فونیکسریمکسبهتام

توسط ایساکو:

مرحله دوم بزرگ‌ترین آزمون سراسری حوزه خدمات پس از فروش کشور، از فردا برگزار می‌شود

عصر خودرو- مرحله دوم و کتبی آزمون مهارت‌سنجی سراسری پرسنل نمایندگی‌های مجاز ایران خودرو در حوزه خدمات پس از فروش، چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

مرحله دوم بزرگ‌ترین آزمون سراسری حوزه خدمات پس از فروش کشور، از فردا برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو (ایساکو) در دهمین سال برگزاری این امتحان، 5400 نفر به صورت همزمان در دو نوبت صبح و عصر، در روزهای هجدهم و نوزدهم مهرماه در 20 حوزه دانشگاه فنی و حرفه‌ای سراسر کشور به رقابت خواهند پرداخت.

    آزمون امسال، به شکل سوالات «چهار مرحله‌ای و چند گزینه‌ای» طرح شده و منابع طراحی آن، مشتمل بر «جزوات آموزشی»، «مستندات فنی» و «مهم‌ترین ایرادهای ثبت شده در سامانه امور مشتریان» است و با چنین برنامه‌ای برای طرح سوالات، سنجش مهارت‌های پرسنل به بهترین شکل انجام خواهد شد.

    منظور از سوالات چهار مرحله‌ای در آزمون به این مفهوم است که پاسخ‌دهندگان ابتدا باید، متن پرسش‌های آزمون را درک کنند. این پرسش‌ها، از طریق شبیه‌سازیِ ایرادهای مطرح شده توسط مشتریان طراحی شده است. سپس بر مبنای آن، سیستم و قطعات مرتبط با ایراد را شناسایی کرده، آن‌گاه چگونگی عیب‌یابی را به نحو صحیح تبیین، و بعد تشریح کنند چگونه با استفاده از ابزار و تجهیزات موجود در نمایندگی و دستگاه‌های عیب‌یاب و مستندات آموزشی، نسبت به رفع ایراد مربوط اقدام می‌کنند. در مرحله پایانی نیز لازم است به این سوال که چگونه از رفع کامل ایراد خودرو قبل از ترخیص، اطمینان می‌یابند پاسخ دهند.

    به دلیل اهمیت بسیار بالای رضایت‌‌مندی مشتریان گروه صنعتی ایران‌‌خودرو، طراحی سوالات در این آزمون با دقت بسیار بالا و با حساسیت ویژه‌ای در کارگروه‌های مختلف طرح شده است، تا به شکلی کامل، دانش و اطلاعات فنی شرکت‌کنندگان را ارزیابی کند؛ و استادکاران و کارشناسان فنی به توجه به امتیاز خبرگی به دست آمده از نتایج آزمون، در جایگاه‌های بالاتر خدماتی قرار گیرند.

    همچنین در این مسابقه سراسری، 6 دفترچه سوال برای پنج پست کاری (دو دفترچه برای کارشناسان فنی و یک دفترچه برای استادکاران مکانیک، برق، تعلیق و گازسوز) تدارک دیده شده است تا تمام مشاغل به سوالات مورد نیاز در خصوص مهارت‌های خود پاسخ دهند. بیش از 50 ناظر نیز بر اجرای دقیق آزمون در حوزه‌ها نظارت کامل خواهند داشت.

    هدف از برگزاری این آزمون علاوه بر ایجاد انگیزه و رقابت بین پرسنل، بررسی نیازمندی‌های آموزشی جدید در حوزه شبکه خدمات پس از فروش و ارتقای سطح مهارتی بر اساس نتایج  آن است که در نهایت منجر به افزایش میزان رضایت مشتریان از بدو ورود به تعمیرگاه تا زمان ترخیص خودرو شود.

    گفتنی است مرحله اول این آزمون مربوط به مدیران خدمات پس از فروش، کارشناسان امور مشتریان، کارشناسان پذیرش و مسئول انبار بوده و در هفته گذشته به شکل الکترونیکی برگزار شد و در مرحله دوم آزمون که به صورت کتبی برگزار می‌شود، کارشناسان و استادکاران فنی (مکانیک، برق‌کار، گازسوزکار و تعلیق‌کار) حضور خواهند یافت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو