فونیکسریمکسبهتام

وزیر صنعت سوریه:

قیمت خودروهای ایرانی مناسب است

عصر خودرو- 'مازن یوسف' وزیر صنعت سوریه گفت: قیمت خودروهای شرکت ایرانی (سیامکو) مناسب است و اخیرا ۳۳۸ دستگاه خودروی پژو وارد این کشور شده است.

قیمت خودروهای ایرانی مناسب است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سیامکو بزرگ ترین سایت تولیدی ایران خودرو در خارج از کشور است که در گذشته انواع سمند را با نام 'شام' تولید می کرد.
    یوسف در گفت و گو با روزنامه الوطن سوریه افزود: براساس اسرار دولت سوریه بر اهمیت همکاری و هماهنگی میان دو طرف سوری و ایرانی در چارچوب مجموعه ایران خودرو که سهامدار شرکت سیامکو است، این وزارتخانه پیگیر کار این شرکت بوده که هم اینک وضعیت خوبی دارد.
    وی بیان کرد: به زودی خودرو پالمیرا(دنا) با گیربکس اتوماتیک و گنجایش 1600 سی‌سی و با استانداردهای بالا وارد بازار سوریه می شود.
    وزیر صنعت سوریه تصریح کرد: شرکت ادا موتورز جای شرکت السلطان را گرفته و 25 درصد سهام آن را در اختیار دارد، دولت سوریه 35 درصد و شرکت ایران خودرو نیز 30 درصد از سهام شرکت سیامکو متعلق به این شرکت است.
    یوسف تصریح کرد: همکاری مستمری میان دو طرف در جریان است به طوری که اخیرا تعدادی خودرو جدید پژو با گنجایش 1600 سی سی و گیربکس اتوماتیک وارد شد و برای واردات گروه دیگری از این خودروها نیز به زودی توافق می شود.
    وی افزود: سیامکو هم اکنون در حال توسعه خطوط تولید است تا بتواند انواع دیگری از خودروها به ویژه خودروهای شاسی بلند، کامیون و وانت را تولید کند.
    وزیر صنعت سوریه ادامه داد: مجوز راه اندازی خط مونتاژ جدید خودروها در همین شرکت، با همان ظرفیت یعنی 10 هزار خودرو در سال در سوریه دریافت شده است.
    وی گفت: این شرکت هم اکنون در حال بازسازی سالن های خدمات پس از فروش است تا شهروندان سوری بتوانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
    یوسف اظهار داشت: برای تامین قدرت رقابت شرکت سیامکو در بازار تا رسیدن به سطح بهتر نیز توافق شد و این کار قرار است با توسعه تولیدات کنونی و تولید نمونه های جدید که بتواند خواسته و تقاضای شهروندان سوری را برآورده کند، انجام شود.
    وی بیان کرد: شرکت سیامکو برای متنوع شدن تولیدات خود و افزایش آن برنامه ریزی می کند و این وزارتخانه امیدوار است بتواند با تولید قطعات خودرو در داخل این صنعت را بومی سازی کند.
    وی درباره قیمت خودروها نیز گفت: هم اکنون نمی توانیم قیمت خودروهای جدید را تا زمانی که بررسی‌های همه هزینه ها انجام شود، اعلام کرد.
    وزیر صنعت سوریه قول داد که قیمت ها، استانداردها و امنیت و قدرت خودروها مناسب و پاسخگوی نیازهای شهروندان سوری باشد.
    یوسف افزود: شرکت سیامکو هم اکنون برای همکاری های جدید با ایران خودرو تلاش می‌کند و در آینده نیز همکاری های جدید دیگری با طرف ایرانی انجام می دهد.
    وی اظهار داشت: این شرکت نیز برای همکاری جدی است و برای تولید 42 خودرو توافق کرده و این تولید به زودی توسط شرکت سیامکو انجام می شود.
    وزیر صنعت سوریه تاکید کرد: زمینه های همکاری میان ایران و سوریه بسیار زیاد و متنوع است و هم اکنون گفت وگوهایی با شرکت سیفکو در حال انجام است و دو طرف سفرهایی برای برقراری روابط و همکاری انجام دادند.
    شهروندان سوریه دنا را با نام (پالمیرا)، رانا را با نام (شمرا) و سورن را با نام (شهبا) می شناسند.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو