فونیکسریمکسبهتام

استاندار اردبیل:

فاز اول تونل دوم حیران تا پاییز سال جاری افتتاح می شود

عصر خودرو- استاندار اردبیل گفت: فاز اول تونل دوم گردنه حیران در محور نمین به سمت آستارا تا پاییز امسال راه اندازی می شود.

فاز اول تونل دوم حیران تا پاییز سال جاری افتتاح می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا؛ اکبر بهنام جو در جریان بازدید از روند احداث تونل دوم در گردنه حیران و در محدوده استان اردبیل اظهار کرد: با تلاش پیمانکار دومین عملیات انفجار در این مسیر انجام شد تا راه برای احداث تونل گشوده شده و امکان اجرایی شدن آن با سرعت بیشتر فراهم آید.

    وی تصریح کرد: قرار شد تا پیمانکار از دو سمت ورودی و خروجی تونل تراشه برداری و همچنین دهانه گیری تونل را آغاز کند تا این تونل به طول 650 متر با گالری های مجزا در پنج ماه آینده اجرایی شده و  فاز دوم نیز تا پایان امسال به انجام برسد.

    استاندار اردبیل گفت: امیدواریم با تلاشی که پیمانکار در مسیر اجرای پروژه و رفع ریزش مدخل های ورودی تونل انجام داده تا پایان امسال هر دو فاز تونل را تکمیل و این مسیر را برای تردد میهمانان و مسافران و همشهریان آماده کند.

    بهنام جو افزود: در این مسیر که در طول سال با ترافیک سنگینی روبه رو هستیم شرایطی فراهم آمده تا با احداث تونل دوم از بار ترافیکی این مسیر کاسته شده و راه برای تردد به راحتی در تونل دوم انجام شود.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: راه و شهرسازی با تأمین اعتبار مورد نیاز این پروژه و نظارت فنی که انجام می دهد در کوتاه ترین فاصله زمانی اجرای این پروژه را در دستور کار قرار داده به طوریکه از سال گذشته نیز اعتبار خوبی برای این مسیر در نظر گرفته شده تا با 400 میلیارد ریال اعتبار اجرای این پروژه سرعت بیشتری بگیرد.

    بهنام جو اضافه کرد: امیدواریم با بهره برداری از تونل دوم در محور اردبیل – آستارا و گذر از گردنه زیبای حیران شرایط مناسبی در تردد از این مسیر فراهم آمده و گردشگران نیز از زیبایی های این مسیر استفاده کنند.

    استاندار اردبیل بیان کرد: در این محور سالانه چهار میلیون تردد به ثبت می رسد که با راه اندازی تونل دوم انتظار می رود این ترددها افزایش پیدا کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو