از همه بدتر عمل می‌کنند.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران افزود: البته از هاشمی رفسنجانی هم گلایه دارم که با وجود اطلاع از موضوع اجازه چنین اقدامی را دادند.

    علیخانی‌ خاطرنشان کرد: آقای هاشمی! هر بلایی سرتان‌ بیاورند صدایتان‌ در نمی‌آید، اما انتظار دارم به خاطر جلوگیری از ضایع شدن حق دیگران با این گونه موضوعات برخورد جدی کنید و اکنون متن این یادداشت‌ را قرائت می‌کنم تا هر کس خودش قضاوت کند که آیا سانسور‌ آن درست بوده است یا خیر.

    وی با بیان اینکه شورای پنجم را می‌توان شورایی متفاوت دانست، گفت: پس از گذشت 4 دوره از استقرار شوراها  لیست واحد امید شهر تهران با حضور حماسی‌ مردم با اقبال عمومی روبرو‌ شده و شورایی‌ متفاوت را شکل داده که از همان آغاز تفاهم و همدلی‌ جهت ایجاد شهری برای زندگی در اندیشه اعضا‌ قابل مشاهده بوده است.

    علیخانی‌ با بیان اینکه انتخاب شهردار از اساسی‌ترین وظایف شورای شهر است، گفت: تصویب طرح‌ها، لوایح و بودجه شهرداری هم از دیگر وظایف مهم شهرداری است که در کنار آن انجام نظارت بر عملکرد مدیریت شهری هم جایگاهی‌ ویژه‌ دارد.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه هر یک از اعضای شورا می‌توانند در تمام مسائل مرتبط‌ اظهارنظر‌ کنند و تذکر دهند، گفت: با وجود کمیسیون‌های تخصصی تمرکز هر یک از اعضا در حوزه مربوطه‌ بیشتر خواهد بود و در کمیسیون‌ها مسائل و مشکلات با دید کارشناسانه‌تری بررسی‌ می‌شوند.

    وی با بیان اینکه کمیسیون عمران و حمل و نقل مستقیماً‌ در دو حوزه تخصصی معاونت‌های فنی و عمرانی و حمل و نقل و نظارت‌ فعالیت می‌کند، گفت: در حوزه فنی و عمرانی همواره‌ با معاونان پیشین‌ و فعلی یعنی آقایان‌ جاوید‌، حناچی‌ و معزی‌ تعامل بسیار سازنده‌ داشته‌ایم و چشم‌انداز روشنی‌ از تعاملات متقابل‌ بین این معاونت و کمیسیون‌ دیده می‌شود.

    عضو شورای شهر تهران در خصوص تعاملات کمیسیون حمل و نقل و ترافیک با معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، گفت: در این معاونت تاکنون‌ آقایان مازیار حسینی و پورسید‌ آقایی مشغول به فعالیت بوده‌اند.

    وی افزود: در زمان آقای حسینی سطح تعامل با کمیسیون قابل قبول بود، اما متأسفانه در زمان پورسید‌ آقایی با توجه به تفکر خاص او برخی موانع صورت گرفته است.

    علیخانی افزود: ترافیک و حمل و نقل تهران حوزه تخصصی است که بی توجهی به ایده‌های کارشناسی‌ مشکلات بسیاری فراهم کرده است.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه در بودجه سال 97 مبلغ‌ 950 میلیارد تومان درآمد از محل اجرای پارک حاشیه‌ای در نظر گرفته شده است، گفت: تاکنون پس از گذشت 4 ماه از سال که باید 350 میلیارد تومان محقق شود، متأسفانه از این ناحیه خسارت‌ این چنینی متوجه کسب درآمدهای‌ شهری شده است.

    وی با اشاره به اجرای طرح جدید ترافیک گفت: به علت ارائه داده‌های نادرست مبنی بر آماده بودن زیرساخت‌های لازم درآمد پیش‌بینی شده تا پایان دوره بیش از 470 میلیارد تومان در بودجه سال 97 مصوب شده است که تاکنون حدود 40 میلیارد تومان تا زمان تهیه این گزارش تحقق یافته و در صورت ادامه این روند پیش بینی‌ می‌شود، تنها 50 درصد از بودجه مصوب از این محل محقق شود که این گونه خسارت‌ها به درآمد شهری اتلاف منابع درآمدی است.

    عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه عدم تعامل معاون حمل و نقل شهرداری تنها منحصر به کمیسیون تخصصی نیست، گفت: متأسفانه این عدم تعامل در همکاری‌های میان بخشی تأثیرات منفی بسیاری گذاشته است و عدم هماهنگی با راهنمایی و رانندگی‌ باعث شده تا سطح کنترل رفت و آمد در محدوده طرح ترافیک کاهش یابد و در میزان اعمال قانون و جریمه رانندگان متخلف کاهش چشم‌گیری مشاهده شود.

    وی تأکید کرد: راهکار رفع این مشکلات تنها در سایه عمل به مصوبات قانونی، پاسخگویی‌ و تعامل با تمامی دستگاه‌ها و پذیرش نظارت شورا است.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به دستاوردهای این کمیسیون گفت: پیگیری تحقق مصوبه سال 95 شورای اقتصاد جهت خرید 630 واگن برای متروی‌ تهران و رسیدن آن به عقد قرارداد‌ از جمله این موارد است.

    علیخانی ادامه داد: موارد دیگری که می‌توان به عنوان دستاوردهای این کمیسیون برشمرد به شرح ذیل است: تهیه و تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های کمیسیون حمل و نقل، پایش و اصلاح آمارهای مربوط به حمل و نقل تهران، نظارت و پیشگیری مستمر عملکرد شهرداری، کارشناسی و ارائه پیشنهاد مربوط به ساماندهی پارک حاشیه‌ای و پیش‌بینی درآمد 1000 میلیاردی از آن به عنوان یکی از درآمدهای پایدار، بازنگری در محاسبه و تصویب نرخ بلیت‌ مترو، پیگیری ایمن‌سازی خط 7 مترو، بازآفرینی‌ و رونق مجدد پیاده راه خیابان 17 شهریور و میدان امام حسین(ع).

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو