فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع:

افزایش قیمت خودرو در بازار ناشی از سوء مدیریت خودروسازان است

عدم عرضه خودرو به بازار زمینه جولان دلالان را فراهم کرد

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: بخشی از افزایش قیمت خودرو در بازار طی روزهای اخیر ناشی از جولان دادن دلالان در بازار و بخش مهم‌تر آن به سوء مدیریت در صنعت خودرو باز می‌گردد.

افزایش قیمت خودرو در بازار ناشی از سوء مدیریت خودروسازان است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، رضا انصاری در خصوص افزایش قیمت لوازم یدکی و خودرو در بازار، اظهار داشت: افزایش قیمت‌ها در بازار مبتنی بر رفتار دلالان بود یعنی افزایش قیمت‌های چشمگیر و زیادی که در بخش خودرو طی ماه‌های اخیر مشاهده کردیم غیر منطقی بوده است.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از افزایش قیمت خودرو در بازار طی روزهای اخیر ناشی از جولان دادن دلالان در بازار و بخش مهم‌تر آن به سوء مدیریت در صنعت خودرو باز می‌گردد، گفت: سوء مدیریت صنعت خودرو در دو بخش قابل بررسی است.

    نماینده مردم داراب و زرین دشت با اشاره به اینکه سوء مدیریت ریشه داری که در بخش خودرو وجود دارد به ساختار صنعتی و مالکیت بنگاه‌های کشور بازمی‌گردد، ادامه داد: متاسفانه ساختار مالکیت و ساختار صنعتی بنگاه‌های مهم خودروساز مانند ایران‌خودرو و سایپا به گونه‌ای است که هیچ زمانی خود را در میدان رقابت واقعی احساس نمی‌کنند به همین دلیل هیچ زمانی به سمت توسعه تکنولوژ‌ی‌های بومی و افزایش توانمندی‌های داخل حرکت نکرده‌اند تا بتوانیم صاحب تکنولوژی شویم و بخش تحقیق و توسعه را فعال کنیم و با طراحی، مهندسی و خلق تکنولوژی‌ باعث افزایش رقابت شوند.

    وی با تاکید بر اینکه از گذشته بنگاه‌های کشور به‌صورت غیر رقابتی فعالیت می‌کنند و انحصاری در صنعت شکل گرفته است، عنوان کرد: انحصار شکل گرفته در بخش صنعت خودرو موجب فضایی شده است که بنگاه‌های خودروساز کشوردر آن مسئولیت پذیر نیستند و این موضوع باید اصلاح شود.

    ارائه طرح جامع خودرو از وظایف دولت است

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر به فکر آینده صنعت خودرو و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان هستیم باید مجلس و دولت به این بخش کمک کنند، تصریح کرد:از مدت‌ها پیش وزارت صنعت، معدن و تجارت باید طرح جامع خودرو را آماده می‌کرده و این موضوع بر اساس مصوبه مجلس جزء تکالیف دولت است.

    انصاری با اشاره به اینکه باید به سمت افزایش توان تولید داخل حرکت کنیم و توان رقابت بنگاه‌ها را ارتقاء دهیم، اضافه کرد: بخش دیگر سوء مدیریت مقطعی است و در مقطع زمانی اخیر شاهد بوده‌ایم که خودروسازان به بازار، خودرو ارائه نمی‌کنند در حالی که ایران‌خودرو و سایپا توان عرضه خودروی به روز در بازار را دارند و می‌توانند روزانه خودرو به بازار تزریق کنند، عدم عرضه خودرو توسط خودروسازان باعث شرایطی شد که دلالان در بازار جولان دهند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه امیدواریم با تدابیری اندیشیده شده در دولت و مجلس شاهد واقعی شدن قیمت‌ها باشیم، خاطرنشان کرد: قیمت کارخانه محصولات که مربوط به قبل از گران شدن ارز است واقعی نیست از سوی دیگر قیمت‌های موجود در بازار نیز واقعی نیستند، باید ضمن رعایت حقوق شهروندان مراقب باشیم به خودروسازان علی رغم انتقادهایی که به آنها وارد است نیز آسیبی نرسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو