فونیکسریمکسبهتام

فرمانده انتظامی کرمان:

یک میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در کرمان کشف شد

عصر خودرو- فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف یک میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق طی امسال در این استان خبر داد.

یک میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در کرمان کشف شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، رضا بنی اسدی فر صبح شنبه در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در استان کرمان به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: نیروی انتظامی از نقطه صفر مرزی با تمام اقدامات اطلاعاتی، عملیاتی و سخت افزاری خود تا عمق جامعه و حتی در فضای مجازی با معضلاتی که به امنیت اقتصادی جامعه لطمه می‌زند، مقابله می‌کند.

    وی افزود: مقام معظم رهبری دو روز پیش در همایش بسیجیان در ا آزادی فرمودند «اگر سلاح رسانه مدیریت نشود و اقدامات پیشگیرانه در این حوزه متمرکز نشود و اگر سیستم‌های امنیتی به این مقوله توجه نکند، مانند سلاح شیمیایی است. سلاح شیمیایی توپ، تانک و مسلسل را از کار نمی اندازد اما نیروی انسانی را از پای در می آورد».

    بنی اسدی فر ادامه داد: ناگزیریم متناسب با تهدیدات علیه کشور توانمندی، تجربه، تخصص و نیازهای آموزشی خود را به روز رسانی کنیم تا بتوانیم از عهده موضوعات امنیتی جامعه بر آییم.

    فرمانده انتظامی استان کرمان: تاکنون پلیس توانسته است با 19 مجموعه تخصصی خود در حوزه های سخت افزاری، نرم افزاری، تحقیقات و پژوهش اقداماتش را در حیطه نیازهای مرتبط با جامعه عملیاتی کند.

    وی گفت: در نا آرامی های دی ماه سال گذشته به رغم اینکه پلیس سلاح به دست بود اما با سعه صدر، خویشتن داری، محبت و صمیمیت و در کمال اقتدار با حمایت های شورای تامین استان کرمان بحران را مدیریت کرد.

    بنی اسدی فر تصریح کرد: به رغم اینکه همکاران ما در این جریان آسیب دیدند اما به نحوه شایسته توانستند صف مردم را از بزهکاران جدا کنند و به رغم این نا آرامی ها به گفته مسئولان قضائی نیروهای مسلح حتی یک مورد شکایت از نیروی انتظامی استان در مراجعه قضائی نداشته ایم.

    فرمانده انتظامی استان کرمان عنوان کرد: در سال جاری به رغم فراخوان و تلاش همه جانبه دشمنان و تبلیغات زیاد مردم با پلیس همکاری و صف خود را از معاندان جدا کردند.

    بنی اسدی فر تصریح کرد: نزدیک به 14 هزار کامیون‌دار بومی استان کرمان هستند و به دلیل مشکلات به حقی داشتند در سال جاری تحصن کردند. جلسات متعددی با دستگاه های متوالی برگزار کردند و همکاران ما به خوبی توانستند وضعیت موجود را مدیریت کنند. دستگاه‌های متولی این امر هم اقدامات لازم برای رفع مشکلات این صنف را به خوبی انجام دادند.

    وی عنوان کرد: استان کرمان به عنوان معین سوخت رسانی به استان های همجوار خود است و همکاران من در زمینه اسکورت خودروهای سوخت رسان اقدامات موثر و مفیدی را انجام داده اند و خدمات مضاعفی در طول شبانه روز در این زمینه انجام دادند که خارج از شرح وظایف جاری خوشان بوده است.

    فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: کرمان بزرگترین استان کشور است که مهم ترین اولویت های امنیتی که در سراسر کشور وجود دارد بخشی از آن در استان کرمان وجود دارد.

    وی تصریح: پلیس باید پاسخگوی تمامی نیازهای مردم باشد که تاکنون توانسته ایم به خوبی با تمرکز بر شناسایی نقاط تهدید، تمرکز بر خروج عوامل جرم از چرخه، شرایط نسبی را فراهم کند.

    بنی اسدی ادامه داد: از مهرماه سال گذشته تاکنون حدود 4 درصد قتل‌های عادی، 43 درصد قتل‌های مسلحانه، 6 درصد آدم‌ربایی در سطح استان کاهش یافته است.

    وی با اشاره به کشف بیش از 104 تن انواع مواد مخدر و بیش از یک میلیون و 700 هزار لیتر سوخت قاچاق گفت: مقدار قابل توجهی سلاح غیرمجاز در حین ماموریت های پلیس کشف شده است.

    بنی اسدی در خصوص ورودی پرونده ها به رده های مختلف نیروی انتظامی گفت: 153 هزار پروند از مهر ماه سال گذشته تاکنون بوده است.

    فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: از مهرماه سال گذشته تاکنون 80 درصد کشف جرائم رایانه ای، 95 درصد کشف آدم ربائی، 90 درصد کشف قتل، 60 درصد کشف سرقت، 64 درصد کشف سرقت های مهم، 65 درصد کشف سرقت موتورسیکلت افزایش یافته است.

    وی گفت: برای آرامش مردم طرح تجمیع 110 را اجرا کرده ایم و در تمامی نقاط استان با مرکز 110 تماس بگیرد در مرکز استان به آن جواب داده می شود و از مرکز استان گروه های عملیاتی را مدیریت می شود که با نظارت و کنترل ایجابی متناسب شرایط احساس امنیت و رضایت مندی مردم افزایش می یابد.

    بنی اسدی فر تا کیدکرد: در شبانه روز بیش از 9 هزار تماس با سامانه 110 استان تماس گرفته می شود که همکاران پاسخگوی این تماس ها هستند. بیش از 33 درصد این تماس ها عملیاتی می شود و حدود 64 درصد این تماس‌ها نیز راهنمایی و مشاوره است.

    وی افزود: 800 هزار دستگاه  خودرو دارای پلاک در استان کرمان وجود دارد و از مهر ماه سال گذشته تاکنون 50 هزار خودرو در استان پلاک گذاری و در یکسال گذشته 90 هزار پلاک خورو در سطح استان کرمان تعویض شده است.

    بنی اسدی فر عنوان کرد: در سطح استان کرمان 220 هزار موتور سیکلت پلاک گذاری شده اند و در طول یکسال گذشته 5 هزار موتور سیکلت پلاک گذاری شده اند. همچنین دو میلیون و 300 هزار گواهی نامه اعم از پایه یک و دو و همچنین موتورسواری در استان کرمان صادر شده است

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو