فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی:

کمیته مقابله با بحران در صنعت خودرو تشکیل شود

عصر خودرو- دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با اشاره به جلسه اخیر دادستان تهران با خودروسازان، خواستار تشکیل کمیته مقابله با بحران در صنعت خودرو و قطعه با حضور نمایندگان تام‌الاختیار سه قوه شد.

کمیته مقابله با بحران در صنعت خودرو تشکیل شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، آرش محبی‌نژاد  اظهار کرد: ما از ورود دادستانی و قوه قضاییه به مشکلات و بحران صنعت خودرو و قطعه استقبال می‌کنیم و همان طور که دادستان تهران اعلام کرد، موافق برخورد با قطعه‌سازان و خودروسازان متخلف هستیم.

    وی با بیان اینکه با این حال وجود چند متخلف در صنعت خودرو و قطعه به معنای یافتن سرمنشاء مشکلات فعلی این صنایع نیست، خاطرنشان کرد: در این زمینه نباید فراموش شود که علت مشکل فعلی صنعت خودرو و قطعه، عدم تحویل عمدی قطعات از سوی یک یا دو قطعه‌ساز نیست بلکه سرمنشاء مشکلات، بحران ایجاد شده در این صنایع است.

    دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی ادامه داد: در حال حاضر عدم تناسب قیمت قطعات تولیدی با نرخ فعلی ارز و مواد اولیه، نیاز سه برابری به سرمایه در گردش در صنعت خودرو و قطعه‌سازی با توجه به رشد قیمت نهاده‌های تولید و نرخ ارز و همچنین مشکلات تامین و تخصیص ارز، سه مشکل اصلی صنایع خودرو و قطعه‌سازی است که باعث ایجاد اختلال در فرایند تولید و تامین قطعات و در نتیجه افت تولید خودرو شده است.

    وی افزود: اگر این سه مشکل اصلی حل شود 95 درصد بحران و مشکلات صنعت خودرو و قطعه‌سازی حل خواهد شد؛ ضمن آن که ممکن است پنج درصد مشکلات فعلی نیز ناشی از تخلف چند نفر در صنایع خودرو و قطعه‌سازی باشد که از برخورد با آن ها نیز حمایت می‌کنیم.

    محبی‌نژاد با بیان اینکه ما از ورود دادستانی به مشکلات گریبانگیر صنعت خودرو و قطعه استقبال می‌کنیم، ابراز امیدواری کرد که دادستانی بررسی کند که اشکال کار کجاست که وضعیت فعلی پیش آمده است و در راه رفع مشکلات کمک کند.

    وی ادامه داد: در این شرایط که هم دولت، هم مجلس، هم شورای عالی امنیت ملی و اخیرا نیز قوه قضاییه به مشکلات صنعت خودرو و قطعه‌سازی ورود کرده‌اند پیشنهاد می‌کنیم کمیته مقابله با بحران در صنعت خودرو و قطعه با حضور نمایندگان تام‌الاختیار سه قوه تشکیل شود تا این کمیته مشکلات اصلی را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام کند.

    دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی خاطرنشان کرد: در این زمینه نکته مهم این است که تخلف یک یا دو قطعه‌ساز یا چند مدیر خودروسازی را نباید به کل این صنایع تعمیم داد و راه را اشتباه رفت ضمن‌ آنکه امنیتی کردن فضا نیز راهکار حل مشکلات این صنایع نیست بلکه راهکار اصلی، بررسی ریشه‌های شکل‌گیری این وضعیت و برطرف کردن آنها است.

     دو روز پیش جلسه دادستان تهران با مدیران عامل شرکتهای خودروسازی با هدف بررسی و رفع مشکلات صنعت خودرو برگزار شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط