فونیکسریمکسبهتام

معرفی خودرو هیوندای النترا

عصر خودرو- این خودرو برای یک خانواده‌ی جوان؛ البته به شرطی که از عهده‌ی خرید آن برآیند، ایده‌آل به نظر می‌رسد.

معرفی خودرو هیوندای النترا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶:۰۰
  • معرفی خودرو هیوندای النترا
  • معرفی خودرو هیوندای النترا
  • معرفی خودرو هیوندای النترا
  • معرفی خودرو هیوندای النترا
  • معرفی خودرو هیوندای النترا
  • معرفی خودرو هیوندای النترا
  • معرفی خودرو هیوندای النترا
  • معرفی خودرو هیوندای النترا
  • معرفی خودرو هیوندای النترا
  • معرفی خودرو هیوندای النترا
  • معرفی خودرو هیوندای النترا

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،تا همین چند سال پیش، خودرو‌های کلاس صندوقدار خانوادگی سایز متوسط مثل تویوتا کمری، با تقاضای زیادی در بازار جهانی روبه‌رو بودند. این محصولات هنوز سودآوری بالایی برای سازنده‌های خود دارند، اما با کاهش رشد در فروش مواجه هستند؛ چراکه خانواده‌ها و عامه‌ی مردم، به کراس‌اور‌ها و شاسی‌بلند‌های میان‌رده با قیمتی مشابه سدان‌های خانوادگی، علاقه‌ی بیشتری نشان می‌دهند.

از سویی دیگر با رشد شهرنشینی، ترافیک ماشین‌ها و مخارج مربوط به مصرف سوخت، خودرو‌های سایز کوچک و کامپکت هم مورد توجه قرار گرفته‌اند. سالیانی پیش، هاچبک‌های سایز متوسط مثل فولکس گلف، جذاب‌ترین گزینه برای جامعه‌ی شهری محسوب می‌شدند؛ اما با نگاهی به آمار فروش خودرو‌ها در بازار جهانی، متوجه می‌شویم که داشتن صندوق بار، حتی در سایز نه‌چندان بزرگ، اهمیت زیادی پیدا کرده است. با این اوصاف، فروش خیره‌کننده‌ی تویوتا کورولا، مزداکیا سورنتو (فورته) و هیوندای النترا در بازار جهانی، توجیه می‌شود.

هیوندا النترا را بشناسید

اگر علاقه‌مند خودرو و اخبار مربوط به این صنعت باشید، مسلما با رشد باورنکردنی غول‌های کره‌ای و خصوصا هیوندای آشنا هستید. جالب است بدانید شرکت هیوندای در سال 1947 و اوج بحران اقتصادی مربوط به جنگ جهانی دوم شکل گرفت؛ اما امروزه ارزش تجاری بالاتری نسبت به آئودی، نیسان و پورشه دارد. دپارتمان خودروسازی هیوندای، در سال 1967 شروع به فعالیت کرد، اما امروزه با جایگاه سی و نهم جهان در فهرست ارزشمندترین برند‌های دنیا، تقریبا ارزشی برابر با فورد آمریکا کسب کرده است؛ درحالیکه فورد با قدمت 115 سال، یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان صنعتی جهان محسوب می‌شود.

هیوندا النترا را بشناسید

اولین مدل هویندای الانترا (تلفظ صحیح واژه‌ی Elantra) در سال 1990 عرضه شد. این خودرو، در ابتدا یک سدان سایز متوسط بود که قابلیت‌های اسپرت قابل قبولی داشت و در نمونه‌ی 1.6 لیتری، می‌توانست با زمانی کمتر از 10 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. نسل اول النترا در بسیاری از کشور‌های دنیا فروش قابل قبولی داشت و به تعداد نسبتا محدود، وارد ایران شد. با ممنوعیت واردات خودرو‌های خارجی به کشور، نسل دوم النترا در بازار ایران حضور نداشت؛ اما با نسل سوم و به نام هیوندای آوانته، تا همین چند سال پیش توسط کرمان موتور مونتاژ می‌شد. این محصول با پیشرانه‌های 1.8 لیتری و 2 لیتری، همچنان در بازار دست دوم مورد توجه است و به‌عنوان خودرویی قابل اعتماد شناخته می‌شود.

به‌جرئت می‌توان نسل پنجم هیوندای النترا - که بین سال‌های 2010 تا 2015 تولید می‌شد - را یکی از موفق‌ترین محصولات تاریخ خودروسازی کره دانست. در زمانیکه مدل‌های ساخت هیوندای برای هجوم گسترده به بازار جهانی آماده می‌شدند، نسل پنجم النترا با طراحی مدرن و کیفیت فنی قابل قبول، در کشور‌هایی مثل آمریکا، هند، چین و ایران، فروش بسیار خوبی داشت و حتی در اولین سال تولید، بیش از 186 هزار دستگاه در آمریکا فروخته شد. نسل پنجم النترا که تا ابتدای سال 1396 پیش‌فروش می‌شد، با دو پیشرانه‌ی 1.8 لیتری و 2 لیتری، در ایران حضور داشت که به ترتیب قدرت‌های 148 اسب بخار و 173 اسب بخار ارائه می‌کرد.

طبق روال چند سال گذشته، محصولات جدید هیوندای با فاصله‌ی کمی پس از عرضه در بازار جهانی، به ایران وارد می‌شوند و البته النترا هم به‌تازگی با نسل ششم در کشور ما حضور دارد. این خودرو در تیپ بدنه‌ی سدان، درحال پیش‌فروش است؛ اما هنوز خبری از عرضه‌ی نسخه‌ی هاچبک النترا GT در ایران نیست. علاوه بر این، نمونه‌های دیگری از النترا مثل مدل اسپرت 200 اسب بخار هم می‌توانند در آینده وارد کشور شوند. شرکت آسان موتور، به‌عنوان نماینده‌ی رسمی هیوندای در ایران شناخته می‌شود و در حال حاضر، النترا 2017 را با بدنه‌ی استاندارد و آپشن‌های سطح متوسط پیش‌فروش می‌کند.

هیوندا النترا را بشناسید

طراحی ظاهری و بدنه
آنچه مسلم به نظر می‌رسد، النترا در مقایسه با نمونه‌ی قبلی خود، با ظاهری کاملا متفاوت عرضه می‌شود. خبری از حالت تخم مرغی بدنه و دماغه نیست؛ درحالی‌که می‌توان شباهت این مدل به دیگر محصولات هیوندای را حتی از فاصله‌ی دور تشخیص داد. تا همین چند سال پیش، تفاوت زیادی میان سبک طراحی النترا، سوناتا و سانتافه وجود داشت؛ اما امروزه با زبان طراحی مدرن هیوندای، نوعی هماهنگی بصری در سبد بزرگ‌ترین خودروساز کره دیده می‌شود.

از نمای روبه‌رو، با یک خودروی کاملا اسپرت مواجه هستیم که تا حد زیادی، تهاجمی و انتقامجو به نظر می‌رسد؛ درحالی‌که النترای قبلی، چندان سرکش به نظر نمی‌رسید. نمونه‌ی 2017، حالا با جلوپنجره‌ی 6 ضلعی همراه شده است تا هماهنگ با زبان طراحی مدرن هیوندای عمل کند. خطوط موازی از کروم براق، فضای خالی قابل توجهی فراهم می‌کنند که تأمین‌کننده‌ی هوای ورودی به پیشرانه و البته کاهش‌دهنده‌ی هزینه‌های تولید خواهد بود. چراغ‌های این خودرو، مثل مدل قبلی، از نمونه‌های به‌کاررفته در توسان تبعیت کرده‌اند و بر خلاف گذشته، به سمت شیشه‌ی جلو کشیده نمی‌شوند. حالت اسپرت النترا با زاویه‌های تیز در گوشه‌های چراغ اصلی تقویت می‌شود تا به لطف یک لامپ زنون دایره‌ای، چهره‌ای مبارز تداعی کند.

هیوندا النترا را بشناسید

نمونه‌ای از النترا که در ایران عرضه می‌شود، از مه‌شکن‌های LED استفاده نمی‌کند و مثل نسخه‌ی پایه‌ی این خودرو، دارای مه‌شکن دایره‌ای و نسبتا کوچک با جایگاه سیاه‌رنگ اختصاصی است. سبک طراحی النترا، فضای مناسبی در گوشه‌های سپر فراهم می‌کند که نه‌تنها برای این مه‌شکن ارزان‌قیمت کاربرد دارد؛ بلکه همراه با زیبایی تحسین‌برانگیز خود، شیار‌هایی برای هدایت هوا و افزایش آیرودینامیک به وجود می‌آورد. به لطف این حرکت هوشمندانه، چرخ‌ها و لنت‌های ترمز هم تا حدودی خنک می‌شوند.

از نکات مثبت در طراحی نمای روبه‌روی النترا، می‌توان به چراغ‌های روشنایی روز اشاره کرد که با حالتی شبیه به حرف C. و البته کشیدگی در طول کاسه چراغ، جذابیت قابل قبولی دارند. ساختار سپر و کاپوت جلو، حالتی حجیم و سه‌بعدی تداعی می‌کنند؛ ضمن اینکه به لطف خطوط عمیق خصوصا روی درپوش موتور، حس یک خودروی اسپرت با ساختار دماغه‌دار به بیننده می‌دهند. اگر بخواهیم نقد سختگیرانه‌ای درباره‌ی طراحی النترا داشته باشیم، می‌توانیم به دیده شدن خط بدنه در قسمت مربوط به کاپوت جلو و استفاده از ادوات پلاستیکی در سپر، به‌عنوان نکات منفی اشاره کنیم که البته با توجه به کلاس قیمتی و سبک طراحی این خودرو در بازار جهانی، قابل توجیه هستند.

فرم اسپرت النترا از نمای جانبی هم کاملا احساس می‌شود. از این زاویه، نه‌تن‌ها چراغ اصلی و عقب، بلکه زوایا‌ی مربوط به مه‌شکن‌ها در سپر جلو و فرم خاص سپر و درپوش عقب نیز به‌خوبی دیده می‌شوند. خطوط حجم‌دهنده با ضخامت قابل توجه، روی بدنه حضور دارند که شامل خطی از گوشه‌ی چراغ عقب تا اواسط گلگیر جلو و حجم‌دهی پایین در می‌شود. فضای مربوط به چرخ‌ها نیز دارای انحنای روی بدنه هستند؛ اما به‌صورتی نامتقارن طراحی شده‌اند. النترا با رینگ‌های متنوع آلومینیومی در سایز‌های 15، 16 و 17 اینچ در بازار جهانی حضور دارد که تقریبا همه‌ی آن‌ها، ساختاری 5 پر دارند. از دیگر نکات مربوط به طراحی نمای جانبی، می‌توان به آنتن کوسه‌ای همرنگ بدنه، آینه‌های بغل با حاشیه‌ی سیاه و فریم پلاستیکی پنجره‌ها اشاره کرد.

در نمای پشت النترا 2017، شباهت بیشتری به مدل قبلی دیده می‌شود. سایز کلی چراغ‌ها و کشیدگی آن‌ها به سمت در عقب، مشابه النترا 2010 است و البته بخش پایینی، همچنان با طرحی سفید‌رنگ، تضاد جالبی با قسمت قرمزرنگ ایجاد می‌کند. بخشی از چراغ، روی درپوش صندوق را می‌گیرد و تا نزدیکی پلاک ادامه دارد. برآمدگی انتهای کاپوت عقب نه‌تن‌ها شبیه به اسپویلر عمل می‌کند، بلکه به زیبایی روی چراغ‌ها کشیده شده است تا در ادامه، به خط حجم‌دهنده‌ی روی بدنه برسد. همراه با حالت سه‌بعدی بالای سپر عقب، شاهد فرمی بیضی‌شکل در نمای عقب النترا هستیم که طراحی هوشمندانه‌ی هیوندای را اثبات می‌کند. حتی در قسمت مربوط به درپوش صندوق هم نوعی منحنی هماهنگ با دیگر اجزا دیده می‌شود.

هیوندا النترا را بشناسید

سپر عقب النترا، یکی از بزرگ‌ترین نمونه‌ها در این کلاس خودرویی است. بخش قابل توجهی از زیر چراغ، گلگیر و پوشش انتهای بدنه‌ی النترا با سپری حجیم ارائه می‌شود که چراغ‌های باریک و قرمز رنگ ترمز را در خود جای داده‌اند. بخش پلاستیکی و قرمزرنگ پایین سپر، در مدل‌های مختلف متفاوت است؛ به‌طوری که در نسخه‌ی اسپرت النترا علاوه بر خطوط هدایت‌کننده‌ی هوا، دارای جایگاهی برای اگزوز‌های دوگانه و چراغ‌های ترمز خواهد بود، اما در مدل پایه (مثل نمونه‌ی واردشده به ایران) نمایی ساده‌تر دارد.

در مجموع، می‌توان نمره‌ی بسیار خوبی به طراحی نمای بیرونی النترا داد. شباهت ظاهری این خودرو با مدل جدید مزدا 3 و فورد فیوژن، غیر قابل انکار به نظر می‌رسد؛ ولی در فرم چراغ‌های اصلی، خطوط بدنه و خصوصا نمای عقب، دارای خلاقیت محسوب می‌شود. النترا، حس اسپرت لازم در یک سدان کامپکت و جوان‌پسند را به‌خوبی تأمین می‌کند تا از این نظر، محصول بااهمیتی در کلاس خود باشد. ابعاد این مدل، با ارتفاع سقف 1435 میلی‌متر، طول 4570 میلی‌متر، عرض 1800 میلی‌متر وفاصله محور‌های 2700 میلی‌متر، دقت مهندسی در طراحی هیوندای النترا 2017 را نشان می‌دهد.

طراحی داخلی و کابین
چیدمان ادوات و کلید‌ها در النترا، به سبکی است که اصولا در سدان‌های بزرگ‌تر دیده‌ایم. در این بخش هم مجموعه‌ای اسپرت روبه‌روی سرنشین قرار می‌گیرد؛ اما به اندازه‌ی نمای بیرونی، جذاب و تأثیرگذار محسوب نمی‌شود. در واقع، طراحان هیوندای تلاش کرده‌اند فضای داخلی النترا، بیشتر کاربردی و راننده‌محور باشد تا چشم‌گیر و لوکس. نمونه‌ی واردشده به ایران، دارای کوچک‌ترین سایز نمایشگر لمسی برای نسخه‌ی استاندارد النترا است و با مدل 5 اینچ ارائه می‌شود. در خودرو‌های با آپشن بالاتر، نمایشگر 7 اینچ و 8 اینچ قابل سفارش خواهند بود.

کارکردن با دکمه‌ها به‌سادگی انجام می‌شود و خصوصا برای دسترسی به رادیو، تنظیم ساعت و پخش فایل‌های چندرسانه‌ای، مشکلی وجود ندارد. این سیستم، دارای ورودی CD و DVD است؛ ضمن اینکه کلید‌های گردان سنتی برای تغییر بلندی صدا و دیگر تنظیمات، زیر نمایشگر دیده می‌شوند. سادگی چیدمان، در قسمت مربوط به تهویه مطبوع هم وجود دارد؛ به‌طوری‌که نزدیک به دسته دنده و با کمک یک نمایشگر TFT کوچک، می‌توان از امکانات این بخش استفاده کرد.

هیوندا النترا را بشناسید

یکی از نکات مثبت در فضای داخلی هیوندای النترا، استفاده نکردن از پلاستیک سخت و ارزان‌قیمت در داشبورد است. این بخش تا حدودی نرم و قابل قبول به نظر می‌رسد؛ ضمن اینکه به جای رنگ سیاه متداول، خاکستری است. ادوات نقره‌ای رنگ و فلزی، در قسمت‌های مختلف کابین دیده می‌شوند تا کمی حس لوکس بودن برای بیننده تداعی شود. این موضوع، در داشبورد توی چشم می‌زند و این بخش را به دو نیمه تقسیم می‌کند. در بسیاری از مدل‌های واردشده به ایران، قسمت پایینی داشبورد (زیر نوار نقره‌ای رنگ) هماهنگ با پوشش صندلی‌ها و کرم‌رنگ ارائه شده است که برای خودرویی در این کلاس بدنه و قیمت، امتیازی مثبت و جذاب محسوب می‌شود.

هیوندا النترا را بشناسید

پوشش صندلی‌ها در نسخه‌های مختلف النترا متفاوت است؛ اما در ارزان‌ترین مدل هم قابل قبول به نظر می‌رسد. این موضوع، بخش زیادی از قسمت داخلی در‌های ورودی را پوشش می‌دهد و خصوصا در مکان‌هایی دکمه‌های شیشه‌بالابر قرار دارند، حس خوبی برای کاربر فراهم می‌کند. البته جنس کلید‌های داخل در، پلاستیک سیاه و ارزان‌قیمت است. هماهنگ با داشبورد، قطعات باریک نقره‌ای رنگ داخل در‌ها دیده می‌شوند و پهنایی هم‌اندازه با دستگیره دارند.

فرمان النترا با پوشش چرم مصنوعی، نسبتا شلوغ و مملو از دکمه‌های متفاوت است. این بخش، ظاهری اسپرت با فرم استخوانی دارد که جذاب و خوش‌دست به نظر می‌رسد. با پوشش چرم مصنوعی کلید‌های مربوط به مدیریت صدای سیستم سرگرمی، پاسخ یا قطع تماس تلفنی و کروزکنترل، تا حدودی بزرگ و کاملا در دسترس کاربر هستند. پنل پشت فرمان، حالتی اسپرت و نسبتا ساده دارد که البته، ارزان‌قیمت به نظر می‌رسد. این بخش با یک نمایشگر رنگی 4.2 اینچ برای اطلاع‌رسانی مسائل فنی ارائه می‌شود.

النترا در صندلی‌های ردیف اول، فضای بسیار خوبی برای سرنشینان فراهم می‌کند؛ اما مسافران بلند قد در صندلی‌های عقب، چندان راحت نیستند و خصوصا در قسمت سر، کاملا نزدیک به سقف خواهند بود. از نکات مثبت برای سرنشینان ردیف دوم، زاویه‌ی مناسب صندلی‌ها و طراحی خوب آن‌ها است که در سفر‌های طولانی، مفید خواهد بود. محل استراحت آرنج و مجرای هوای تهویه مطبوع، برای عقب النترا هم در نظر گرفته شده است؛ ضمن اینکه بلندگو‌های قدرتمندی داخل در‌های عقب وجود دارند.

در صندوق عقب این خودرو، 460 لیتر فضای مفید در اختیار سرنشینان وجود دارد که در مقایسه با خودرویی مثل سمند با صندوق 500 لیتری، قابل قبول به نظر می‌رسد. البته صندلی‌های عقب النترا، می‌توانند به سمت جلو جمع شوند و فضای بیشتری فراهم کنند.

پیشرانه و آمار فنی
با توجه به اینکه النترا در بازار جهانی با تیپ‌های استاندارد، GT، اکو، اسپرت و چندین نسخه‌ی تقویت‌شده‌ی دیگر ارائه می‌شود، پیشرانه‌های متفاوتی برای آن موجود است. فعلا، قوای محرک مدل پایه در ایران پیش‌فروش می‌شود، اما در ادامه‌ی مطلب، نمونه‌هایی که احتمال واردات آن‌ها به کشور وجود دارند نیز بررسی می‌شوند.

نمونه‌ی استاندارد النترا با پیشرانه‌ی 2 لیتری تولید می‌شود و با توجه به قیمت پایین‌تر نسبت به دیگر مدل‌ها، فروش بسیار خوبی در بازار جهانی دارد. نهایت قدرت این خودرو، 147 اسب بخار است که در دور موتور 6200 دور بر دقیقه حاصل می‌شود. بالاترین گشتاور هم 179 نیوتن‌متر خواهد بود که از دور موتور 4500 دور بر دقیقه، در اختیار راننده است. این محصول با بنزین استاندارد جهانی و گیربکس اتوماتیک 6 سرعته، درزمان 8.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که مسلما با بنزین وطنی، کمی کندتر خواهد بود. برای رسیدن النترا با پیشرانه‌ی 2 لیتری به سرعت 160 کیلومتر بر ساعت، 24 ثانیه زمان لازم است که البته آمار قابل قبولی به نظر می‌رسد. نهایت سرعت این خودرو به 200 کیلومتر بر ساعت محدود شده است؛ درحالی‌که با بنزین استاندارد جهانی، میانگین مصرف سوخت 7.6 لیتر در 100 کیلومتر خواهد داشت. بیشترین مصرف بنزین النترا در ترافیک شهری، 8.5 لیتر در 100 کیلومتر و کمترین میزان مصرف با سرعت ثابت در بزرگراه، 6.4 لیتر در 100 کیلومتر خواهد بود. قیمت این خودرو در نسخه‌ی پایه، حدود 19 هزار دلار است.

هیوندا النترا را بشناسید

جالب است بدانید که نسخه‌ی توربوشارژ 1.4 لیتری به نام النترا اکو، برخلاف قدرت کمتر نسبت به نمونه‌ی 2 لیتری، به دلیل عملکرد فنی بهتر و آپشن‌های بیشتر، قیمت بالاتری در بازار جهانی دارد. این خودرو، قدرت 128 اسب بخار در دور موتور 5500 دور بر دقیقه و گشتاور 211 نیوتن‌متر از دور موتور 1400 دور بر دقیقه ارائه می‌کند. با توجه به حضور اینترکولر در کنار توربوشارژر و گشتاور بالا، که از دور‌های پایین پیشرانه فراهم می‌شود، النترا اکو در زمان 7.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و برای رسیدن به سرعت 160 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون، 22 ثانیه زمان می‌برد. مصرف سوخت این مدل هم به میزان قابل توجهی کمتر از نسخه‌ی 2 لیتری است و میانگین 6 لیتر در 100 کیلومتر فراهم می‌کند. مصرف سوخت النترا اکو در ترافیک شهری، 7.3 لیتر در 100 کیلومتر و در بزرگراه، 5.7 لیتر در 100 کیلومتر خواهد بود. قیمت ارزان‌ترین نسخه از النترا اکو، 21،500 دلار است و تنها 1500 دلار نسبت به مدل پایه‌ی هیوندای سوناتا، ارزان‌تر محسوب می‌شود.

النترا اسپرت، یکی از جذاب‌ترین مدل‌های این خودرو است که از نظر ظاهری با رینگ‌های چندپره‌ی 17 اینچ و سپر اختصاصی، متفاوت از دیگر نمونه‌ها به نظر می‌رسد. نسخه‌ی اسپرت با پیشرانه‌ی 1.6 لیتری مجهز به توربوشارژ و اینترکولر ارائه می‌شود تا قدرت 200 اسب بخار و گشتاور 265 نیوتن‌متر از دور موتور 1500 دور بر دقیقه فراهم کند. این خودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، 6.5 ثانیه زمان می‌برد و 15.5 ثانیه پس از شروع حرکت به سرعت 160 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت النترا اسپرت، 9.5 لیتر در 100 کیلومتر برآورد می‌شود. این مدل با گیربکس 7 سرعته‌ی اتوماتیک دو کلاچه همراه با پدال شیفتر پشت فرمان یا جعبه‌دنده‌ی 6 سرعته‌ی دستی قابل خرید است؛ درحالی‌که آستانه‌ی قیمت 23 هزار دلار خواهد داشت.

آپشن‌های رفاهی
نسل جدید النترا به‌تازگی وارد ایران شده است و طبیعتا نمی‌توان درباره‌ی تجهیزات اضافه قابل دسترسی روی این خودرو، ابراز نظر قطعی کرد. به هر صورت با توجه به اینکه سایت شرکت واردکننده اطلاعات محدودی از النترای وارداتی منتشر کرده است، می‌توان نتیجه‌گرفت که با خودرویی نزدیک به نسخه‌ی پایه مواجه هستیم. این محصول با گیربکس اتوماتیک و چند آپشن فنی مفید، مثل کروزکنترل و فرمان برقی در ایران عرضه می‌شود.

پیش‌تر اشاره شد که النترا در ایران، از مه‌شکن استاندارد دایره‌ای استفاده می‌کند و خبری از LED در این بخش نیست. از سویی دیگر، رینگ‌های اسپرت 17 اینچ به‌عنوان بالاترین حق انتخاب، در نمونه‌ی وارداتی وجود دارد. چراغ اصلی جلو، زنون است و روی آینه بغل، نوار LED راهنما دیده می‌شود. بازکننده‌ی خودکار صندوق عقب، روشنایی محدود در قسمت دستگیره ها، سنسور باران و تیغه برف‌پاکن‌های کم‌صدای جدید، از امکانات النترا 2017 محسوب می‌شوند.

هیوندا النترا را بشناسید

در بروشور فارسی این خودرو، اشاره‌ای به سانروف نشده است؛ اما در عکس‌های آن، النترا مجهز به سانروف در نیمه‌ی سقف دیده می‌شود، ضمن اینکه نمونه‌های واردشده تا امروز هم دارای سانروف هستند.

داخل خودرو، نمایشگر لمسی 5 اینچ وجود دارد که البته در بعضی مدل‌های وارداتی غیر رسمی، 7 اینچ است. نمونه‌هایی که توسط وارد‌کننده‌ی رسمی با گارانتی عرضه می‌شوند، از سیستم سرگرمی‌های برند اینفینتی و دوربین پارک استفاده می‌کنند. صندلی‌های جلو، برقی و دارای حافظه هستند. گرم‌کن داخلی هم در تمامی صندلی‌ها و فرمان وجود دارد، اما برای ردیف اول، علاوه بر نشیمنگاه، ناحیه کمر را هم پوشش می‌دهد. سیستم خنک‌کننده‌ی داخلی هم برای صندلی‌های جلو، قابل استفاده خواهد بود.

نسخه‌ای از النترا که برای ورود به ایران انتخاب شده است، آپشن‌های ایمنی تقریبا کاملی دارد. این خودرو با 7 کیسه‌ی هوا عرضه می‌شود که شامل 2 ایربگ اصلی و 2 ایربگ بالاتنه برای سرنشیان جلو، همراه با 2 ایربگ پرده‌ای سرتاسری و یک ایربگ مخصوص زانوی راننده خواهد بود. رادار نقطه‌ی کور، سنسور جلو و عقب، هشدار فشار باد لاستیک‌ها، ترمز ضد قفل (ABS) با توزیع الکترونیک (EBD)، نگه‌دارنده‌ی خودرو در شیب (HAC)، مدیریت هوشمند تعادل خودرو (ESC) همراه با کنترل کشش (TCS)، مهم‌ترین آپشن‌های ایمنی در النترا هستند.

نسخه‌ای از النترا که برای ورود به ایران انتخاب شده است، آپشن‌های ایمنی تقریبا کاملی دارد. این خودرو با 7 کیسه‌ی هوا عرضه می‌شود که شامل 2 ایربگ اصلی و 2 ایربگ بالاتنه برای سرنشیان جلو، همراه با 2 ایربگ پرده‌ای سرتاسری و یک ایربگ مخصوص زانوی راننده خواهد بود. رادار نقطه‌ی کور، سنسور جلو و عقب، هشدار فشار باد لاستیک‌ها، ترمز ضد قفل (ABS) با توزیع الکترونیک (EBD)، نگه‌دارنده‌ی خودرو در شیب (HAC)، مدیریت هوشمند تعادل خودرو (ESC) همراه با کنترل کشش (TCS)، مهم‌ترین آپشن‌های ایمنی در النترا هستند.

آزمون فنی و کیفیت رانندگی
نسل جدید النترا، چند ماه پیش از واردات رسمی به ایران، در کشور‌های آمریکا و استرالیا مورد بررسی دقیق رسانه‌های معتبر قرار گرفت. این محصول پرفروش هیوندای، نقد‌های مثبتی با توجه به قیمت و سطح امکانات خود دریافت کرد، اما همان‌طور که انتظار می‌رفت به‌عنوان محصولی برتر از رقبا در بازار جهانی، برگزیده نشد. النترا از نظر کیفیت فنی همچنان پایین‌تر از مزدا 3 (نسخه‌ی جدید)، هوندا سیویک و فولکس گلف قرار دارد؛ اما نباید فراموش کرد که به دلیل قیمت پایین‌تر در نسخه‌ی پایه و هزینه‌ی منطقی در مدل فول‌آپشن، فروش بسیار خوبی تجربه می‌کند. از سویی دیگر، بسیاری کارشناسان خودروی دنیا، هیوندای النترا 2017 را برتر از کیا سراتو، تویوتا کورولا و میتسوبیشی لنسر دانسته‌اند.

هیوندا النترا را بشناسید

نمونه‌ی وارداتی النترا با پیشرانه‌ی 147 اسب بخار، حتی با بنزین وطنی هم در زمانی کمتر از 10 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این موضوع، مسلما نمی‌تواند شتابی فراتر از انتظار برای محصولی نسبتا گران‌قیمت در بازار ایران باشد. البته تعریف کم‌هیجان و کسالت‌آور هم برای النترا صدق نمی‌کند؛ چون نیاز‌های شهری و بین شهری را با همین پیشرانه و حتی همراه با چهار سرنشین بالغ، تأمین خواهد کرد. آنچه تفاوت النترا با سدان‌های ارزان‌تر وارداتی محسوب می‌شود، سواری آرام و تعویض دنده‌های بسیار نرم آن است که خصوصا در مود رانندگی اکو (Eco)، آرامش مناسبی فراهم می‌کند. همچنین حالت‌های رانندگی اسپرت و نرمال، در کنار امکان تعویض دنده‌ی دستی، شتاب‌گیری و مصرف سوخت متفاوت در اختیار راننده می‌گذارند. فنربندی و سیستم تعلیق النترا، امتیاز مثبت این خودرو محسوب می‌شود و با فرمان برقی بسیار نرم، در کنار فناوری‌های مدیریت تعادل (مثل ESC)، محصولی قابل اعتماد با فرمان‌پذیری بسیار خوب ارزیابی می‌شود.

حضور در کابین النترا، حس یک خودروی مدرن و فراتر از انتظار برای کاربران نخواهد داشت. بخش زیادی از فضای داشبورد که در مقابل راننده قرار دارد، از پلاستیک خشک ساخته شده است. این متریال نسبتا ارزان‌قیمت، در بخش داخلی در و استراحتگاه بازو، ترمز دستی و جالیوانی کنار دسته دنده مشاهده می‌شود، البته در قسمتی از داشبورد که روبه‌روی شاگرد قرار دارد و همچنین بخش‌هایی دیگری از تودری‌ها، مواد نرم و خوشا‌یندتری وجود دارند. اگر بخواهیم به نکات مثبت در فضای داخلی النترا بپردازیم، باید به راحتی استفاده از آپشن‌ها و امکانات رفاهی خودرو اشاره کنیم که با ترکیبی رضایت‌بخش، به‌سادگی در دسترس راننده خواهند بود. علاوه بر امکانات مربوط به نمایشگر لمسی، ناوبری ماهواره‌ای و دوربین پارک، شارژر 12 ولت و قابلیت هماهنگی گوشی هوشمند با سیستم‌های iOS و اندروید، به محض ارتباط از طریق USB، انجام می‌شود.

فضای داخلی النترا، برای راننده و سرنشین کنار او، حس بسیار خوبی خواهد داشت. ستون A. ضخامت کمی دارد و دید وسیعی فراهم می‌کند. صدای پیشرانه تا حدودی در شتاب‌گیری‌های ناگهانی شنیده می‌شود، اما چندان آزاردهنده نیست. به‌طور کلی اگر تجربه‌ی رانندگی یا سفر با نسخه‌ی قبلی النترا را داشته باشید، راحتی صندلی‌ها و کابین بزرگ‌تر در مدل 2017، کاملا احساس خواهد شد. فراموش نکنیم که راحتی سرنشینان ردیف جلو، برای مسافران عقب النترا فراهم نشده است. برای افرادی که بیش از 180 سانتیمتر قد داشته باشند، سایش سر با سقف اتفاق خواهد افتاد. از سویی دیگر، فاصله‌ی معقولی (در حد چند سانتیمتر) بین زانوی سرنشین عقب و صندلی جلو وجود دارد؛ اما فرد بلند قد، مجبور به گذاشتن مچ پا، زیر صندلی جلو خواهد شد که تجربه‌ی ناخوشایندی محسوب می‌شود.

هیوندا النترا را بشناسید

در مجموع، می‌توان نمره‌ی بسیار خوبی به طراحی و مهندسی فنی النترا داد. این خودرو برای یک خانواده‌ی جوان (البته به شرطی که از عهده‌ی خرید آن برآیند) ایده‌آل به نظر می‌رسد. کابین و صندوق عقب جادار، آپشن‌های رفاهی قابل قبول و خصوصا امکانات ایمنی مدرن با 7 کیسه‌ی هوا، باعث می‌شود النترا به‌عنوان یک محصول مناسب و هماهنگ با استاندارد جهانی، شناخته شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو