فونیکسریمکسبهتام

گزارش هفتگی بورس- خودرو؛

هیجان منفی، خودرویی ها را از از عرش به فروش کشاند!

عصر خودرو- در چهارمین روز کاری این هفته با افت شدید صنایع بورسی، گروه خودور نیز که یکه تاز تا حوالی ۲۶ هزار واحدی شدن شاخص پیش رفته بود، افت شدید و کم سابقه ای رقم زد، با این وجود انتظار می رود این هیجان منفی در اولین روز کاری هفته بعد فروکش کرده و شاهد بهبود معاملات باشیم.

هیجان منفی، خودرویی ها را از از عرش به فروش کشاند!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اولین روز کاری هفته عمده نمادهای گروه صف خرید داشتند از این روز شاخص خودروییها با جهش 863 واحدی معادل 3.66 درصدی در ارتفاع 24 هزار واحد و 399 واحد ایستاد.
    روز دوم هم خودروییها پرتقاضا و صف خرید بودند تا جاییکه شاخص جهش فوق العاده 976 واحدی را تجربه کرد. در این روز خموتور 12 درصد، خاذین 10 درصد و خنصیر 7 درصد رشد کردند. نمادهای خساپا و خودرو نیز با رشد حوالی 5 درصد به ترتیب 1,459 ریالی و 3,470 ریالی شدند. به این ترتیب خوساز و خاهن تنها نمادهای با افت قیمتی بودند. 
    در سومین روز معاملاتی شاخص گروه خودرو علی رغم شروع هیجانی و منفی گروه که در واکنش به جو منفی کل بازار بود، نهایتا توانست به رشد خود ادامه دهد. با این وجود خساپا منفی متعادل شد و در قیمت 1,409 ریال معاملاتش را پایان برد.
    در جریان داد و ستدهای چهارمین روز کاری هفته گروه خودرو نیز به پیروی از جو منفی بازار با فروشهای هیجانی همراه شد تا جایی که شاخص گروه 777 واحد اصلاح کرد و به ارتفاع 24 هزار و 806 واحد رسید. همانطور که درنمودار نیز ارائه شده ارزش معاملات در این روز افت شدید و کم سابقه ای را تجربه کرد.
    آخرین روز کاری،  نماد خودرو که در کنفرانس اطلاع رسانی از احتمال برنامه افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی ها خبر داده بود بازگشایی و افت 9 درصدی به همراه صف فروش را تجربه کرد. خساپا نیز صف فروش با افت 5 درصدی تجربه کرد هرچند در لحظات اخیر صف هردو جمع شد و در قیمتهای 1,317 ریال و 3,276 ریال معاملاتشان را خاتمه دادند. سایر نمادها نیز صف فروش و  منفی بودند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو