فونیکسریمکسبهتام

سوالات آئین‌نامه اصلی و نمونه آزمون رانندگی

عصر خودرو- سخت‌ترین و جدیدترین نمونه سوالات آئین‌نامه اصلی به‌صورت آزمون آنلاین که قبولی شما را در آزمون آئین‌نامه رانندگی تضمین می‌کند.

سوالات آئین‌نامه اصلی و نمونه آزمون رانندگی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  با مجموعه نمونه سوالات آئین‌نامه به‌راحتی گواهینامه بگیرید.

    سخت‌ترین سوالات آیین‌ نامه اصلی:

    * اتومبیل  شما به سه راهی رسیده، حق تقدم با چه کسی است؟
    1- ماشینی که در سمت راست ماشین دیگر قرار دارد
    2- ماشینی که گردش به چپ می‌کند
    3- ماشینی که گردش به راست می‌کند
    4- ماشنی که در مسیر مستقیم  حرکت می‌کند.

    * کدام گزینه اولویت حق تقدم را برای چهار ماشین زیر نشان می‌دهند؟
    1- ابتدا خودروی قرمز رنگ، سپس مشکی، زرد و آبی
    2- ابتدا خودروی قرمز رنگ، سپس مشکی و تفاوتی برای عبور خودروی زر و آبی وجود ندارد
    3- ابتدا خودروی قرمز رنگ، سپس خودروی زرد، مشکی و آبی
    4- ابتدا خودروی مشکی رنگ، سپس قرمز، آبی و زرد

    * وضعیت حق تقدم در شکل زیر را بررسی کنید؟
    1-اولویت با خودروی مشکی است، سپس آبی و پس از آن زرد
    2- اولویت با خودروی آبی است، سپس زرد و پس از آن مشکی
    3- اولویت با خودروی زرد است، سپس مشکی و پس از آن آبی
    4- اولویت با خودروی آبی است، سپس مشکی و پس از آن زرد

    * راه صاف و مسطح است در منطقه کوهستانی یک طرف جاده پرتگاه است و یک طرف جاده کوه، حق تقدم با کدام وسیله است؟
    1- وسیله‌ای که در طرف کوه قرار داشته باشد
    2- ماشینی که سریع‌تر حرکت می‌کند
     3- ماشینی که در طرف پرتگاه جاده حرکت می‌کند
     4- ماشینی که کندتر حرکت می‌کند

    * در شرایط پارک اتومبیل کنار خیابان حق تقدم چگونه است؟
    1- ماشین‌های مربوط به ارگان‌ها و نهادهای انتظامی
    2- حق با اتومبیلی است که قصد دارد مستقیم حرکت کند
     3- ماشینی که با دنده عقب در حال پارک دوبل است
     4- کامیون یا وانت بار

    * در صورت نقص جلوبندی چه اشکالاتی ممکن است پیش‌آید؟
    1- ساییدی تایر عقب خودرو
    2- بالارفتن مصرف سوخت
    3- از دست رفتن کنترل ماشین
    4- بالار فتن درجه حرارت رادیاتور

    * کدام مورد نقض قانون و بی‌احترامی به حقوق دیگر رانندگان است؟
    1- کهنه بودن اتومبیل
    2- عدم برنامه ریزی برای رسیدن به مقصد
    3- کم تجربه‌گی راننده
    4- نقص قوانین و عبور از چراغ قرمز زمان خلوتی

    نمونه سوالات آئین‌نامه و گواهینامه پایه سوم:

    * کدام یک از موارد زیر مانع ورود غبار به هوای داخل ماشین می‌شود
    1- اگزوز
    2- فن
    3- صافی هوا
    4- تسمه

    * شیوه رانندگی افراد نشانگر چیست؟
    1- سطح تحصیلات
    2- شخصیت و درک اجتماعی
    3- سطح درآمد
    4- جایگاه اجتماعی

    * منظور از دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است در کدام گزینه بهتر بیان شده؟
    1- پرهیز از عجله و شتاب در رانندگی
    2- پرهیز از قانون گریزی
    3- رعایت حق تقدم
    4- حرکت از لاین کندرو

    * چه شرایطی مسافت توقف را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟
    1- آسفالت خشک
    2- جاده ناهموار
    3-آسفالت با شرایط نامطلوب و آغشته به قیر
    4- آسفالت زبر

    جهت شرکت در آزمون‌های آئین‌نامه رانندگی، روی لینک زیر کلیک کنید:

    نمونه سوالات آیین‌ نامه اصلی - تست درایوینگ 

    چگونه عملکرد خود را در پاسخ به سوالات آئین‌نامه اصلی بالا ببریم؟

    درصورتی‌که به‌دنبال اخذ گواهی نامه هستید، بدون شک اولین سد پیش پای شما مطالعه آئین‌نامه رانندگی است. نمونه سوالات آئین‌نامه رانندگی به صورت چهارگزینه‌ای پرسیده می‌شود و سبک سوالات در سال‌های مختلف تغییر اساسی نداشته است.

    سوالات آئین‌نامه اصلی در مقایسه با آئین‌نامه مقدماتی کمی پیچیده‌تر است و همچنین بخشی که مربوط به سوالات بخش آئین‌نامه است، به مجموعه سوالات اضافه شده؛ اضافه شدن بخش جدید در کنار عمیق شدن سوالات در مقایسه با نمونه سوالات آئین‌نامه مقدماتی همچنین فشردگی زمان برای شرکت در آزمون عملی و اصلی فشار مضاعفی به داوطلبان وارد می‌آورد که عملکرد آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

    در ادامه سعی داریم مواردی را به شما آموزش دهیم تا برای شرکت در آزمون آئین‌نامه اصلی آمادگی لازم را کسب کنید. راهکار افزایش آمادگی شرکت در آزمون آئین‌نامه بستگی به وضعیت فعلی شما دارد.

    افرادی که هنوز اول راه هستند و آزمون مقدماتی را مطالعه نکردند:

    در صورتی که وقت کافی دارید و هنوز مطالعه برای آزمون مقدماتی را هم آغاز نکرده‌اید، بهترین مرحله است برای درست شروع کردن. در ادامه راه شما باید به صورت عملی رانندگی را بیاموزید و در کنار آن برای آزمون اصلی نیز خود را آماده کنید. مرحله اول، مرحله کم فشاری است. شما می‌توانید از این فرصت برای مطالعه آزمون اصلی و مقدماتی همزمان استفاده کنید.

    نمونه سوالات آئین‌نامه اصلی به جز موارد فنی از نظر منابع با مقدماتی مشترک است. بنابراین در گام اول بهتر است تمامی نمونه سوالات آئین‌نامه رانندگی که بین این دو آزمون مشترک است، را بررسی کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که زمان دارید به روش زیر مطالعه کنید:

    مطالب جزوه یا کتاب آئین‌نامه که در اختیار دارید به‌صورت روزنامه‌وار و خیلی سریع بخوانید. در این مرحله لازم نیست هیچ چیز را حفظ کنید یا تمامی مفاهیم را یاد بگیرید. تنها کافیست که نگاهی به مطالب بیندازید.

    سپس بهتر است دو یا سه نمونه سوالات آئین‌نامه اصلی را مطالعه کنید. این کار به شما کمک می‎‌کند که با شیوه طراحی سوالات آشنا شوید.

    در مرحله بعدی به سراغ یافتن پاسخ سوالات در جزوه اصلی باشید. پس از مطالعه هر سوال به سراغ کتاب آئین‌نامه بروید و بخش مربوط به آن را مطالعه کنید و علامت‌گذاری کنید. پیشنهاد ما این است که به جای آنکه روی خواندن خط به خط آئین‌نامه وقت بگذارید، روی نمونه سوالات آئین‌نامه اصلی تمرکز کنید و تنها بخش مربوط به پاسخ این سوالات را در کتاب مطالعه کنید.

    پس از آنکه 4 آزمون را مطالعه کردید و پاسخ‌های مربوط به آن علامت‌گذاری شد، با ذهنیتی که از طراحی سوالات پیدا کردید مجدد کتاب آئین‌نامه را مطالعه کنید ولی این بار مانند طراحان سوال فکر کنید. تصور کنید قرار است سوال طرح کنید و بخش‌های مهم را بیش‌تر مورد توجه قرار دهید.

    در آخر کتاب آئین‌نامه را کنار بگذارید و به سراغ نمونه سوالات آیین‌ نامه رانندگی بروید. هر آزمون را در وقت مشخص شده پاسخ دهید و سپس به سراغ پاسخ‌نامه بروید و ایرادات خود را برطرف نمایید. پس از آزمون 6 شما آمادگی کافی را کسب کرده‌اید. حالا نوبت به انجام کارهایی است که باعث می‌شود مطالبی که آموختید از یادتان نرود.

    روش اول برای ماندگاری مطالب در ذهن حل کردن سوالاتی است که کمی از سطح آزمون بالاتر باشد. همانطور که می‌دانید سوالات آیین نامه اصلی از سطح آزمون مقدماتی بالاتر است. به شما پیشنهاد می‌کنیم چندین مورد از نمونه سوالات آئین‌نامه رانندگی در بخش اصلی مطالعه کنید، این کار علاوه بر ماندگار شدن مطالب در ذهن به آمادگی شما برای آزمون اصلی کمک می‌کند.

    روش دوم برای ماندگار شدن مطالب در ذهن یادداشت برداری از نکات مهم است. زمانی که پاسخ‌نامه‌ها را چک می‌کنید، نکات مربوط به هر سوال را به صورت خلاصه یادداشت کنید. پس از پایان مطالعه شما مجموعه‌ای کم حجم از تمامی نکات سوالات در اختیار دارید که می‌توانید پیش از آزمون مروری کوتاه بر آن‌ها داشته باشید. به این ترتیب از فراموش شدن نکات جلوگیری می‌شود.

    آخرین مرحله انجام آزمون آزمایشی است. سه نمونه از جدیدترین نمونه سوالات آیین نامه که در اختیار دارید را انتخاب کنید و سعی کنید شرایط آزمون را شبیه سازی کنید. همان محدودیت زمانی و موقعیت مشابه آزمون را ایجاد کنید و خود را در این شرایط محک بزنید تا استرس شما کاهش یابد. پس از پایان آزمون‌ها حتما پاسخ‌نامه را چک کنید.

    نکته‌ای که باید به آن توجه ویژه نشان داد آن است که در هنگام مطالعه برای آزمون مقدماتی، نمونه سوالات آئین‌نامه اصلی را نیز مطالعه کنید. در این مرحله بهترین فرصت است که مهارت لازم برای پاسخ‌دادن به سوالات اصلی را نیز بدست آورید.

    افرادی که زمان طولانی برای مطالعه آزمون اصلی ندارند:

    اگر هیچ کدام از بخش‌های مربوط به سوالات آزمون اصلی را مطالعه نکردید و  در شرایطی هستید که زمان خیلی طولانی برای مطالعه ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از آنکه به سراغ کتاب آئین‌نامه بروید، به سراغ سوالات آئین‌نامه اصلی بروید. این سوالات نشان خواهد داد که تفاوت آزمون اصلی و مقدماتی چیست. پیش‌تر مطالب را از آزمون مقدماتی به یاد دارید و تنها باید برای خواندن بخش فنی اقدام کنید.

    پس وقت را تلف نکنید، با مطالعه نمونه سوالات آئین‌نامه اصلی متوجه شدید که به چه شیوه‌ای سوال طرح می‌شود. بخش فنی را باز کنید و به دقت مطالعه کنید و زیر نکات مهم خط بکشید. همواره تصور کنید که قرار است طراح سوال باشید، مانند یک طراح به مطالب نگاه کنید و نکات را بیرون  بکشید. سپس به صورت مجزا به 8 نمونه از سوالات آئین‌نامه اصلی در بخش فنی پاسخ دهید. سوالات فنی تعداد زیادی را شامل نمی‌شود و به سرعت می‌توانید  به این بخش مسلط شوید.

    پس از تسلط بر بخش فنی به سراغ نمونه سوالات آئین‌نامه اصلی رانندگی بروید و نمونه سوالات را یک به یک حل کنید. نکات سوال را دریابید و مجدد به سراغ جزوه اصلی بروید و اگر نکته سوال از یادتان رفته آن را مرور کنید. سپس به سراغ سوال بعدی روید و به همین شیوه عمل کنید. سعی کنید در حین مطالعه خلاصه برداری کنید تا پیش از امتحان نگاهی به آن بیندازید.

    در آخر هر تعداد از آزمون‌های آزمایشی که می‌توانید را بررسی کنید. خود را در شرایط آزمون قرار دهید و در زمان مشخص پاسخ دهید. حتما پاسخ‌نامه را بررسی کنید و به دنبال سوالات اشتباه خود بگردید و سوالاتی که بلد نبودید علامت‌گذاری کنید. پس از انجام 5 آزمون، تنها به سراغ سوالاتی که اشتباه پاسخ دادید بروید و چندبار آن‌ها را مرور کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو