فونیکسریمکسبهتام

اخذ عوارض تردد از اتوبان ها و معابر به تعویق افتاد

عصر خودرو- در جریان بررسی لایحه تعیین نرخ عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده های مرکزی شهر تهران معاون اجرایی شورای شهر پیشنهاد اخذ عوارض تردد برای خودروهای ورودی به تهران را مطرح کرد.

اخذ عوارض تردد از اتوبان ها و معابر به تعویق افتاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمود میرلوحی در چهل و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: روزانه یک میلیون اتومبیل به تهران وارد شده که باعث ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی می شود که تاثیر این حجم از ورود به تهران در آلودگی هوا مشخص است. همچنین باید توجه داشت، سهم این خودروها در آلودگی هوا بسیار بیشتر از سرانه اتومبیل‌های شهر تهران است.

    وی ادامه داد: این خودروهای ورودی هزینه هایی را به شهر تحمیل می کنند؛ در این راستا پیشنهاد می کنم برای تامین هزینه نگهداری و بهسازی معابر خاص نظیر پل ها، تونل ها  و بزرگراهها نسبت به اخذ بهای خدمات از خودروهای استفاده کننده از این معابر اقدام شود.

    رسولی: اخذ عوارض از 500 هزار خودروی ورودی به تهران ناممکن است

    حسن رسولی خزانه‌دار شورای شهر تهران در مخالفت با این پیشنهاد، اخذ عوارض از بیش از 500 هزار خودروی ورودی به شهر تهران را در شرایط فعلی ناممکن دانست و گفت: درباره وضع عوارض برای تونل ها و پل ها و آزادراه ها پیشنهاد می کنم معاونت حمل و نقل و ترافیک طی سال 97 موظف به مطالعه شوند و در سال آینده در قالب لایحه ای برای تعیین عوارض در سال 98 به شورای شهر ارایه کنند.

    زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری نیز طی سخنانی تاکید کرد: با نفس این پیشنهاد موافق هستم، اما نمی‌توان آن را در لایحه اخذ عوارض تردد در محدوده مرکزی گنجاند؛ از این رو پیشنهاد می کنم این لایحه به صورت جداگانه توسط شهرداری تهران مطرح شود.

    همچنین محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز تاکید کرد که قرار است شهرداری تهران لایحه جداگانه‌ای را برای این منظور به شورای شهر تهران ارسال کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو