فونیکسریمکسبهتام

در جلسه کاهش آلودگی هوای استان تهران مطرح شد؛

۷۰درصد خودروهای گازوییل سوز تهران فرسوده است

عصر خودرو- در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران مطرح شد، که ۷۰درصد خودروهای گازوییل سوز تهران فرسوده است و پیشنهاد نوسازی ۵ هزار اتوبوس در شهر تهران داده شده است.

۷۰درصد خودروهای گازوییل سوز تهران فرسوده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، ظهر شنبه جلسه کارگروه مقابله با آلودگی هوای استان تهران برگزار شد.

    مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران در این جلسه طی سخنانی گفت: اجرای طرح نوسازی ناوگان و بازسازی خودروهای فرسوده یک ضرورت در برهه فعلی است، که با 2 هدف محیط زیستی و کاهش آلودگی هوا و نیز ایجاد تحول در اقتصاد و پویایی صنعت خودرو باید صورت بگیرد.

    یدالله صادقی اضافه کرد: طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با سازمان توسعه و گسترش صنایع ایران است و سهمی که برای اتوبوس‌های شهری قائل شده بیشتر متعلق به اتوبوس‌های گازسوز در تهران است و برای تخصیص سهم بیشتر به تهران به ویژه برای اتوبوس‌های گازسوز نامه‌نگاری‌ها و مکاتبات انجام شده است.

    وی گفت: 5 هزار اتوبوس برای نوسازی پیشنهاد شده که در مورد تخصیص سهم بیشتر موافقت شده ولی در مورد تعداد منتظر اعلام نتیجه هستیم.

    درخواست اتصال اطلاعات معاینه فنی خودروهای سنگین به بانک اطلاعات پلیس

    بررسی نحوه اجرای معاینه فنی خودروهای سنگین در ناوگان حمل و نقل تهران از مواردی بود، که در دستور جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان قرار داشت و  در این جلسه گزارشی در خصوص حمل و نقل و هماهنگی مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین ارائه شد.

    براساس گزارش ارائه شده طبق آیین نامه ، سامانه « سیمفا» برای ارائه معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین در نظر گرفته شده است.

    قدیری، نماینده امور اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین در این جلسه با بیان این که از سال 93 تاکنون مراکز معاینه فنی خودروهای سبک به سامانه « سیمفا» متصل است، گفت:  اما خودروهای سنگین از طریق سامانه راهداری معاینه فنی دریافت می کنند و براساس مکاتبات انجام شده قرار است راهداری نیز در ارائه معاینه فنی به خودروهای سنگین به سامانه « سیمفا» متصل شوند و طی جلسه ای که قرار است در وزارت کشور و با حضور مسئولان راهداری برگزار شود این موضوع تصمیم گیری خواهد شد.

    رستگاری،معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه سامانه راهداری برای معاینه فنی خودروهای سنگین سامانه مناسبی است گفت: نیاز است تا اطلاعات خودروهای سنگینی که شرایط دریافت معاینه فنی را ندارند به بانک اطلاعات پلیس (سامانه سیمفا) متصل باشد درحالیکه سامانه راهداری این امکان را ندارد و این خودروها مشمول جریمه نمی شوند.

    بیش از 70 درصد خودروهای گازوییل سوز تهران فرسوده هستند

    مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان تهران نیز در پایان این جلسه در جمع خبرنگاران خواستار انجام به موقع تکالیف در زمینه اجرای قانون هوای پاک از سوی 26 دستگاه متولی شد و افزود: اداره کل محیط زیست وظیفه کنترل و گزارش انجام به موقع این تکالیف را دارد.

    کیومرث کلانتری با بیان این که سازمان استاندارد استان تهران متولی کنترل میزان آلایندگی موتورخانه های دستگاه های دولتی است، در جلسه امروز قرار شد، دستگاه های دولتی با سازمان استاندارد همکاری کند، چرا که این اقدام بر اساس قانون هوای پاک انجام می شود.

    وی با بیان این که اطلاعی از میزان سهمیه تهران در نوسازی خودروهای تجاری اعم از کامیون، اتوبوس و مینی بوس ندارم، گفت: برای کل کشور در سه سال اجرای این طرح 200 هزار خودروی تجاری در نظر گرفته شده است.

    وی افزود: این میزان یعنی تقریبا سهمیه هرسال 67 هزار دستگاه می شود، باید بدانیم، خودروهای گازوییل سوز بیشترین آلودگی را در تهران ایجاد می کنند و بیش از 70 درصد این خودروها فرسوده هستند که باید نسبت به نوسازی این ناوگان اقدام عاجل کرد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو