فونیکسریمکسبهتام

تردد موتورسواران از تونل‌های شهری ممنوع است

عصر خودرو- معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تاکید که تردد موتورسواران از تونل‌های شهری ممنوع است.

تردد موتورسواران از تونل‌های شهری ممنوع است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سرهنگ احسان مومنی با اشاره به ممنوعیت تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری گفت:‌ برابر قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تردد موتورسیکلت در تمامی تونل‌های شهری ممنوع است و موتورسواران اجازه ورود به تونل‌های شهری را ندارند. این موضوع دلایل مختلفی دارد که مهم‌ترین آن انباشت گازهای آلاینده در داخل تونل‌ها و احتمال واژگونی ناگهانی موتورسیکلت سوار به دلیل مسمومیت و بیهوشی است. این موضوع سبب وقوع  تصادفات بدون برخورد و همچنین برخورد دیگر وسایل نقلیه با موتورسیکلت می‌شود.

    وی ادامه داد:‌ خوب است موتورسیکلت سواران بدانند که در تحقیقاتی که چندی پیش انجام شد، مشخص شد که عبور موتورسیکلت سواران از داخل تونل و عبور از بالای تونل تنها بین پنج تا 10 دقیقه تفاوت زمانی دارد، این تفاوت زمانی در تونل توحید حدود شش دقیقه است و خب سوال اینجاست که چرا موتورسواران جان خود را برای شش دقیقه به خطر می‌اندازند؟

    معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از موتورسیکلت سواران خواست که از تردد داخل تونل‌ها جدا خودداری کرده و همواره از کلاه ایمنی و استاندارد برای ترددهای خود در سطح شهر استفاده کنند.

    مومنی همچنین تاکید کرد که عبور از خط اضطرار و قسمت‌های هاشور خورده در تونل‌های شهری، پل‌ها و بزرگ‌راه‌ها ممنوع است و مشمول جریمه می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط