فونیکسریمکسبهتام

شماره تماس اضطراری درخواست امداد در تونل‌های شهری تهران اعلام شد

عصر خودرو- سرپرست شرکت کنترل ترافیک شهر تهران اعلام کرد: شهروندان در صورت نقص فنی یا تصادف و زمین خوردن موتورسوار در تونل‌های شهری می‌توانند با شماره ۸۷۵۰۰ تماس بگیرند.

شماره تماس اضطراری درخواست امداد در تونل‌های شهری تهران اعلام شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از شرکت کنترل ترافیک تهران، مسعود طبیبی اظهارداشت: شهروندان در صورت نقص فنی یا تصادف از طریق تماس با شماره 87500 و شماره‌گیری داخلی یک می‌توانند درخواست امداد خود را ثبت کنند.

    به گفته وی ارائه خدمات امدادی برای خروج خودروها در تونل‌های شهری به صورت رایگان است و در ازای ارائه خدمات هیچ هزینه‌ای از شهروندان دریافت نمی‌شود.

    طبیبی یادآور شد: وظیفه اصلی شرکت کنترل ترافیک فراهم‌آوری استفاده بهینه از ظرفیت موجود شبکه معابر با استفاده از سامانه‌های هوشمند حمل و نقل است و شناسایی سریع گلوگاه‌های ترافیکی و رفع آن‌ها مهمترین اقدام شرکت کنترل ترافیک تهران و مراکز پایش ترافیکی وابسته در شهرداری تهران به حساب می‌آید.

    سرپرست شرکت کنترل ترافیک شهر تهران ادامه داد: بعد از رسیدن خودروی امداد به محل، ابتدا ایمن‌سازی برای جلوگیری از حوادث ثانویه صورت می‌گیرد و با رعایت استانداردهای ایمنی، خودرو یا خودروهای نیازمند به امداد از خطوط حرکتی به خط اضطرار و سپس به نقطه امن در خارج از تونل منتقل می‌شود. در این بین، ارتباطات لازم میان امدادگر و کارشناسان مراکز کنترل و پایش ترافیکی برای دریافت اطلاعات لازم تا پایان رخداد برقرار است.

    طبیبی اضافه کرد: عوامل امداد به عنوان بازوی اجرایی مرکز کنترل و نیرویی که آموزش تخصصی امدادرسانی دیده و با دارا بودن تجهیزات تخصصی، در کمترین زمان ممکن به عنوان اولین نهاد در محل حادثه و رخدادها در تونل حاضر هستند.

    وی افزود: در صورت لزوم و استعلام از راننده یا راکب وسیله‌ متوقف شده با دیگر عوامل مورد نیاز مانند راهور و اورژانس هماهنگی لازم به عمل می‌آید وخدمات ارائه شده، شامل تعمیرات خودرو نیست و همه این موارد به صورت رایگان انجام می‌شود

    سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران یادآور شد: شهروندان می‌توانند از طریق تماس با شماره 87500، از خدمات دیگری همچون اعلام اختلال و یا خرابی چراغ‌های راهنمایی هوشمند(داخلی شماره 2)، مسیریابی، اطلاع از آخرین تغییرات ساعت و محدوده طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا، وضعیت انسداد تونل‌های شهری و استعلام وضعیت ترافیک بزرگراه‌ها(داخلی شماره 3) مطلع شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط