فونیکسریمکسبهتام

بزرگترین پل جهان اواخر امسال افتتاح می‌شود

تحقق رویای رانندگی روی دریا

عصر خودرو- به نظر می‌رسد که رویای چینی و هنگ‌کنگی‌ها پس از سالها درحال تحقق است و یکی از بزرگترین راه‌های مواصلاتی در جهان که سه منطقه هنگ‌کنگ، ماکائو و ژوهای چین را به یکدیگر متصل می‌کند، قرار است به زودی راه اندازی و افتتاح شود.

تحقق رویای رانندگی روی دریا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، با اینکه ایده و طرح‌ریزی این راه مواصلاتی مهم و شگفت‌انگیز به 1983 میلادی باز می‌گردد، اما آغاز این پروژه عملیاتی از سال 2003 میلادی کلید خورد و از آن سال تاکنون نیز که بیش از 15 سال می‌گذرد، مهندسان و متخصصان زبده‌ای در این پروژه تلاش‌های بسیار زیادی کرده‌اند تا این پل جاده‌ای و دریایی که سه منطقه ژوهای در چین، هنگ کنگ و ماکائو را به هم متصل می‌کند، در برابر زمین لرزه‌ای به بزرگی هشت ریشتر و طوفان‌های عظیم از مقاومت بالایی برخوردار باشد.

    این راه مواصلاتی که به شکل حرف انگلیسی Y است، بزرگترین راه مواصلاتی در جهان به شمار می‌رود که از مسیر جاده‌های، دریایی، زیردریایی و جزایر مصنوعی تشکیل شده است و این امکان را به مسافران و تاجران می‌دهد که به راحتی میان این سه منطقه رفت و آمد کرده و هزینه‌های تردد خود را به نصف کاهش دهند.
    البته پروژه ساخت بزرگترین راه مواصلاتی در جهان بدون چالش و انتقاد نیز نبوده است و بسیاری از آن بعنوان پل «اشک و خون» یاد می‌کنند چراکه بسیاری از رسانه‌های محلی از کشته و زخمی شدن خیل عظیمی از کارگران اهل هنگ‌کنگ و چین خبر داده بودند.

    مهندسان در ساخت این پل همچنین با چالش‌های بزرگی در خصوص زمین شناسی، آب و هواشناسی و مهندسی دریا و خاک روبرو بودند که حالا به نظر می‌رسد این پروژه پس از سالها تلاش مداوم و شبانه روزی و پشت سرگذاشتن تمامی موانع، سرانجام به مرحله بهره برداری رسیده و نزدیک شده است و بسیاری از مقامات چین از افتتاح و رونمایی از آن در اواخر سال جاری 2018 میلادی سخن گفته‌اند.
    رسانه‌های فرانسوی همچنین در خصوص عظمت سازه‌های پل مذکور گفته بودند که سازه و فلزهای بکاررفته در این پل به اندازه 20 برج ایفل است.

    این راه مواصلاتی که چین، هنگ کنگ و ماکائو را به یکدیگر متصل می‌کند، در اصل از راه زمینی (جاده‌ای)، تونل زیردریایی و گذر از جزایر مصنوعی میان دریا تشکیل شده است که به گفته مقامات چینی، زمان و هزینه تردد مسافران را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو