فونیکسریمکسبهتام

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران:

هیچ ارتباطی میان طرح «ترافیک» و کاهش ترافیک بازگشایی مدارس وجود ندارد

عصر خودرو- رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه طرح ترافیک تنها محدوده ۲۳ کیلومتر مربعی از تهران ۷۸۰ کیلومتر مربعی را در بر می‌گیرد، افزود: هیچ ارتباطی میان طرح ترافیک و کاهش ترافیک ناشی از بازگشایی مدارس وجود ندارد.

هیچ ارتباطی میان طرح «ترافیک» و کاهش ترافیک بازگشایی مدارس وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، محمد علیخانی گفت: معمولا با بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی در آغاز سال تحصیلی جدید 30 درصد افزایش تردد و به تبع آن افزایش ترافیک را داریم اما نمی‌توان گفت طرح ترافیک بر روی این موضوع تاثیر دارد محدوده طرح ترافیک 23 کیلومتر مربع است و وسعت شهر تهران 780 کیلومتر مربع لذا محدوده طرح ترافیک در مقابل کل وسعت تهران بسیار ناچیز است.
    وی افزود: هیچ ارتباطی میان طرح ترافیک و ترافیک بازگشایی مدارس وجود ندارد در حقیقت طرحی در گوشه‌ای از تهران در وسعت 23 کیلومتر نمی‌تواند در کل تهران به لحاظ ترافیکی و کاهش آلودگی هوا تاثیرگذار باشد اما تعیین عوارض می‌تواند درصدی در کاهش سفر تاثیرگذار باشد.
    عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در گذشته فقط کسانی که مجوز خاص داشتند و تعدادی که مجوز روزانه دریافت می‌کردند می‌توانستند وارد محدوده شوند؛ اما با طرح ترافیک جدید همه می‌توانند با پرداخت عوارض وارد محدوده شوند و پرداخت عوارض بازدارندگی دارد و استفاده بی رویه را کم می کند.
    وی تاکید کرد: از سوی دیگر اجرای این طرح می تواند موجب افزایش ترافیک در اطراف محدوده طرح شود در حقیقت برخی مراکز اداری با هدف کاهش هزینه ها به مرز و یا خارج از محدوده منتقل می شوند و به تبع این اقدام ترافیک هم منتقل می شود که همه این موارد باید مد نظر قرار گیرد.
    رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به اینکه باید بسته‌ای از سیاست‌ها همزمان با هم اجرایی شود تا شاهد کاهش آلودگی هوای پایتخت باشیم افزود: تقویت حمل و نقل عمومی به ویژه مترو و اتوبوس‌رانی و تهیه واگن ها و اتوبوس‌های جدید که توسط شورا و شهرداری پیگیری می شود. همچنین سامانه موتورسیکلت ها باید ساماندهی شود چرا که در آلودگی و بی نظمی ترافیک تاثیر بسزایی دارد.
    وی افزود: اینکه تنها به طرح ترافیک توجه کنیم با هدف کاهش ترافیک و آلودگی هوا کار درستی نیست؛ چرا که تاثیر بسیار کمی دارد. تاکنون مشکل آلودگی هوا حل نشده ضمن اینکه از این به بعد با رسیدن فصل سرما مشکل بیشتر می شود. تا به امروز کاهش سفرها در ماه رمضان و بارندگی و همه عوامل دست به دست هم داده بود تا وضعیت بهتر باشد اما باید منتظر بمانیم که از این پس وضعیت چگونه خواهد شد. من پیش بینی می کنم تفاوتی نداشته باشد تنها مزیت این طرح این است که امکان استفاده برای همه را فراهم کرده است.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو