فونیکسریمکسبهتام

توافق تجاری جدید «نفتا» قیمت خودرو را در آمریکا بالا می‌برد

عصر خودرو- علیرغم آنکه توافق کانادا و آمریکا در قالب یک قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی جدید اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات خودرو از کانادا به آمریکا را منتفی کرد و می‌تواند به افزایش قیمت خودرو در آمریکا منجر شود.

توافق تجاری جدید «نفتا» قیمت خودرو را در آمریکا بالا می‌برد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، در ساعات پایانی روز یکشنبه آمریکا و کانادا به یک توافق تجاری جدید برای به روز رسانی قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا دست یافتند.

    آمریکا تهدید کرده بود در صورتی که تا پایان روز یکشنبه توافی انجام نگیرد بر واردات خودرو از کانادا تعرفه 25 درصدی اعمال خواهد کرد.

    علیرغم آنکه این توافق طرح اعمال تعرفه 25 درصدی بر واردات خودرو از کانادا را منتفی کرد اما با توجه به مفاد این توافقنامه همچنان احتمال افزایش قیمت خودرو در آمریکا وجود دارد.

    اتحادیه‌ها و کارشناسان اقتصادی تاکنون رویکردهای متفاوتی درباره این توافق داشته‌اند اما با توجه به رویکرد جدید نسبت به تولید و اشتغال در توافق نفتای جدید هنوز هم احتمال افزایش قیمت خودرو در آمریکا وجود دارد.

    البته این توافق برای نهایی شدن نیازمند تائید کنگره آمریکا و مجلس کانادا و مکزیک است.

    «سلست دراک» کارشناس بازرگانی در AFL-CIO می‌گوید: هنوز برای اظهارنظر نسبت به پیروزی یا شکست این توافق زود است.

    وی می‌گوید: هنوز احتمال تغییرات زیادی در این توافق وجود دارد ما نمی‌دانیم در این توافق چیست.

    دراک می‌گوید:‌این قرارداد به عنوان مثال مفادی دارد که به موجب آن 40 تا 45 درصد قطعات خودرو در شرکت‌های خودروسازی باید توسط کارکنانی تولید شود که درآمد آنها معادل 16 دلار در ساعت است اما مشخص نیست این 16 دلار متوسط درآمد تعیین شده و یا حداقل دستمزد آنها خواهد بود و یا اینکه چگونه قرار است این قانون اجرا شود.

    از طرفی بر اساس این توافق بین کانادا،‌مکزیک و آمریکا خودروسازان برای اینکه تولیدات آنها مشمول تعرفه وارداتی نشود باید 75 درصد قطعات آن را در یکی از سه کشور حاضر در این توافق تولید کنند.از طرفی مکزیک ملزم شده که به کارگران خودروسازی اجازه تشکیل اتحادیه دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو