فونیکسریمکسبهتام

بر اساس تصمیم کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران:

هیچ دستگاهی حق عدول از قانون هوای پاک را ندارد

عصر خودرو- مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران گفت: تبیین آیین‌نامه‌های قانون هوای پاک از جمله موضوعات مطرح شده بود. تخطی از این قانون جرم و بری آن مجازات تعیین شده است. سازمان حفاظت محیط زیست نیز بدون هرگونه مسامحه در راستای اجرای کامل قانون ورود پیدا خواهد کرد و هیچ دستگاهی حق عدول از این قانون را ندارد.

هیچ دستگاهی حق عدول از قانون هوای پاک را ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، کیومرث کلانتریدرحاشیه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران - که پیش از ظهر امروز در استانداری تهران برگزار شد - با اشاره به مصوبات آن اظهارکرد: امروز موضوع اتصال معاینه فنی خودروهای سنگین به سامانه «سیمفا» (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) بررسی و مقررشد در جلسه‌ای که به‌طور اختصاصی در خصوص این موضوع فردا در وزارت کشور برگزار خواهد شد تصمیمات نهایی اتخاذ شود سپس کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران پیگیری لازم درخصوص تسریع در اجرای این مصوبه را به انجام رساند.

    وی افزود : درحال حاضر سامانه «سیمفا» تنها معاینه فنی خودروهای سبک را پوشش می دهد وتاکید ما بر این است که معاینه فنی خودروهای سنگین نیز به این سامانه افزوده شود.

    کلانتری ادامه داد: موضوع دیگری که در این نشست بررسی شد طرح ساماندهی ناوگان بار و مسافر دیزل درون شهری مبتنی بر پیمایش و طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده بود که در وزارت کشور این طرح ساماندهی با دو موضوع صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش آلودگی های محیط زیستی آغاز شده است و این طرح درحال حاضر از جایگزینی خودروهای نو به جای فرسوده تا جایگزینی خودروهای تجاری همچنین مدیریت بر مصرف سوخت را در حال انجام دارد و بر مبنای گزارش ارائه شده مقرر شد خروجی اجرای این طرح در جهت حفظ محیط زیست و کاهش بارآلودگی های محیط زیستی باشد.

    دبیرکارگروه کاهش آلودگی هوا با اشاره به اینکه پیگیری یکی از مصوبات قبلی درخصوص معاینه فنی موتورخانه دستگاه‌های دولتی از موضوعات دیگر این جلسه بود، اظهارکرد:اداره کل استاندارد برمبنای قانون هوای پاک تکلیف دارد که موتورخانه‌های شهر تهران با اولویت فازاول روی دستگاههای دولتی را تست و آزمایش کند.

    وی در ادامه گفت: در این جلسه بر همکاری دستگاه‌های اجرایی برای اجرای این طرح با توجه به آغاز شش ماهه دوم سال و افزایش بار آلاینده‌های محیط زیستی تاکید فراوانی شد و دستگاه‌هایی که این همکاری را در راستای اجرای این طرح نداشته باشند حتما سازمان برنامه و بودجه از طریق مدیریت و تخصیص اعتبارات ، موضوع الزام این دستگاه‌ها را در این خصوص پیگیری خواهد کرد.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین به گزارش رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت درخصوص پیگیری‌های افزایش سهم خودروهای تجاری با اولویت اتوبوس و کامیون برای کلانشهر تهران اشاره و اظهارکرد: بر اساس این گزارش وزارتخانه مربوطه اولویت اختصاص و سرعت در تحویل این خودروها را به شهر تهران داده است که این موضوع می تواند نوید بخش افزایش اتوبوس‌های گازسوز برای جایگزینی در سیستم فرسوده ناوگان حمل و نقل عمومی تهران باشد.

    کلانتری افزود: آخرین موضوعی که در جلسه امروز به آن پرداخته شد، بحث تبیین آیین‌نامه‌های قانون هوای پاک بود که این قانون مرداد 96 تصویب و ابلاغ شد و ایین نامه های اجرایی آن باید تدوین می شد.

    وی ادامه داد : تاکنون شش آیین‌نامه و دستورالعمل ضوابط برای این قانون تدوین شده و به تصویب دولت رسیده است و در آن تکالیفی برای دستگاه های اجرایی وجود دارد و 26 دستگاه مسئولیت قانونی دارند و نظارت بر اجرای آن هم به عهده سازمان محیط زیست است. در این راستا ما باید هم به دولت و هم به مردم گزارش دهیم که چه دستگاهی به تکالیف خود عمل کرده‌اند و چه دستگاه‌هایی در انجام تکالیف خود کوتاهی کرده‌اند.

    به گزارش روابط عمومی محیط زیست استان تهران،کلانتری درپایان تاکید کرد: در قانون هوای پاک جرم‌انگاری نسبت به این تکالیف قانونی دیده و تخطی از این قانون جرم و مجازات برای آن تعیین شده است و سازمان حفاظت محیط زیست بدون هرگونه مسامحه در راستای اجرای کامل قانون ورود پیدا خواهد کرد و هیچ دستگاهی حق عدول از این قانون را ندارد و قابل گذشت نیست.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو