فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

بازار خودرو،حبابی که ترکیده نمی شود

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی حباب هایی که در بازارهای اساسی کشور مانند ارز و سکه ایجاد شده و مدت ها است وعده ترکیدن آن داده شده گریبان گیر خودرو شده است، حبابی که جنس آن با ادامه وضعیت فعلی رو به مقاوم تر شدن است.

بازار خودرو،حبابی که ترکیده نمی شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، وضعیت ایجاد شده در بازار خودرو تمام وعده ها از سوی مسئولان و خودروسازان در مورد افزایش تولید و کاهش قیمت ها روزبه روز گسترده تر می شود، چنانکه اختلاف قیمت های چندین میلیونی را بین کارخانه و عرضه در نمایندگی با قیمت بازار آزاد رقم زده است.
    تفاوت قیمت قابل توجهی که هم در مورد خودروهای تولید و مونتاژ داخل و هم خودروهای خارجی موجود در بازار دیده می شود، اختصاص به یک گروه خودرویی خاص ندارد و از خودروهایی با پایین ترین کیفیت تا با کیفیت ترین خودروهای داخلی را شامل می شود و به خوبی نشان دهنده عدم تناسب شدید عرضه و تقاضا است.
    گرانی بی سابقه و دلال بازی در بازار خودرو در حالی روی داده است که نهاده های نظارتی از جمله سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان حضوری جدی در بازار نداشته و اگر چنین بود دلیلی برای این همه آشفتگی وجود نداشت.

    http://www.asrekhodro.com/News/21011

    خودروهای وارداتی‌ در صف تامین ارز
    شش سال پیش در چنین روزی با وجود افزایش نرخ ارز و تشدید محدودیت‌های بین‌المللی به نظر می‌رسد دروازه‌های واردات خودرو به کشورهمچنان باز است.بر همین اساس ساسان خدایی مدیر کل سابق ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت گفت: با وجود تمام مشکلاتی که در تامین ارز مورد نیاز واردات خودرو وجود دارد و همچینن محدودیت در واردات کالا به کشور، آمار ارائه شده از گمرک که شامل واردات خودرو در 5 ماهه ابتدایی امسال است، از افزایش واردات خودرو خبر می دهد.وی در ادامه گفت: واردات خودرو طی 5 ماهه ابتدایی امسال، نسبت به سال قبل افزایش یافته، این در حالی است که روند ثبت سفارش خودرو مانند قبل در حال انجام است.
    http://www.asrekhodro.com/News/20987

    سمند هیبریدی می شود
    شش سال پیش در چنین روزی رئیس سابق مرکز طرح های کلان ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اقدامات این مرکز در زمینه دو نیرو کردن خودروی سمند خبر داد و گفت: می خواهیم با همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران دستاوردهای طرح کلان خودروی دو نیرو مورد استفاده قرار گیرد.
    غلامحسین رحیمی با بیان اینکه طراحی و ساخت خودروی دو نیرو از طرحهای کلان مصوب معاونت علمی است، افزود: بخشهایی از این پروژه انجام شده است.
    رئیس مرکز طرح های کلان ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استفاده از دستاوردهای این پروژه از سوی شرکتهای خودروسازی را از مهترین اهداف این طرح نام برد و اظهار کرد: در این راستا با همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از نتایج به دست آمده از این پروژه در تولید خودروهای داخلی استفاده می شود.
    وی با اشاره به جزئیات این طرح خاطرنشان کرد: در این طرح قرار است 3 نمونه خودروی مهندسی دو نیرو طراحی و پیاده سازی شود.
    وی با اشاره به لزوم همکاری صنایع خودروسازی برای اجرای این طرح، یاداور شد: در صورتی که این طرح در دستور کار خودروسازان قرار گیرد می توانیم 2 تا 3 دستگاه خودروی هیبریدی را تولید کنیم.
    http://www.asrekhodro.com/News/21000

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو