فونیکسریمکسبهتام

با ثبت اطلاعات نمایندگی ها در سامانه جامع تجارت؛

نظارت بر عرضه تایرهای وارداتی افزایش می یابد

عصر خودرو- در حال حاضر بیشترین تخلف در زمینه تایرهای وارداتی پس از توزیع در میان نمایندگی ها انجام می شود، آن جا که هیچ نظارتی بر عملکرد نمایندگی ها وجود ندارد و بیشترین سود نیز در حال حاضر نصیب آن ها می شود. اما به گفته دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک خودرو با راه اندازی سامانه جامع تجارت و الزام نمایندگی ها به ثبت اطلاعات از این پس شاهد کاهش این تخلفات خواهیم بود.

نظارت بر عرضه تایرهای وارداتی افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲:۰۰

    سیدمحمد میرعابدینی، در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» با اشاره به روند ترخیص تایرهای وارداتی اظهار کرد: واردکننده بعد از ترخیص تایرها از گمرک نسبت به توزیع آن در میان نمایندگی ها اقدام می کند.
    وی افزود: این در حالیست که وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به تعداد خودروهای سنگین نسبت به تعیین میزان نیاز هر شهر و استان اقدام کرده و برای نمونه سهم تهران از تایرهای وارداتی 8 و اصفهان 10 درصد تعیین شده است.
    میرعابدینی گفت: در این شرایط واردکننده لاستیک های وارداتی را بر اساس میزان نیاز به نمایندگی ها واگذار می کند و از آن ها درخواست می کند که با قیمت مصوب نسبت به فروش آن ها اقدام کند اما پس از این که این تایرها در اختیار نمایندگی ها قرار گرفت، هیچ نظارتی بر روی آن ها انجام نمی شود که بیشترین تخلف انجام شده نیز در این بخش است.
    دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک خودرو ادامه داد: در این شرایط مشخص نیست که نماینده تایرهای وارداتی را به صورت مستقیم به فروش می رساند یا خیر.
    وی با اشاره به راه اندازی سامانه جامع تجارت با هدف ثبت اطلاعات تایرهای وارداتی اظهار کرد: مقرر شده با راه اندازی این سیستم، نمایندگی ها از این پس میزان تایرهای دریافتی را در این سامانه به ثبت برسانند که به نظر می رسد با این اقدام میزان و قیمت آن ها قابل کنترل باشد.
    میرعابدینی سود فعلی واردکننده را 18 درصد، عمده فروش  را 3 درصد و خرده فروش را 12 درصد اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین سود نصیب خرده فروش می شود چرا که امکان نظارت در این بخش بسیار اندک است و در حالی که قیمت ها از سوی انجمن واردکنندگان لاستیک اعلام می شود اما سود نهایی نصیب او نمی شود.
    وی یادآور شد: هرگونه بازرسی و کنترل و نظارت در این بخش باید از سوی سازمان بازرسی کل کشور و  سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان انجام شود که تاکنون نظارت درستی انجام نشده و شاهد کمبود لاستیک و همچنین گرانی آن در بازار هستیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو