فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد:

بیگانگی با حوزه آموزش علت درجا زدن صنایعی مانند خوروسازی

عصر خودرو- عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از ضعف ارتباط بین صنعت و دانشگاه، یکی از شرح وظایف اصلی وزارت علوم را ارتباط بین صنعت و دانشگاه دانست.

بیگانگی با حوزه آموزش علت درجا زدن صنایعی مانند خوروسازی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، داود محمدی  با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر حمایت بخش خصوصی یا دولتی از پایان نامه‌‎های علمی و دانشگاهی و حضور صاحبان صنایع در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: معضلات بسیاری در کشور وجود دارد که راه حل تمام این معضلات به در حوزه اقتصادی و اجتماعی از دانشگاه می‌گذرد.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه مجلس در قانون، الزامی متقن برای ارتباط بیشتر وزارت علوم با صنایع را قید کرده است، افزود: یکی از بندهای مهم در شرح وظایف وزارت علوم توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه بوده که متأسفانه به هیچ عنوان به آن توجه نشده است.

    محمدی افزود: اما متأسفانه به دلیل نبود نظارت این الزام قانونی سبک شمارده شده و ارتباط جدی بین دانشگاه و صنعت شکل نگرفته است.

    مراکز پژوهشی در کشورهای پیشرفته در اختیار صنایع است

    وی با اشاره به وضعیت پایان نامه‌های دانشگاهی و عدم ارتباط آن‌ با دانشگاه‌ها، تصریح کرد: بیگانگی صنعت و دانشگاه در ایران در حالی است که مراکز پژوهشی در بسیاری از کشورها در کنار صنایع قرار دارد و فقط برای رفع نیازهای صنعت و تولید مؤسسات پژوهشی تکثیر شده‌‎اند.
    البته همه الزامات قانونی برای رفتن دانشگاه و وزارت علوم به سمت صنعت و تولید است اما الزامی برای حرکت صنایع کشور به سمت دانشگاه در نظر گرفته نشده

    محمدی با انتقاد از پیدا نشدن حلقه مفقوده بین صنعت و دانشگاه با وجود الزامات قانونی و تأکیدات بزرگان کشور بر این مسئله پس از گذشت این همه سال، افزود: حضور دانشجویان در مراکز تحقیقاتی در حین تحصیل یکی از الزاماتی است که در بسیاری از دانشگاه‌ها به آن عمل نمی‎شود و در این زمینه سیستم آموزش عالی ما ضعف جدی دارد.

    عضو فراکسیون امید مجلس یادآور شد: از سوی دیگر فرهنگ ارتباط صنعت و دانشگاه نیز در دانشگاه‌‎های ما وجود ندارد و همین نبود ارتباط صنعت و دانشگاه موجب فاصله گرفتن دانشگاه از نیازهای روز کشور می‌‎شود.

    وی تأکید کرد: البته همه الزامات قانونی برای رفتن دانشگاه و وزارت علوم به سمت صنعت و تولید است اما الزامی برای حرکت صنایع کشور به سمت دانشگاه در نظر گرفته نشده و این یک ایراد جدی به حوزه صنعت کشور است.

    علت در جا زدن صنایعی مانند خودروسازی بیگانگی با حوزه پژوهش کشور است

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: علت عدم پیشرفت صنایع کشور و در جا زدن در بسیار از صنایع از جمله صنعت خودروسازی  همین بیگانگی با حوزه پژوهش و صنعت است که ضرورت آسیب شناسی در این حوزه و بازتعریف صنعت و دانشگاه به شدت احساس می‎شود./

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو