فونیکسریمکسبهتام

برا ی افزایش سرمایه در گردش تولید محصولات ایران خودرو صورت گرفت؛

واگذاری ۴۵۷ میلیارد ریال سهام شرکت‌های زیرمجموعه ایران خودرو درنیمه نخست امسال

عصر خودرو-منابع حاصل از واگذاری سهام شرکت های زیرمجموعه ایران خودرو و املاک، صرف تامین نقدینگی برای سرمایه در گردش تولید محصولات، بازپرداخت تسهیلات دریافتی و کاهش هزینه های مالی، سرمایه گذاری جهت ارتقا و تولید محصولات جدید و در نتیجه افزایش سود آوری شرکت شده است.

واگذاری ۴۵۷ میلیارد ریال سهام شرکت‌های زیرمجموعه ایران خودرو درنیمه نخست امسال
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایکوپرس، از سال 92 تا نیمه نخست امنسال با توجه به بازاریابی های انجام شده، سهام تعداد 8 شرکت زیر مجموعه گروه به علاوه بخشی از سهام شرکتهای بورسی گروه، جمعا به مبلغ 057ر10 میلیارد ریال واگذار شده است.

    افزون بر این از سال 1394 تاکنون با شناسایی املاک مازاد در سطح شرکتهای گروه و ارزیابی آنها توسط کارشناسان رسمی دادگستری، تعدادی از املاک مازاد به مبلغ 461ر4 میلیارد ریال از طریق مزایده عمومی واگذار شده است.

    همچنین برای سال مالی 97 نیز تعدادی از شرکتهای زیر مجموعه و سهام مازاد 51 درصد شرکتهای بورسی گروه و تعدادی از املاک مازاد گروه در برنامه واگذاری قرار گرفته که از ابتدای سال تاکنون، بخشی از سهام شرکت های زیر مجموعه به مبلغ 457 میلیارد ریال و املاک مازاد به مبلغ 238 میلیارد ریال، جمعا مبلغ 695 میلیارد ریال واگذار شده است.

    در راستای مصوبات مجامع عمومی سهامداران و مصوبات هیات مدیره شرکت ایران خودرو، به منظور اصلاح ساختار بهینه اقتصادی گروه و پرتفوی سرمایه گذاری ها، تامین نقدینگی، بازپرداخت تسهیلات دریافتی و کاهش هزینه های مالی، تبدیل داراییهای راکد و غیر مولد به مولد، کسب بازده مطلوبتر از دارایی ها، کاهش هزینه ها، ارتقای توان رقابتی گروه صنعتی ایران خودرو و افزایش سود آوری، برنامه واگذاری سهام و املاک مازاد شرکتهای زیر مجموعه گروه در دستور کار قرار گرفته است.

    برهمین اساس،‌ شرکت های زیر مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو از منظر میزان اهمیت در زنجیره تامین و ساختار بهینه اقتصادی گروه، مورد بررسی قرار گرفته و به شرکت های استراتژیک (غیرقابل واگذاری) و غیر‌استراتژیک (قابل واگذاری) طبقه بندی شده است.

    شرکت های قابل واگذاری نیز در سه بخش شرکت های با بازدهی مطلوب، کم بازده و زیان ده مورد تفکیک و رتبه بندی شده و فرصت‌ها و تهدیدات واگذاری هر شرکت مورد بررسی قرار گرفته است. پس از اخذ مصوبه هیات مدیره شرکت ایران خودرو، اقدامات مربوط به قیمت‌گذاری سهام و دارایی‌های شرکت‌های بورسی و غیربورسی قابل ‌واگذاری، توسط کارشناسان رسمی دادگستری انجام شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو