فونیکسریمکسبهتام

بلندترین پل جهان در چین به بهره برداری رسید

عصر خودرو- پل بزرگ «هنگ کنگ، جوهای و ماکائو» که از آن به عنوان بلندترین پل جهان یاد می شود امروز (سه شنبه) با حضور 'شی جین پینگ' رییس جمهوری چین به بهره برداری رسید و قرار است از فردا مورد استفاده قرار گیرد.

بلندترین پل جهان در چین به بهره برداری رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایرنا ، این پل از شرق به هنگ کنگ و از غرب به شهرهای جوهای و ماکائو می رسد و مسافت کل آن 55 کیلومتر و عمر طراحی شده آن 120 سال است.
    این پل نخستین پروژه بزرگ پل سازی چین و همچنین جهان در زمینه راه و ترابری با همکاری سه استان گوانگ دونگ، هنگ کنگ و ماکائو به شمار می رود.
    در ساخت این پل استانداردهای سه طرف سرزمین اصلی شامل چین، هنگ کنگ و ماکائو در نظر گرفته شده است پیش از این تجربیات قابل استفاده در ساخت چنین پل بزرگی در جهان وجود نداشت.
    برای ساخت این پل که مقاوم به طوفان، تضمین کننده تسهیل کشتی رانی، مطابق با شرایط آب و هوایی و عوامل دیگر است از بالاترین استانداردهای مربوط و بسیاری فناوری های نوآورانه استفاده شده است.
    رییس جمهوری چین در آیین افتتاح این پل خطاب به تکنسین های سازنده آن گفت: شما در کارهای طراحی و ساخت پل حضور داشته و ذکاوت خود را نشان داده اید و گره های بسیاری را در سطح جهانی باز کرده اید پیشرفته ترین فناوری و تجربیات جهان را متمرکز کرده و بر حسب کیفیت و کمیت وظایف خود را انجام داده اید.
    'شی جین پینگ' تاکید کرد احداث پل هنگ کنگ، جو هایی، ماکائو رکوردهای جهانی زیادی به ثبت رسانده و شایسته تحسین و تمجید است، این پروژه روحیه سخت کوشی، بنیه جامع و توان نوآوری کشورمان را نشان می دهد.
    او گفت: این، پل تحقق رویاها، پل همبستگی، پل اعتماد به نفس و پل رستاخیز ما به شمار می رود راه اندازی این پل بیش از پیش اعتماد ما به راه سوسیالیسم با ویژگی چین، اعتماد به ایده ئولوژی، اعتماد به نظام و اعتقاد و اعتماد ما را در فرهنگ چین راسختر کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط